Hallo, Ik wil graag wat meer ontspannen door het leven gaan. Ik ben altijd zo serieus, word er zelf moe van. Maar hoe? Als er een grapje gemaakt wordt weet ik vaak niet hoe te reageren, want ik sta in mijn serieuze ik modus. Ik ben 't echt beu, en wil wat meer plezier, lol, ontspanning in mijn leven. Herkent iemand dit, of heeft iemand tips? Dankje!
hmmm, ook ik ben een heel serieus type, mijn man zegt zelfs dat ik geen humor heb. Dat heb ik zeker wel, maar ik kan om heel veel dingen, waar anderen om lachen, niet lachen. Ik hou absoluut niet van sexueel getinte grapjes, mensen die zich een ongeluk lachen etc. Ik lach dan dus gewoon niet mee, zelfs al liggen er wel 10 in een deuk. ik zit in een groepsapp waar mensen soms dingen inzetten waar ik echt heel kwaad om wordt. Dat zeg ik dan dus ook gerust (want ik ben daar "de baas", dus kan dat) Ontspanning en lol kun je zoeken in hobby's. En ach, als jij een wat serieuzer type bent, en dat krijg je er denk ik niet uit, dan is dat toch maar zo? Blijf bij jezelf, je hoeft niet te veranderen toch?
Wees gewoon jezelf en maak je niet druk om wat je zou moeten zijn. Als je minder serieus wilt zijn, wees dan gewoon wat minder serieus. Dan gaat het echt vanzelf. Juist als je er heel erg mee bezig bent hoe je je zou 'moeten' gedragen word het krampachtig. Ik spreek uit ervaring trouwens.