Muurschildering?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gentle, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Inmiddels is mijn dochter al 4 mnd oud :D Maar we zijn net verhuisd en hebben de babykamer (toevallig) precies in de winnie-de-poeh-lila kleur! Nu vond ik op internet de pooh Cuties, en die vind ik zo lief, maar ik kan er geen mooie muursticker of poster oid van vinden. Behang vind ik niet echt wat, omdat alles dus al netjes geverfd is.

Nu had ik het idee om van knorretje of iejoor een muurschildering te maken. De plaatjes zijn niet ingewikkeld, en vaak worden er maar 2 of 3 kleuren gebruikt. Nu zou ik alleen graag het plaatje overtrekken ofzo, op de muur! Ik ben namelijk echt geen tekenwonder.

Iemand ervaring hoe dit te doen? Waar begin ik? Wat voor verf heb ik nodig en kan ik dat ook in hele kleine porties kopen?

Alvast bedankt!

2. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    De tekening zou je met behulp van een beamer op je muur moeten projecteren, dan kun je hem op de muur "overtrekken".
    Veel muurverf is ook in testers te krijgen, te vinden in de bouwmarkt.

Succes, klinkt als een leuk idee!

3. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een beamer moet je maar net hebben natuurlijk. Ook makkelijk, je plaatje verdelen in hokjes van bijvoorbeld 2 bij 2 cm, op de muur hetzelfde aantal hokjes tekenen van bijvoorbeeld 5 bij 5 cm (afhankelijk van de gewenste maat) en hokje voor hokje natekenen, wedden dat jij dan wel een tekenwonder bent!
    Als verf kan je gewoon plakaatverf (Talens) gebruiken, te koop in kleine tubes bij hobbywinkels en V&D in ontelbaar veel kleuren. Acrylverf kan ook, is alleen wat duurder.

4. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    als je de afbeelding hebt kan je hem op een kopier-apparaat vergroten. Als je hem mega-groot wil kan je dit natuurlijk ook bij een drukker (multy copy) laten doen.
    Ik zou het dan in zwart- wit doen.

Daarna maak je de achterkant (de belijning) krijs met een grijs potlood (gewoon over krassen)

Je doet daarna de poster op de juiste positie op de peuter en gaat op de goede zijde (de krijszijde op de muur dus) met een scherp voorwerp over de lijnen.
    Als je klaar bent haal je de poster weer van de muur en staat als het goed is je tekening getekend op de muur.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
    (ik gebruik deze techniek vaak)

Succes !!

5. Irina

Irina Nieuw lid

11 dec 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zoo makkelijk met een beamer! Ik heb zo snel iets getekend op het muur. Mijn man heeft de beamer van zijn werk geleend voor het weekend. Misschien is het een optie. Success!

Deel Deze Pagina