tips gevraagd mbt voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Miracle1, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn zoontje wordt as donderdag 1 jaar. Sinds 2 weken komt hij met de ochtendvoeding steeds vroeger. Standaard was het 06:30-07:30 het werd 2 weken geleden 05:30, dan begon hij te huilen en bleef huilen totdat hij na een tijd de fles kreeg, had geen volle luier of iets anders. Na de fles viel hij in slaap voor ongeveer 2 uur en werd vrolijk wakker.
    Dit heb ik besproken op de consultatiebureau toen ik daar was. Verpleegkundige dacht dat hij veel deed overdag en daarom meer honger had. Ik moest hem de fles maar gewoon geven. Zo gezegd zo gedaan.
    Vorige week kwam hij ineens om 04:45-03:45 om de fles vragen, hetzelfde speelde zich weer af alleen eerder. Daarna kreeg hij 3x per dag een volle poepluier wat behoorlijk veel voor hem is, aangezien het daarvoor bij 1 bleef.
    Om te kijken of het met het eten te maken heeft heb ik hem van de week 's avonds een volle bakje eten gegeven (+-250 gram) en een banaan in stukjes gescheurd en er een papje van gemaakt met water en biobim. Aan het eind wilde hij het niet meer, zat vol. 1,5 uur later nog fv gegeven en rond 18:45 naar bed.
    De volgende dag kwam hij om 04:45 poepluier en honger..
    Aangezien het vroeg opstaan me opbreekt, ik kan daarna niet meer slapen en de consultatiebureau zei dat het niet langer dan een week mocht duren en hij niet eerder hoorde te komen dan de eerste 05:30 open ik dit topic.
    Ik denk dat ik bij de cb niet verder kom en hoop hier tips te krijgen waar ik wat mee kan.
    Zijn eetpatroon is;
    04:45 ochtendpap uit fles
    slapen
    06:30/08:00 wakker
    09:30 fruit
    11:00 2 boterhammen + diksap
    slapen
    14:45/16:45 wakker en spelen. Soepstengel + diksap
    17:00 warm eten
    18:30 fles
    Heb bij de laatste fles weleens een pap gegeven maar dan komt hij nog steeds zo vroeg.
    Verder is hoi vrolijk en speelt lekker overdag. Zijn vader laat ik liever niet 's ochtends de fles geven omdat hij daarna nog de hele dag moet werken en ik slaap liever overdag niet om bij te komen omdat mijn ritme snel verandert en ik 's nachts dan niet slaap.
    Kan iemand me hierbij helpen?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zoals je ritme nu is is om 4:45 ook zijn ontbijt?

Wat gebeurd er als je, ondanks de vroege fles, toch rond 6:30/8:00 ontbijt (dus na het wakker worden) met een boterham en de rest van het ritme aanhoud?
    Op zich vind ik het een heel mooi ritme, echter 'mis' ik het ontbijt (die melk fles reken ik nl dan niet mee, dat is een nacht voeding in mijn ogen)

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    De nachtvoeding krijgt hij al heel wat maanden niet, paar maand geleden alleen een papfles om 19:30 en daarna na bed en 's morgens de gewone fv. Dit heb ik zo'n 1,5-2 maanden geleden omgedraaid en dat ging gewoon goed. Hij sliep dan 12 uur in de nacht. Het is een pap, 180+ 6+3 eetlepels. Brood krijgt hij 's morgens niet voor zijn ontbijt omdat hij te moe is om dat te eten en hij nog heel sterk zijn fles wil en meteen na de fles weer naar bed gaat.
    Dan zou ik 2 voedingen binnen 1,5 uur moeten geven. Vind ik erg veel persoonlijk. Vooral omdat hij om 06:30 geen honger heeft en het prima volhoudt tot 11:00/11:30 voor de lunch.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou precies 's nachts geen volwaardig ontbijt geven, maar een kleine fles in zijn kamer in het donker, en dan rond 7u ofzo het echte ontbijt. Want nu maak je van half 5 ook echt het begin van de dag, met zo'n ontbijt. En dat wil je toch net ontmoedigen, lijkt me.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Daar dacht ik ook aan net, waarom ik daarmee twijfel is omdat hij wel echt honger heeft, dan vult een gewone fles niet denk ik.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Met shakes eens. (Dat is ook wat ik bedoelde)

Zolang jij zijn ontbijt in de nacht geeft zal hij dat als tijdstip zien voor ontbijt.
    Beter is een zo klein mogelijk flesje melk en op een normaal tijdstip ontbijten. Bijvoorkeur met brood of bord pap. Rond 7 uur is een mooi tijdstip en dan lijkt hij mij nog niet te moe? Of blijft hij wakker na de nachtfles?

En een gewoon flesje melk wat een bodem geeft is vaak voldoende.

7. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Om 7 uur is hij wisselend moe, de ene keer slaapt hij dan, het andere moment blijft hij wakker.
    Ga ik dat proberen maar zou hij dan niet gewoon elke dag toch om dat tijdstip komen voor de fles? Dan zit qua tijdstip er nog geen verschil in..

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je bijv 90/3 geeft in de nacht en op een wakker tijdstip wat goed past bij jullie geef je hem normaal ontbijt leer je hem eerst dat dat een (goed) ontbijt (tijdstip) is. Dus verander jij het ritme, naar jouw wensen.
    Je geeft overdag dan al meer, waardoor hij snachts misschien niet meer komt.

Mocht hij snacht blijven komen kun je proberen of (uitgaande van 90/3) 60/2 voldoende is. Is dit niet zo kun je 90/2 geven. En op deze manier afbouwen naar water.

Hij vindt het nu prima en omdat jij snachts een volwaardige voeding geeft, geef je hem te kennen dat dit normaal is.
    Gewenning.

9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    's Nachts komt hij nu nog wel wanneer ik hem overdag veel meer geef. Ik denk dat dit ook komt omdat hij zoveel poepluiers heeft gehad, 3x een flinke, lichaam heeft het eten kennelijk wel nodig maar je hebt een punt. Gister had hij twee poepluiers en vandaag tot nu 1, hopelijk zet dit door en komt hij morgenochtend niet meer zo vroeg.
    Mocht hij wel komen dat zal ik hem eerst alleen fv geven en kijken of hij daarop weer gaat slapen en mocht het nodig zijn dit afbouwen naar 90 + 2.
    Bedankt voor de tips!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Graag gedaan.

Het zal misschien niet direct over zijn, maar op deze manier kun je een poging doen om de nachtvoeding weer te laten verdwijnen. Met een jaar kunnen ze dat ook makkelijk ;)

11. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ja inderdaad, ik denk nog steeds dat het met de vele poepluiers te maken heeft, dat had hij eerder namelijk niet en tja dat vraagt veel voedingsstoffen van zo'n klein lichaampje.
    Vandaag heeft hij maar 1 poepluier gehad alleen ook weinig avondeten omdat hij erg moe was dus maar een avondpap gegeven. Morgenochtend kijken hoe laat hij komt en of het inderdaad met de poepluiers te maken had.

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Gisteravond nog een poepluier gehad maar vanmorgen kwam hij om 06:45 dus ik ben tevreden, wat 'uit kunnen slapen' op je verjaardag is fijn :D
    Ik wacht de aankomende paar dagen af, mocht hij wel weer eerder komen dan zal ik hem eerst een kleine fles geven en op de normale tijdstip de ochtendpap.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo hebben we het hier ook succesvol 'afgebouwd' met steeds minder geven 's nachts en steeds minder scheppen op de hoeveelheid water.... Tot er alleen water over was en toen was het ook goed!

Je hebt toch af en toe van die sprongetjes/tandjes/ziek oid waardoor ze 's nachts gewoon wakker worden.
    Succes!!!

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dit bleek wel door de poepluiers te komen. Gister geen poepluier gehad en vannacht heeft hij als een roos geslapen en kwam hij weer op zijn oude tijdstip.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gaat hij niet gewoon te vroeg naar bed?

16. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Nee hoor, blijkt de poepluiers te zijn, hij zit nu weer op zijn gewone tijdstip met maximaal 1 poepluier per dag.

Deel Deze Pagina