Galsteenklachten verdwenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi damesBen ik weer.... Aangezien de narcose me zoveelbstress geeft overweeg ik me toch niette laten opereren.....ik heb maar 1 koliekaanval gehad, nu een maand geleden. Wel galstenen gezien op cho. Zijn er dames bij wie de klachten verdwenen na een enkele aanval?
    Ik snap dat het misschien irritant is, al mijn blogs.? Probeer rust voor mezelf te vinden, maar word alleen maar erger.

2. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Had mn eerste aanval in augustus 2010 en heb me uiteindelijk pas in december laten opereren. Maanden nergens last van gehad en toen meerdere aanvallen gehad. Mn galblaas was toen inmiddels ontstoken. Ben zo blij nu van mn galblaas af te zijn. Was ook bang voor de narcose, maar dat is me reuze meegevallen. Je moet het zelf weten, maar als het advies is opereren dan zou ik dat doen. Bij mij was het herstel uiteindelijk een stuk langer.

3. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Mijn klachten zijn ook begonnen met af en toe een aanval tot ik 2 maanden geleden zo ziek werd dat ik alleen nog maar kon overgeven en me doodziek voelde.Ik at nog maar 2 beschuitjes op een dag meer kreeg ik niet binnen.Ik had aanvallen die uren tot een hele dag duurde.Ik ben toen ook in 4 weken tijd 10 kilo afgevallen.
    Nu is mijn galblaas eruit (moest met spoed geopereerd worden want hij was zelfs al ontstoken) en ik voel me herboren. Geen pijn meer gehad en kan nu alles eten.Waarom zolang met pijn lopen ? Laat je toch opereren !!

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik zou het toch echt overwegen!

Ik had zoveel aanvallen per week, toen ik WEER bij de hap kwam, direct naar seh, en werd gelijk opgenomen, aan het infuus en al omdat mijn lever en alvleesklier waren aangetast! Me huid en oogleden waren zo geel, stond alleen maar over te geven..

Dagen heb ik aan het infuus gelegen en dat is ook geen pretje. Meid, die narcose is echt een piece of cake vergeleken bij een aanval.

En nu moet je steeds oppassen met eten en denken shit wanneer komt de volgende aanval.

In mei ben ik geopereerd en nergens meer last van.

Het is niet alleen maar 'een pijn' die je kan hebben eens in de zoveel tijd, bedenk ook dat het wat met de rest van je lichaam kan doen, zoals bij mij.

5. knap

knap Niet meer actief

:) De kans dat je binnenkort weer z.n aanval krijgt is natuurlijk niet uit gesloten. En wil je weer z.n aanval. NOU ik zou het wel weten der uit met dat ding.

De beste dag van me leven. OP dat moment dan haha. Probeer wat aan je angst voor de narcose te doen. En vraag eventueel extra kalmeringsmiddelen voor na de operatie en eventueel voor.

Bij mij kwamen ze er pas na ongeveer vijf maanden na me bevalling achter dat het galstenen waren. Per toeval. En moest toen nog drie maanden wachten voor ik aan de beurt was. Ondertussen een aantal aanvallen er bij natuurlijk. Nee als jij de keuze nu al krijgt doe er wat aan.

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

even snel: ik zou zeggen: gewoon laten opereren. Die aanvallen, wat altijd kan komen, op een onverwachte momenten is niet fijn.

Echt doe het gewoon, dan ben je er af. Die narcose komt goed. Maak je angsten bespreekbaar!! Als je nu uitsteld en je krijgt wel periodes met aanvallen, denk je misschien ook: had ik maar...
    En op dat moment laat je het wel doen en denk je achteraf weer, van had ik het toen maar toch gedaan....

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb een grote galsteen en eigenlijk geen last van. Ik heb weleens een aanval gehad, maar dat is alweer jaren geleden. De ha vond het niet echt urgent dat ik het direct moest laten opereren. Mocht wel hoor, als ik van dat ding af wilde, maar ik heb het niet gedaan.

8. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Als het advies is om je te laten opereren: doen!
    Bij mij is hij er zo'n zeven jaar geleden eruit gehaald en het viel enorm mee.
    Zeker in vergelijking met een aanval!
    Sterkte met je beslissing.

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb mijn eerste en laatste aanval in juni vorig jaar gehad. Wat een hel was het!! Gelukkig heb ik daarna nooit meer last gehad.

De eerste maanden na de aanval heb ik wel minder vet gegeten en ben ik echt voorzichtig geweest met kruiden enz. Nu eet ik alles weer en ik moet het afkloppen, maar het gaat super goed!

Succes met je keuze!

10. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook ik was helemaal geel en moest ook opgenomen worden ik werd woensdag opgenomen en werd die dinsdag daarop al geopereerd bij mij zagen ze ook toen ze bloed prikte dat me lever helemaal van slag was...ben zo blij dat me galblaas eruit is wat heb ik een pijn gehad zeg...dus ook mijn advies laat je opereren!
    Groetjes

11. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    het zou heel onverstandig zijn om het niet te doen. Ze geven niet voor niets het advies voor een operatie en dat doen ze niet zo maar. Ik heb ook galstenen gehad en kreeg veel opeenvolgende aanvallen. Werd meteen doorgestuurd voor een echo en twee weken later geopereerd. Ik had maar 3 kleine steentjes, maar oh oh wat een pijn had ik bij een een aanval. De narcose is echt niet erg, je bent maar kort onder zeil, en als je aangeeft dat je daar erg mee zit, wordt je enorm goed begeleid. Tenminste dat is hier bij ons wel het geval. Daar moet je het zelfs aangeven bij de anesthesist. (voorgesprek)

Dus gewoon doen, het valt echt mee en je kan nooit weten wanneer je weer last krijgt. Je kan ineens heel erg veel aanvallen achter elkaar krijgen. Dus wees verstandig, bespreek je angst en onderga de operatie. Je zal er blij mee zijn!

Deel Deze Pagina