HELP!!! Verborgen reflux KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Engeltjes, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland
    Hoi allemaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het
    niet meer. Heb een dochtertje van 10 weken die alleen maar huilt. Inmiddels hebben we nexium 5mg per dag en krijgt ze neocate! Maar de onrust en het huilen blijft. Werkelijk alles hebben we geprobeerd.Nu lopen we bij een kinderarts maar zij wilt liever geen onderzoeken doen (echo etc) omdat ze wel minimaal groeit! Herkent iemand dit? Dat er misschien wel iets heel anders aan de hand is??
    Lieve groet engeltjes

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoelang geef je nexium en gebruik je neocate?

Gebruik je iets als infacol oid?

Ken je de leefregels en volg je deze op?

3. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland
    We hadden eerst zantac 3 weken gebruikt dit werkte niet dus overgegaan naar de nexium sinds 2 weken!
    Bedoel je gewoon rust en regelmaat? Jazeker! Ze wilt gewoon niet slapen en blijft maar huilen
    Infacol wel geprobeerd maar geen resultaat! Gebruik wel probiotica.
    Neocate gebruiken we 4-5 weken ongeveer

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Leefregels zijn veel meer dan rust en regelmaat, zal ze hieronder weergeven. Het zijn veel kleine dingen, maar samen kunnen ze juist een groot verschil maken.

Merk je wel verschil met de nexium? Want dan zou mogelijk ophogen nog verschil kunnen maken. Mijn oudste kreeg 2x daags 5 mg, minder was echt te weinig. Hoewel nexium soms wel ietd meer tijd nodig heeft.

Ben je al eens naar een osteopaat geweest?

Leefregels zijn;
    - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed, of waar je kindje slaapt, bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt, een fles die hier vaak goed bij helpt is de dr browns fles. (De smalle variant heeft zelfs een prematuur speen geschikt voor te snelle drinkers, ondanks de naam ook voor kindjes die 'optijd' geboren zijn).
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - niet (onnodig) laten huilen. Huilen zorgt voor extra lucht in de maag waardoor je de reflux verergert en ook krampen kan veroorzaken. Laten huilen zorgt vaan voor meer huilen.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leefregels inderdaad, dat was bij ons cruciaal. Bovenop de medicatie en neocate.

Misschien een osteopaat? Bij ons hielp het niets, maar soms maakt het wel een verschil.

En verder ook rekening houden met het concept 'karakter'. Mijn dochter kreeg ook neocate en medicatie, en dat hielp heel veel, maar het blijft een intens meisje. Zelfs nu op 2,5 jaar.

6. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland
    Nee merk niet echt verschil met de nexium
    Alles wat je geschreven heb doen wij idd ook !
    Osteopaat zijn we drie keer geweest werkt maar tijdelijk!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat zegt de ka?

8. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland
    Dat we dit moeten aankijken en ze der vanzelf wel een x overheen groeit :(

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Daar heb je dus nog weinig aan.

Bij onze oudste hadden we 2x daags 5mg nodig. Misschien kan je vragen of dat mag?
    Nexium moet je wel goed klaar maken voor de optimale werking, helaas lijken de apothekers dat ook niet altijd te weten.
    Je maakt 1 heel zakje aan en geeft daarvan de helft. Dit omdat je 5mg niet kunt afwegen en het bestaat uit verschillende soorten korreltjes die samen de werking doen. Het beste is voor de fles, liefst nuchter.
    Dat doe je ook?

10. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland
    Nee daar heb ik idd weinig aan!
    Klopt de bereiding maken we zo klaar,ik kan altijd vragen of de dosis omhoog mag 👍
    Ik geef het smorgens de eerste "ochtend" fles !

11. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeel herkenbaar!!
    Wel slikfoto gehad...
    Nu na is hij 6 maanden en begint iets rust te komen.
    En zelfs met medicatie gestopt ( losec)
    Wel Neocate nog...
    Het is onwijs zwaar, maar er komt heeeel langzaam verbetering!

12. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Wij hebben een dochter van 8 weken die verborgen reflux en waarschijnlijk kma heeft. Dat laatste hebben we zelf uitgevogeld simpelweg door te stoppen met het eten van melk (we kregen geen hulp, ik geef volledig bv) en toen we dat gedaan hadden verloor ze 80% van de klachten. Voor de overige 20% hebben we eerst Nexium geprobeerd maar dat had teveel bijwerkingen en sinds vandaag proberen we Zantac dus het is nog even afwachten hoe dat zal gaan. Het is dus zeker mogelijk!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het mag, vaak kan je dan beter 2x 5mg geven dan 1x 10mg. Je zou denken dat is hetzelfde, maar blijkbaar werkt dat vaak niet zo.
    En dan er 12 uur tussen laten. Dus stel je geeft het sochtends om 7 uur, dan savonds om 19 uur ;)

Hopelijk mag dat en werkt het....

14. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland

Ik geef maar 1x 5 nu!
    Ik zou willen dat ik er 12 uur tussen kon laten haha
    Maar zij komt nog elke drie uur !!! Dus dat lukt sowieso niet haha

15. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland

Oke! Ja ik geef geen bv ,maar geef neocate en daar zit eigenlijk ook niets van melk meer in...
    Wij hebben zantac ook gegeven maar dat nam alleen een soort van scherp randje maar weg! Vandaar nu de nexium...

16. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland

Hier nog niets van onderzoeken verder gehad alleen 1x observatie ziekenhuis gehad 1 week!
    Oke nog even door zetten dan :( vind het zo sneu voor...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee als je de nexium mag ophogen kun je dit beter in 2x geven en daar moet 12 uur tussen zitten.
    Flessen met 3 uur ertussen vind ik wel netjes hoor ;)

18. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland

Oh zo bedoel je haha! Oke!!

19. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    hier was 5mg nexium ook niet genoeg. toen we 2x 5mg gingen geven kregen we heel ander meisje. Ook wel vrij heftig zware koemelkallergie. We zitten nu met bijna 1.5 jaar nog aan de nexium en de neocate.

20. Engeltjes

Engeltjes Lid

4 dec 2012
    95
    0
    6
    Nederland

Oh oke
    Ik ga het is voorstellen aan de arts!
    Ging toen t slapen ook beter?

Deel Deze Pagina