Is ze nou echt te zwaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shirleytje26, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een dochtertje van 2 1/2 jaar en ze weegt 15 1/2 kilo en is 99 cm lang
    Ze oogt dus absoluut niet dik het is een slank meisje
    Nu vind het cb haar dus te zwaar en willen dat we hier wat aan gaan doen
    Wie vind dit ook te zwaar?
    En hoeveel woog jullie kindje

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Moeilijk. Mijn oudste is met 5 jaar 110 cm en 17.5 kilo. En mijn jongste met 3, 5 94 cm en 13, 5 kilo. Ik denk niet dat jullie meisje nu bijzonder zwaar is maar gewoon groot.

3. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Mijn zoon woog hetzelfde, jongens zijn vaak zwaarder/groter dan meisjes. Ik zou me er niet zo druk om maken, een leeftijdsgenoot van mijn zoon woog hetzelfde en die vonden ze ook te dik. Tegen mij is niks gezegd, gewicht en lengte van zoon zaten bovenin maar dat is altijd zo geweest.

4. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mijn dochtertje ook altijd bovenin de curve
    Toen ze geboren was hellemaal beneden dus goed ingehaald hihi
    vond het ook al raar nog nooit wat over gehoort dat ze te zwaar was
    En nu inneens wel ik maak me er ook niet druk over hoor zit daar tog altijd alleen maar ja en nee te knikken haha
    Maar was wel nieuwschierig

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hetzelfde verhaal. Hier zijn we naar het ziekenhuis gegaan kinderarts heeft gekeken en zei: ze moeten eens leren naar het kind te kijken inplaats van de grafieken. Dan zou het bij ons een druk rustiger zijn.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Tja hier 2 jongens die wel echt zichtbaar zwaar waren.
    Met 12 mnd oud wogen zij al 16 en ruim 15 kilo.
    Met een lengte van 93 en 89 cm.

Met 18 mnd wogen zij beidden 18 kilo bij 1 m en 98 cm.

Mijn dochtertje daarin tegen weegt maar 8,1 kilo bij 92,5 cm.
    Maar heeft nu wel een fikse buikgriep virus en is in 1 week tijd 1,7 kilo afgevallen.

Daar vergeleken is je dochter wel zwaar, en mijn dochter licht en klein hoewel ze is pas 16 mnd oud.
    Dus wel erg lang voor haar leeftijd.

Ik hoop dat mijn meisje snel weer beter word want ze heeft 11 kilo gewogen met 12 mnd oud.

7. adi

adi Niet meer actief

hebben ze letterlijk gezegd dat ze haar 'te zwaar' vinden? Kan me haast niet voorstellen, heb je haar curve ingevuld? Want haar gewicht is toch hartstikke gemiddeld voor haar lengte?

Mijn dochter weegt 16,5 bij 105cm en is precies gemiddeld. Zoon weegt 14 kilo bij 99cm, en hangt net onder de -1 lijn op de curve. Is dus te dun voor zijn lengte.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind haar ook echt niet te zwaar hoor.
    Mijn zoontje is iets jonger maar is ook 1 meter en 16 kilo.
    Hij zit op hun lijntjes er ook boven, maar ik kijk zelf naar mijn kind en niet naar zogenoemde lijntjes. Mijn cb zegt niks van zijn lengte en gewicht, ja de vk wel maar die zeurt overal om (te mager, te dik, te lang etc.)

Je zegt dat je dochter slank en lang is, nou prima toch niks mis mee.
    Het cb gaat uit van een gemiddeld kind en de meeste kinderen zijn nou eenmaal niet gemiddeld. Dat vergeten veel mensen.
    Ik hoor het wel vaker hoor, zelfs dat ze baby's op dieet zetten omdat ze te zwaar volgens het lijntje zouden zijn. Vind dat zelf echt niet normaal (uitzonderingem daar gelaten.)

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Heb je zelf misschien overgewicht?
    Mijn dochter was ook ongeveer hetzelfde als jou dochter en gewoon een slanke meid.
    Maar naar mijn gevoel zeiden ze hier wat van omdat ik zelf overgewicht heb:cool:

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe staat ze in de curve? Werd er niet gewoon bedoeld dat ze voor haar leeftijd bovengemiddeld is?
    Wat is haar BMI?

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Min zoon was met 2,5 ook 15,5 kg en was 98 cm lang. Volgens de computer te zwaar. Ik vond het nergens op slaan. Ik vertelde de CBarts dat de computer het fout had. Ze keek naar mijn zoon en vonjd ook niet dat hij te zwaar is. Hij is breed gebouwd, maar dik of overgewicht heeft hij echt niet. Ik vind ook dat ze best doorslaan met hun gedachtegangen hierin. Op het moment dat hij allerlei ongezonde dingen eet is het goed om wat uit te leggen over gezonde eetpatronen. Maar als een kind van 2,5 geen koekjes/snoepjes krijgt en normale peuterdingen drinkt kan een kind echt niet te zwaar zijn.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik dat in de groeicurve bekijk, zit ze met lengte bijna op +2 en met gewicht op +1? Dan is er niets aan de hand toch? :(
    CB weer eens in de bocht, blijkbaar? :(

Weet niet precies hoe zwaar en hoe lang Thirza toen was, maar met 2 jaar was ze 10,7 (2 mnd later een kilo zwaarder: bijgetrokken nadat ze erg aan de diarree was geweest door een darmparasiet) bij 86 cm en met 3 jaar 13,5 kilo bij 97 cm. Maar Thirza was altijd vrij tenger.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    J. was bij 99,5cm 15,6kg. Volgens mij is dat prima in verhouding? :( Inderdaad op de curve eerder in verhouding wat langer dan zwaarder...? CB lekker laten kletsen dus. Eventueel ze op de curve wijzen en vragen of ze uit kunnen leggen wat ze precies bedoelen.

Hier zei het CB er trouwens niets over, ja, dat het goed in verhouding was.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier ging het cb er gewoon van uit dat ik geen soep meer moest geven.
    Toen ik zei dat ze dat toch al niet kreeg...
    Kreeg ik daarna een preek dat je van chips ook dik wordt.

En heus.. Er zullen vast mensen zijn die het niet interesseert maar ik ben niet volslagen achterlijk en als ik zeg dat,in kind niet snoept, dan snoept ze niet.
    Ik was nogal boos toen :)

Zeker toen ze daarna nog even doorpreekte over gepest worden op school en hartkwalen en letterlijk zei dat je van te dik zijn dood gaat.
    Shocktherapie werkt bij andere mensen wellicht maar bij mij had het duidelijk een ander effect :)

Cb gaf hier bij de afspraak rond 4 jaar dat ze alweer te zwaar was.
    98cm en 16kg. Dus ik denk dat het volgens de groeicurve toch niet helemaal goed is :)

Bij de schoolarts paar maanden terug niets meer dan lof overigens.
    Netjes op gewicht en alle testjes met glans doorstaan.
    Dus er is hoop! :)

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is wel weinig informatie. Je kunt niet enkel naar 1 momentopname kijken. Ze laten je als het goed is zien hoe de curve loopt. Als die ineens meer verticaal loopt dan is het niet goed en attenderen ze je daarop. Mijn zoontjes zijn bijvoorbeeld beide heel zwaar geweest bij de geboorte maar dat is nu helemaal bijgetrokken of aan het bijtrekken. Ze kijken echt naar het feit om ze 'hun eigen lijntje' volgen..

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

In theorie ja...

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ach mijn zoon van 5,5 jaar is 31,5 kilo.
    Op de curve hoort hij voor zijn leeftijd 20 kilo te wegen.
    De schoolarts zei hij is te zwaar want hij is 11,5 kilo te zwaar voor zijn leeftijd.
    Waarop ik zei: eerlijk?
    De ka van hem zei dat hij 1,5 kilo nog bij mocht komen omdat hij dat onder de lijn zit.
    Verklaarde ze me voor gek waarop ik zei: hier heb je naam ka en foonnr bel maar even.
    Hij is 1m40 en niet de 1m16 die hij hoort te zijn bij die 20 kilo.

Ze keek alleen maar naar gemiddelde en leeftijd op de curve maar niet naar lengte gewicht wat ze hoort te doen.

Erg lange knul mag meer wegen natuurlijk.

Bij 1 m lengte hoort 15 kilo.
    Dus je dochter is perfect hoor.

Mijn dochtertje moet nog 7,5 cm groeien tot 1 m.
    Daar hoort ze dan ook 15 kilo te wegen maar ze is nu 8,1 dan moet ze in die korte tijd maar liefst 7 kilo groeien.
    Dat gaat nooit lukken.

Ze zal met die lengte rond de 22 a 23 mnd oud zijn.

18. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Mijn dochter is een jaar ouder maar heeft hetzelfde gewicht bij dezelfde lengte en die zit netjes op de 0 lijn (of zelfs iets eronder) gewicht is mss voor de leeftijd van je dochter wat aan de hoge kant maar in verhouding tot de lengte gewoon goed, heb voor de grap m'n dochters bmi eens ergens berekend en die was prima. Zou me er dus niet zoveel zorgen over maken tenzij ze opeens uit verhouding raakt.
    Mijn dochter zat met 2,5 opeens boven de curve qua gewicht maar ze is het afgelopen jaar maar 1 kg aangekomen en wel flink de lengte in geschoten. Dus alles is weer prima in verhouding.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee,klinkt helemaal niet te zwaar, of zwaar.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou hier wel dus ook in de praktijk.

Deel Deze Pagina