Ik kan er met mijn pet niet bij. Mijn zoon kreeg vorige week een briefje om af te zwemmen voor C. Nou zwom hij gisteren niet goed. Als hij donderdag weer niet goed zwemt, dan mag hij zaterdag niet meer afzwemmen. Dat kunnen ze toch niet maken naar kinderen toe! Zelf neemt hij het gelaten. Hij baalt wel maar begrijpt het ook wel weer (hij is net 8). Laten we maar hopen dat het goed gaat donderdag (of dat de badmeester aan het bluffen is naar hem toe) want anders kan ik morgen weer een niet zo fijn gesprek met de badmeester gaan voeren dat dit niet de juiste bejegening van kinderen is.
ik denk dat het bluffen is van de badmeester... 'hoor' het ze bij wijzen van spreken ook al helemaal zeggen als een kind er eens met de pet naar gooit in een les, terwijl de badmeester weet dat hij het goed kan (anders had hij z'n briefje niet gehad tenslotte)...
Ik denk ook dat het 'bluffen' is. Heb ervaring met het werk. Mijn ervaring is dat een kind alleen een briefje krijgt als hij echt veilig is... Bij twijfel niet doen. Dan liever een kaart doorgaan. Mocht hij het door zenuwen echt niet halen dan komt dat tijdens het proefzwemmen wel naar voren. Bij ons is er dan zelfs de kans om apart af te zwemmen. Veel kinderen laten wat steekjes vallen zodra ze een briefje krijgen, vaak is het dan genoeg om te dreigen met niet afzwemmen voor het kind weer serieus gaat zwemmen. Persoonlijk vind ik dat het bij een kind dan ook zo verkeerd kan schieten dat hij helemaal niet meer wil/ durft.
ben ik enerzijds wel met je eens, anderzijds: Het gaat om C , dus hij is inmiddels wel wat gewend qua afzwemmen - en de lesgever kent het kind vast ook wel een beetje..
Nou dat is niet helemaal waar. Mijn zoon heeft 2 jaar geleden toen hij 5 was A en B gehaald. Hij is er dus twee jaar uit geweest. Hij weet weinig meer van de lessen en de badmeester kent hem ook niet meer van toen. Dus ze zijn nu net 4 maanden met elkaar 'bezig'. maar goed, we zullen het zien. Ik twijfel of het bluf is. Zo goed kan hij nl de borstcrawl niet. Ik was nl echt verbaasd dat hij vorige week dat briefje kreeg. Hij had toen net twee lessen gemist door ziekte en verjaardag dus de badmeester zei bij ziek melden al dat het afzwemmen er w.s. niet in zat. Ik had toen zelf aangegeven dat we gewoon nog een maand doorgaan. (Ik heb nog een zoon bij C in die groep zwemmen dus het maakt voor ons geen biet uit als hij nog een maand door moet.) Dus ik vraag me af of hij niet voorbarig geweest is om vorige week het briefje mee te geven. Maar goed, laten we hopen dat het bluf is. Fingers crossed dan maar.
het lijkt me dat het bluffen is of dat jouw zoontje de woorden van d ebadmeester iets anders heeft opgevat. Hier krijgen ze alleen een berifje mee als ze een aantal lessen goed gezwommen hebben. Dat gebeurd op een maandag als het zaterdag diplomazwemmen is. In principe hoef je dan donderdag niet eens te komen maar dat hebben wij altijd wel gedaan. Komt vast goed! Maandag moet onze kleine meid haar best doen....dan gaan ze bij haar kijken voor haar A ik hoop zo dat ze erbij zit!
Ik ben bij alle communicatie erbij geweest, dus het is niet zo dat hij het verkeerd begrepen heeft. Spannend voor jouw dochter. Toi toi toi.
hier krijg je een briefje als je bijna op mag. je moet dan 4 of 5 extra keer gaan zwemmen, buiten de normale zwemlessen om. tijdens deze lessen moet je laten zien dat je het kan. de laatste training is de woensdag voor het diplomazwemmen, als je dan je briefje krijgt mag je zaterdags erna zeker op, en ben je ook zeker dat je slaagt. maar er bestaat dus ook de kans dat je die laatste training geen briefje krijgt! dan heeft je kindje het ws niet laten zien tijdens de extra trainingen. evengoed vervelend voor jou en je kindje.
Bij ons is het normaal: briefje=afzwemmen Maar goed, doek is definitief gevallen. Het was dus geen bluf van de badmeester. hij mag niet afzwemmen. Ik ben heel boos over deze gang van zaken. had dan vorige week geen briefje gekregen en nog een week gewacht. Dit vind ik wel heel heavy voor een kind. Normaal geven ze altijd pas de laatste les het briefje, dus waarom moest hij het nou zo nodig vorige week al geven? Nou ja, terug draaien kunnen we het niet. Wij gaan de visite afbellen van zaterdag en ik mag mijn werk bellen dat ik alsnog kan komen werken.
Ik zou dan zéker een klacht indienen bij het zwembad, want dit is dan gewoon hartstikke verkeerd. Een briefje is toch een briefje ? En je rekent ergens op. Ik zou ook zéker aangeven dat het niet gaat om het diploma zelf - je rekende er tenslotte niet eens op. Maar je verzet werk en afspraken en plant het in. En dan ineens gaat het niet door - en dat zó op het laatste moment. Ook al heb je er zelf niets meer aan misschien - ik vind wel dat het een fout is van de onderwijzer en dat hij hier -eventueel van bovenaf- op gewezen mag worden. Ik neem tenminste aan dat het niet de gebruikelijke gang van zaken is in het zwembad...
Belachelijk zeg!!! Ik zou echt vreselijk boos zijn en dat ben je ws ook. Ik vind dit echt niet kunnen en ben blij met de manier van les geven en diplomazwemmen hier. Nadeel is wel dat zij ws allang weten of mijn kind wel of niet mag afzwemmen en wij niet goed kunnen zien of ze het goed doet en we ook niet zo snel ene juf of meester spreken of je moet ze naar de kassa laten omroepen en dat doe je ook niet zo snel. Vandaag werd zo nog ff bijgespijkerd over de borstcrawl maar het gat zwemmen en duiken weer niet geoefend. Het is dus maandag echt afwachten...... Hoe reageerde jouw zoontje er trouwens op?
Ik was gisteren zelf niet mee maar aan het werk. Ik hoorde dus gisteren even snel het verhaal. Gisteravond laat het uitgebreide verhaal gehoord. De badmeester heeft zijn zorgen op tafel neer gelegd. Nl deze week was het onvoldoende en onder de norm terwijl je wel hebt laten zien dat je het kan. Wat nu? Toen vroeg hij hoe mijn zoon er tegenover stond om nog een maand door tegaan. hij zei: dat vind ik prima want ik vind zwemmen heel leuk. Mijn man zat er dus ook bij. Die heeft gezegd dat hij het prima vindt om nog een maand door te zwemmen maar dat hij het wel vindt dat de badmeester wat voorbarig was om vorige week al groen licht voor het afzwemmen te geven. Badmeester gaf aan dat het eerst prima ging. Iets waar wij overigens onze twijfels bij hadden maar goed. Dus ze hebben een prima gesprek gehad dus voor nu laat ik het erbij, te meer omdat de zoon zelf het prima vindt zo. Natuurlijk is het wel jammer, maar hij kan zich er dus bij neerleggen dus dat doen wij dan ook. Ik ga nog wel tegen de badmeester zeggen dat de volgende keer IK het briefje wil hebben ipv aan de zoon meegeven. En dan is het briefje echt garantie dat hij mag afzwemmen. Ik heb liever dat ik het pas een dag van te voren hoor dan dat het weer terug gedraaid wordt zo als nu. Maar goed, volgende keer zou dus 5 febr kunnen zijn. We blokken de agenda alvast.
Zo gaat het doorgaans hier ook. Bij B hoorden wij het ook pas de avond voor het afzwemmen dat hij door mocht. Bij A hadden we het afzwemmen gemist omdat we op vakantie waren. Dat hoorden we dus bij terug komst en wisten daardoor dat hij de volgende keer er sowieso bij zat. Voor jullie is het dus nog even spannend. Maandag hoor je het en dan is zaterdag het afzwemmen? Heb je na maandag dan nog een les of niet?
Ja in principe heeft ze donderdag dan nog een les. Veel ouders gaan dan niet meer maar wij zijn bij ons eerste kindje altijd wel gegaan. De zwemmeester is er ook en ik vind dat je het dan niet kan maken dan niet te gaan. Buiten dat is een keer extra oefenen echt niet verkeerd. Het werkt ook 2 kanten op want als ze maandag niet "slagen" dan hebben ze donderdag nog een herkansing. het wordt dus nog even spannend..... Ik moet zeggen dat ik er nu wel ene kelin beetje klaar mee ben....maar het is pas kindje 2 hahahaha Grappig trouwens....jouw kindjes hebben dezelfde leeftijd al sde mijne.
He wat leuk dat jouw kinderen even oud zijn. (oudste is echt nog maar net 8 en de twee zoon wordt bijna 6, dus dec02, mrt05, jul08) Hier heeft oudste 2 jaar geleden in een jaar tijd A en B gehaald maar was toen 5 dus die doet nu een opfriscursus door C te doen. We moeten toch met zoon 2 zwemmen, dus kan hij mooi mee zwemmen. Schoolzwemmen duurt voor hem nog een jaar. Doordat hij zo snel en zo jong A en B haalde is er een grote achteruit gang. Maar dat heeft hij dus perfect weer ingehaald. Hij zwemt nu echt super goed (alleen die benen borstcrawl nekt hem). Zoon 2 is nu anderhalf jaar bezig en zwemt dus ook bij C. Zoon 3 kijkt keurig elke week toe. Haha die mag nog twee jaar wachten voordat hij op zwemles mag. Nou spannend dus morgen. Hier wordt er gewoon verwacht dat je op les komt ook al mag je afzwemmen. Elke les is weer mooi een extra oefening.
Hoi Jenny, Leuk dat je er aan hebt gedacht!! Ze mag afzwemmen!! Was me wel even wat....meester had tegen haar gezegd dat ze moest duiken en niet springen door het gat maar dat hoeft in principe niet. Was dus ene beetje in de war en maakte zich ineens zorgen. Dus ik zei dat ik de juf wel aan zou spreken als ze haar kwam halen maar die kwam dus niet. Maar toen kwamen haar tranen.... Dus ik schoenen en sokken uit en hup.....het zwembad in hahahah. Maar de "hoofdjuf" was er dus niet maar even haar vervanger aangesproken, die nu ook zou kijken wel of niet afzwemmen. Ze zei meteen nee joh.... dat hoeft helemaal niet... Toen kwam haar meester aanzwemmen en zei meteen dat het niet hoefde maar dat ze het juist zo goed kon, toen had ik er al wat meer vertrouwen in. Nu moet de borstrawl nog eventjes over maar uiteindelijk.....kreeg ze haar briefje. Super trots natuurlijk!!! Onze oudste heeft ook zijn a en b en zou met schoolzwemmen zijn c halen maar dat hebben ze afgeschaft in onze gemeente. Wel schoolzwemmen maar de prioriteit bij a en b leggen. Dus helaas geen c en om hem daar nu nog heen te sturen.... Wij gaan wel regelmatig vrijzwemmen om het een beetje bij te houden anders zijn ze het zo weer kwijt.
Wauw wat goed zeg. Leuk joh. Hier leggen ze de lat vaak ook net iets hoger dan nodig is. Zo duiken de kinderen bij A idd terwijl het nog geen kopsprong (duik) hoeft te zijn. Jullie hebben zaterdag dus een feestje. Super!