De titel zegt het al ! Wat een dramaaaaa... Damani is nu bijna 19 weken en hij sliep nooit echt door, zonder wakker te worden... Maar mama hier, dacht even de laatste fles weg te laten vallen, kijken hoelang hij doorsliep ! Ok, 19.00 de fles en hij werd om 2.00 wakker en bleef huilen, dus fles gegeven (150 water en 4 scheppen, beetje in de maling nemen) ! Na 2 uur weer wakker, ben er wel 20 x heel gelopen voor de speen en dat elke keer om de kwartier, dus dan sukkel je net in slaap... Nou ja, hij ging weer huilen dus mama hier weer een fles maken Dit keer 120 met 4 scheppen en toen maar de extra met een beetje rijstebloem... Werd hij om 6 uur weer wakker, hebben we hem bij ons genomen, maar dat was ook niks... Toen weer terug gelegd en heeft hij nog eventjes geslapen... Om 7.30 was hij weer wakker ! Even gespeeld met papa, om 8.00 fles gehad en in bad gedaan, in bed gelegd waar hij eerst ging spelen en toen besloot hij op het krijsen te zetten...! (doet hij de laatste tijd heel vaak!) Even laten huilen, getroost en nu slaapt hij nog steeds... Kortom, volgens mij heeft hij last van z'n sprongetje ! (zeg maar gerust SPRONG) En hij is verkouden en volgens mij zit er echt een tandje dwars die maar niet door wil komen ! EN... Hij heeft een heel droog huidje en het cb vond het neigen naar eczeem ! Dus hij heeft elke keer erge jeuk ! Ook daarom word hij denk ik wakker, en hij krabt zich soms helemaal open ! Mama is op... doodop ! -X-X-X-
Vervelend zo'n nacht .... Ik zou met eczeem naar de HA gaan, zeker als ie zichzelf krabt ... Als hij daar last van heeft kan dat ook zorgen voor slapeloze nacht(en). Sterkte!
Ja, ik had het net op de site gelezen van pure lijfkracht ! Ik snap er niks van, eczeem zit niet in de fam! Ik ben er vaker mee naar de ha geweest en hij beweerde dat hij een "Droge huid " heeft ! Je wilt niet weten hoe hij eruit heeft gezien ! Maar nu is het STUKKEN minder, het was eerst alleen op z'n gezicht en nu heeft hij wat "plekjes" op z'n armpjes beentjes, rugje.. -x-
heb je er ook iets van zalf voor? Ymke heeft ook plekken gehad die op eczeem leken, maar dat kwam dus doordat ze een droge huid heeft. Ik smeer haar nu af en toe in met bodycreme van weleda. Niet elke dag, de huid moet zelf ook werken De roodachtige plekjes heeft ze nooit meer gehad! Kan ook zijn dat zijn huidje wat gevoelig is, ik gebruik voor het badje neutral, ook dat heeft geholpen!
Eczeem hoeft ook niet in de familie te zitten om het te krijgen. een van de familieleden misschien een COPD/astmatische aandoening? Zo ja, dan is de kan op eczeem behoorlijk verhoogd. Ook vroegtijdige bijvoeding verhoogd de kans op eczeem/allergische klachten.
Van de zwitsal hebben ze creme (in een tube) met vernix (dat bescherm laagje dat ze ook in de baarmoeder hebben) erin (heeft een paars etiket). Bij Kylian helpt deze super. Groetjes Anita
Ohw dat is zeker een rot nacht zeg, balen is dat he. Als of er een trein over je heen gereden is. Over het exceem hoeft niet in de familie te zitten hoor, Ons zoontje heeft ook exceem en niemand bij ons die het heeft. Goed vet houden, vaseline of betanpen (?) en als het niet minder word naar de ha voor een zelfje dan is het zo weg Ohw je hebt van vsm ook iets tegen exceem ervoor
Vaseline Lanette helpt goed! Kan je bij apotheek halen. Armin had licht eczeem in zijn gezicht maar dat heeft hij niet meer al 2maanden. Nou weet ik niet of eczeem gewoon verdwenen is, maar toen hij het had hielp die creme wel heel goed. Het hielp gelijk na een paar keer smeren op een dag. Ik smeer het nog steeds als hij een beetje droge plekjes heeft. En ik gebruik voor de rest alles van weleda.
Ik heb nu neutral badolie gekocht ! Ben benieuwd.. Heb ook al vaseline lanettecreme maar dat vind ik te dik ! En lanette creme alleen is lekkerder te smeren, als ik vaseline smeer dan zitten ze kleertjes helemaal onder en dat krijg je er niet uit... Weleda bodycreme is opzich wel lekker, maar helpt "mwoah" ! Dus vandaag na het smeren met lanette creme is het helemaal zacht! Ik ga hem maar om de dag in bad doen anders... (vind het heel moeilijk hoor, heb het liefste dat hij lekker iedere dag in bad gaat en hij is dan ook heerlijk ontspannen!) En ik geef nu 150cc om de 3 uur eten en dat lijkt ook iets beter te gaan ! -x-
Ymke gaat maar een paar keer in bad. Op dinsdag, donderdag en zondag. Dinsdag en donderdag heel kort, minder dan 5 minuten. Hoe langer je kindje in bad zit, hoe meer de huid uitdroogt. Op zondag gaat ze met 1 van ons en dan is het wel langer, een kwartiertje ofzo. Ik smeer haar 1 keer in de week helemaal in, verder mag haar huid het zelf opknappen
Vaseline die in de creme zit is er JUIST voor om de droogheid en jeuk tegen te gaan. Vaseline heeft namelijk een zwak jeukstillende werking. Dan kan je wel Lanettecreme smeren,maar dat doet dus niets. Als je kind een hele droge huid heeft kan je beter vaseline/paraffine smeren, verkrijgbaar via recept of te koop in je apotheek. Daarnaast bepanthen smeren.
Volgens mij smeerde ik de eerste week dat ik hiermee begin Ymke elke dag goed in, totdat het minder werd. Ik denk dat als je hem een tijdje niet zo vaak en kort in badje doet dat het wel goedkomt. Geen zeep gebruiken, want zowel water als zeep droogt de huid uit. Ik smeer Ymke 1 keer goed in en laat haar dan een kwartiertje in de blote billen op het aankleedkussen liggen, beetje spelen en liedjes zingen. Wat dan overblijft aan creme haal ik weg. Na een week of 2 werd het bij haar al beter. Moet er wel bij zeggen dat ze in die tijd overal heftig op reageerde. Als ik haar gezicht schoon maakte met warm water sloeg haar huid al rood uit. Ik gebruik ook pampers senstive doekjes, maar niet in het gezicht. Ook geen snoetenpoetsers or what so ever... Na dat heel streng volgehouden te hebben gaat het nu veel beter en kan ik wel weer iets viezigs met een billendoekje in het gezicht schoonvegen. Ymke reageerde de eerste keer ook heftig op zonnebrand (anti allergene, hartstikke duur) De keren daarna werd dat al minder. Ze heeft mijn huid ben ik bang, dus ik ben heel voorzichtig met dat soort dingen. Ik koop goede produkten en gebruik er gewoon niet teveel van!
Ik gebruik zowieso geen zeep ! Ik heb de weleda lijn en badolie van neutral en balneum... Van alles ! Op zijn gezicht smeer ik al vaseline paraffine en op zijn lijfje lanette creme momenteel.. Als het weer beter gaat ga ik weer smeren met weleda denk ik ! En ik doe hem om de dag in bad en dan niet met 'te' warm water... En soms douche ik kort met hem ! Het gaat vandaag eindelijk wat beter met me mannetje Hij is niet meer zo huilerig geweest en hij heeft goed geslapen overdag en 's nachts viel het ook wel mee.. Dus ik ben blij met vandaag, maar houd er rekening mee dat hij weer een "terugval" kan krijgen hihi... -x-