Hallo Ons dochtertje van nu bijna 6 maanden heb vanaf het begin van haar geboorte al wat problemen gehad met haar ontlasting, volgens HA gewoon een trage poeper. Nou is het zo dat ze steeds moeilijker begint te poepen, het zijn keiharde keutels en ze krijst het uit als ze perst, heel erg zielig. Ook is de ontlasting erg donker. Heb iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? En tips zijn ook vooral erg welkom! Ze krijgt al extra water in de fles bij haar voeding.
Dit heeft mijn zoon sinds hij bijvoeding krijgt. We doen er extra water in zijn flesje en ook 1 theelepel olijfolie per dag. In het begin poepte hij om de 5 dagen, nu om de 2 dagen. Het poepen gaat nu ook wat makkelijker.
Evt theelepeltje olijf- of zonnebloemolie geven. Kan ook bij de melk. En haar anusje goed insmeren met vaseline. Als je twijfelt of ziet dat ze veel pijn heeft (en daar lijkt het al wel op) dan gewoon bij de huisarts wat vragen om de ontlasting soepel te krijgen.
Zit er allergie of hooikoorts in de familie? Ernstige verstopping kan een uiting zijn van koemelkallergie.
Drinkt ze weinig? Meestal drinkt een kind te weinig als het hele harde poep heeft. Alle vocht wordt dan onttrokken als het in de dikke darm zit. Peer en druiven (evt rozijntjes die goed schoongemaakt en geweld zijn) laxeren en o.a banaan en appel stoppen juist dus die zou ik voorlopig overslaan
Ik ben vanmiddag met haar naar de HA geweest en heb lactulosestroop mee gekregen en moet over 3 weken weer terug komen om te kijken hoe het dan gaat. Ze