Baby 8 maanden tandjes/ nog niet zelf rollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door johanne, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Hoi hoi!

Mijn zoon van 8 maanden rolt nog steeds niet uit zichzelf om. We oefenen elke dag met hem. Hij kan wel op zijn zij draaien maar net die ene beweging om op zijn buik te komen wil hij niet maken. Hij kan het vilgens mij wel want als we hem een klein beetje helpen ligt hij op zijn buik. We zijn al bij een fysio ivm dysmatuur bij de geboorte. Ik heb haar gebeld en kan volg maand terecht. Hij is verder heel levendig en sterk. Staan met hulp vindt hij geweldig! Het cb maakten zich zorgen en gaven aan dat hij het over 4 weken moet kunnen. Iemand nog tips? We proberen van alles! Op kleed met speelgoed van hem af e.d..

Dan nog een tanden vraagje; hij is net ziek geweest en heeft hiervoor nog antibiotica. Ik mag niet in zijn mond kijken maar als ik even snel kan spieken zie ik aan de onderkant twee witte plekjes. Hij is nu koortsvrij maar heel huilerig. Wil zijn brood niet meer. Wel de fles. En maakt smakgeluiden met tong if wrijft met tong over tandvlees. Hij heeft verder nog geen tanden. Ik heb chamodent en dentinox en bijtring. Maar hij blijft zo huilerig. Heeft iemand nog andere tips? Ik vind het zo zielig!

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ja Ik heb Een Tip...zelf Een dysmatuur hier. Acuut stoppen met je kind laten staan,is hij nog niet rijp voor want dat is geen buiging. Rollen is een buigbeweging...(Alle ontwikkeling borduurd hierop voort) dus stimuleren van buigen van beentjes, over zijn arm laten rollen met hulp En gebogen beentje (zal fysio ook wel uitleggen)...

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zijn het tandjes die je ziet of spruw? Zeker na een ab kuur kan dit makkelijk ontstaan. Waarom mag je zin mond niet in? Wil hij niet of heb je een medische reden? Misschien dan met latexhandschoenen (misschien heb je die nog van je kraampakket)?

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter heeft de rolfase helemaal overgeslagen. CB was in paniek! Ik niet. En ik zal je vertellen: dochter is inmiddels 10 jaar, en ja hoor, ze kan rollen!

Maak je geen zorgen. Diezelfde dochter liep met 1,5 jaar nog niet. CB weer in paniek. Ik moest van hun naar een fysio met haar. Wat denk je? Dochter liep een week later ineens, zonder fysio.

Nova1986 vindt dit leuk.
  5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wt betreft omrollen: ik zou me echt ng geen zorgen maken hoor! Sommige kindjes hebben gewoon niet zo'n behoefte aan omrollen volgens mij. Ik heb mn oudste eigenlijk nooit zien omrollen als baby. Ik moet wel zeggen dat ze ook zelden in de box lag en in bed altijd in een zijligkussen. Ze is gewoon gaan kruipen en lopen, etc., maar omrollen daar zag ze het nut niet zo van in geloof ik. Bij het cb deden ze alsof ze een grote stap in haar ontwikkeling miste, maar dat liep nogal los. Ze is een hele normale dreumes, peuter en nu bijna kleuter geworden. Laten we eerlijk zijn omrollen is natuurlijk ook gewoon een suffe bezigheid, ik zou me daar als baby vast ook te goed voor voelen :p.

Wat betreft de tandjes, volgens mij doe je al vrij veel. Bij heftige pijn zou je pcm kunnen geven, maar verde heb ik helaas geen tips. Gelukkig duur het vaak niet zo lang en geven niet alle tanden even veel last.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier een kind wat niet rolde tot 10 maanden, maar met 14 maanden exact liep hij goed los. Geen aandacht aan schenken verder en vooral geen paniek. Mss besteedt hij meer aandacht aan fijn motorische dingen.

Mijn zoontje kon ook pas met 11 maanden zelf gaan zitten. Hij zat als een huis, maar kon het niet zelf. Ook helemaal goedgekomen.

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hij moet het over 4 weken kunnen van je cb...en anders? Krijgt hij strafwerk? :)
    Het wordt pas zorgelijk als jij je zorgen maakt, hoor. Mijn oudste was nog véél trager en toen maakte ik me wel degelijk zorgen en het cb niet. Ik bleek gelijk te hebben en pas na jaren fysio en begeleiding door het jeugdriagg liep ze motorisch gezien gelijk op met leeftijdgenoten en durfde ik het weer wat los te laten. Maarrrrr...toen kwam nummer twee en die was net zo traag. Daarbij begon ik meteen met oefenen (kende de oefeningen toch al) maar ik heb me geen moment zorgen gemaakt. Gewoon een heel ander kind. Ze vond al dat oefenen heel gezellig maar ging er geen moment sneller van rollen volgens mij.
    En de jongste is nu ook weer een pannenkoek...blijft plat op zijn rug liggen. Ik rol hem een paar keer per dag op zijn buik en leg de tablet onder zijn neus zodat hij langer dan 10 seconden blijft liggen en verder geloof ik het wel. Ze laten zich toch niet haasten, wat het cb ook zegt. Daar staat tegenover dat als je je zelf zorgen maakt, ik zsm hulp zou regelen.

8. Ons zoontje heeft oefeningen gekregen vanwege dat hij snel moest leren draaien. Hij had een plat achterhoofd dus het was heel belangrijk dat hij niet alleen meer op zijn rug lag. Ik moet even graven voor de oefeningen die we hebben gekregen hoor ;)

Een van de oefeningen die hier heel goed heeft geholpen was zijdelings optillen. Om te kunnen omrollen moet het kindje namelijk even zijn hoofd optillen, anders houdt dit hem tegen om verder om te rollen. Dit hoofdje optillen kun je stimuleren door je kindje niet op te pakken terwijl hij op zijn rug ligt, maar zijlings op te pakken. Op die manier moet hij die spieren wel gaan aanspannen en gebruiken, en zodra hij daar meer kracht in krijgt kan dit helpen bij het rollen.

En verder..... ehmz, jeetje wat vergeet je dat snel weer :$ Stimuleren door speeltjes aan de zijkant neer te leggen, weet ik nog. Maar dat doe je vast al.

9. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Bedankt allemaal voor de reacties! Het is soms zo onzeker met een eerste kindje! Ik heb me voorgenomen hem op zijn eigen tempo met uiteraard stimulans van onze kant, te laten ontdekken.
    Hij vindt het gewoon niet leuk. Hij kan het wel met wat hulp. Inderdaad beentje over andere heen en dan is hij heel trots! Maar zelf nog niet. Wel op zijn zij liggen hoor.

Maak me nu meer zorgen over zijn gezondheid, net eerste ab kuurtje gehad ivm luchtweginfectie en nu ruim een week later weer hoge koorts, overgeven, diarree en ontstoken ogen. Straks naar de huisarts.

Bedankt allemaal! Heb er veel aan!

Deel Deze Pagina