Zelf in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Trouwens ik denk dat je heel blij mag zijn dat ze, zo klein als ze is, maar 1 keer per nacht komt !

En wat ik ook vreemd vind is dat je hier afweegt om te laten huilen maar in een ander gedeelte van dit forum vertelt dat je dat al doet!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Inbakeren zou ik in ieder geval pas doen na overleg met het CB/HA, want in combinatie met reflux (steeds spugen) mag dat niet altijd. Maar wie weet heb je dat al gedaan hoor.
    Je zou kunnen beginnen met een soort vast ritueeltje te maken wat bij het slapen gaan hoort, maar verder kun je er nog niet teveel van verwachten op die leeftijd. Bovendien weet je nog niet altijd waarom ze huilen in het begin, wie weet heeft ze wel pijn door de reflux of de krampjes. Ik zou haar niet laten huilen.
    Het is vermoeiend, maar die eerste weken zijn gewoon het zwaarst. Slapen is een gewoonte en gewoontes moet je leren door de loop van de tijd (medische oorzaken uitgezonderd). Het komt vanzelf, echt waar, al is het soms wat moeilijk te geloven als je zo moe bent.
    Hier hielp Infacol maar een beetje. Tot een maand in ieder geval hebben ze flink last van krampjes gehad, daarna nam het af en na een maand of 2 was het helemaal over. Oh ja, af en toe een beetje rooibosthee (gewoon een paar slokjes) werkte hier ook wel aardig.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.184
    113
    TS heeft pnd en daardoor gebruikt ze slaapmedicatie, dus het lijkt me dat ze de nachten niet kan delen.
    En natuurlijk is een kleintje hebben zwaar en het hoort er allemaal bij enzo, maar ik kan me heel goed voorstellen (lees uit eigen ervaring) dat je na een week of 2/3 een dip krijgt van het slaaptekort. Dan is er toch niets mis mee om tips te vragen om dit eventueel te verminderen?

@TS: Wij hebben trouwens infacol gebruikt tegen krampjes, maar hadden niet echt het idee dat het hielp. We hebben haar sinds vorige week ingebakerd en ze slaapt nu de nacht door (11 tot 7).
    En idd in de schemering de laatste fles geven nog lekker even bij je man laten zitten, evt al in de bakerdoeken en ik had een t-shirt/nachtpon die ik gedragen had onder haar hoofd liggen ipv een hydrofielluier voor een vertrouwde geur. Ik weet niet of ze in een wiegje of bedje slaapt, maar misschien die ook wat kleiner maken, zodat ze niet in zo'n heel groot bed ligt. Dat geeft vaak ook meer geborgenheid. Succes, ook voor je man.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties.

@Lovely DK; kritisch zijn mag natuurlijk altijd maar dan moet je wel goed lezen. De situatie is hier nu eenmaal lastig vandaar dat ik nogal zoekende ben...Ook heb ik niet gezegd dat ik t veel vind dat ze 1x p nacht voor een voeding komt; weet ook al dat dat prima is. Ik klaag ook niet; vraag alleen om raad.

Nu: we bakeren haar in met een Pacco-doek (ook op advies van t CB). Sinds gisteravond doen we dat en t gaat tot nu toe super. Ze valt zelf in slaap, huilt max 5 minuutjes maar niet erg hard. Meestal hoor je wel aan t huiltje of t een 'in slaap val huiltje' is of iets anders. Vannacht hebben we haar om 4u wakker moeten maken voor een fles en sliep ze zo weer verder. Super dus!

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik kan prima lezen hoor en heb m.i. niets gezegd wat je zelf niet geschreven hebt!

Maar veel succes, hoop dat ze snel doorslaapt voor jullie

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Er zijn al veel bruikbare tips gegeven lees ik.
    Maar misschien is het een idee om een ongewassen shirt bij je kindje te leggen? Zodat ze het gevoel krijgt dat je bij haar bent.

Het blijft zoeken de 1e weken, ik ken het ;).
    Hier komt de kleine nog 2x in de nacht... maar slaapt redelijk snel weer na de fles, alleen 'savonds kan het wat langer duren. Ik blijf dan een tijdje naast het bedje zitten totdat hij echt in slaap valt. (vanavond ook voor het eerst met een shirtje van mij erbij) en hij viel promt meteen in slaap.
    Maar ik heb misschien ook een te hoog verwachtingspatroon, want mijn dochter sliep met 3 weken door. Nu mag ik blij zijn als mijn zoontje met 3 weken 1x 'snachts komt!

Ik gebruik trouwens infacol, op aanraden van mijn zusje, die al 100 jaar bij de drogist werkt en er op stond dat dit spul beter zou werken dan cinababy ;). Het lijkt hier wel goed te werken iig.

Deel Deze Pagina