hoe zit dit eigenlijk? Cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snoopy1983, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    #1 Snoopy1983, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
    Oke misschien een hele domme vraag maar het kwam ineens in me op en ben benieuwd hoe dit zit:)

Ik heb als ons embryo goed ontdooid vrijdag een tp van een cryo. Zondag een positieve test en een follikel van 22 mm. Dus afspraak gemaakt voor vrijdag. Alles in eigen cyclus dus zonder hormomen.

Maar wat ik me nu ineens afvroeg. In een normale cyclus waarin de eicel niet wordt bevrucht stopt het geel lichaam met de hormoonproductie zie hieronder. Heeft een cryo dan wel een kans als die op dag 5 na een positieve test pas wordt teruggeplaatst? Wanneer een eicel niet wordt bevrucht na een eisprong dan gaat je lichaam qua hormonen toch anders reageren? Sorry moeilijk uit te leggen maar ik bedoel zelf weten we het pas bij een menstruatie maar in je lichaam is het gelijk al een kwestie van wel of geen bevruchting en gaat het hormonaal toch anders? Vind het lastig uit te leggen wat ik bedoel maar ik krijg straks een cryo terwijl mijn lichaam al "weet" er is geen zwangerschap na de eisprong toch?
    Ik weet dat ze het allemaal nabootsen want in een normale cyclus zou het embryo ook pas op ongeveer dag 5 in de baarmoeder aankomen maar dan heeft je lichaam toch al bepaalde hormonen aangemaakt die ik nu mis of zie ik dit helemaal verkeerd:p

Het follikel zonder eicel wordt geel lichaam (corpus luteum) genoemd en zal nog enkele dagen de productie van progesteron blijven voortzetten. Onder invloed van de progesteron (en ook oestrogenen) verandert het baarmoederslijmvlies waarbij de slijmklieren secreet produceren en afgeeft, en zo klaargemaakt wordt voor de innesteling van het embryo. Deze fase heet daarom ook wel de secretoire fase. Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteund wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hoi Snoopy,

Het corpus luteum stopt bij mijn weten pas met produceren van progresteron na ong 14 dagen ( afhankelijk van je luteale fase)

Spannend vrijdag!! Succes

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens met papaver. Het geel lichaam van je eigen cyclus geeft je lichaam voldoende tijd om het embryo (hopelijk) in te laten nestelen. Omdat het embryo al een aantal dagen oud is en gelijk al in je baarmoeder wordt geplaatst, (dus niet eerst een aantal dagen door de eileiders zweeft) zal de innesteling ook sneller zijn.
    Na innesteling blijft je geel lihaam in stand. Vindt er geen innestelong plaats, dan daalt de productie van progesteron en word je ongesteld.
    Heel veel succes met je terugplaatsing!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Ik vind het vooral spannend omdat het helemaal zonder hormonen is. Prima natuurlijk hoe minder homonen hoe beter maar ik lees vaak dat er pregnyl wordt gegeven om precies het moment van de eisprong te bepalen. Terwijl bij mij niet duidelijk is of ik zondag, maandag of vandaag mijn eisprong heb gehad. Nu komt het volgens mij ook niet zo precies;)
    Ik heb er maar gewoon vertrouwen in, anders zouden ze het niet op deze manier doen toch:)

Dank jullie wel!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even nog een hart onder de riem dan:
    Ik ben nu officieel 2 dagen 'over tijd'. Het kindje is van mijn eerste cryo-terugplaatsing...........................
    Zonder hormonen!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oh echt super!! Wat spannend nu zeg, succes met de laatste loodjes!;)

Deel Deze Pagina