Dankjewel Madelie en 3llen Als jullie het leuk vinden wil ik de tiende wel vertellen hoe alles is gegaan... misschien een leuk idee voor de dames die gaan klussen om elkaar hier op de hoogte houden ^-^
Ja leuk! Ik ben nu thuis dus ga even rond kijken over ZI. En de link die geplaatst is ga ik ook even bekijken. Mijn lh-piek is al een jaar lang op cd 17, maar voor de zekerheid toch weer een ovulatietest. Alleen als je j3 lh-piek hebt en er springt geen eitje hoe zit dat dan met menstruatie? Ik heb namelijk een hele regelmatige menstruatiecyclus sinds ik ben gestopt met de pil en ik dacht dat het positief was dat er dan in ieder geval een eisprong is geweest. Ik ben benieuwd naar iedereen hun ervaringen en ik hoop dat het ZI positief uitpakt. Want nu na een jaar is soms positief blijven erg lastig.
Hey Rachel 😊 Hoe dat zit met de eitjes enz heb ik me bewust een beetje afzijdig van gehouden... uiteindelijk word je er helemaal gek van We zijn een hoop methodes en benamingen, lastig om te volgen allemaal 😑 Ik heb end half jaar lang alles keurig netjes bijgehouden en zo een goed overzicht gekregen, dit deed ik door al die tijd twee en soms drie ovulatie testen per dag te doen om zo de plek in de gaten te houden, elke keer op mijn ovulatie heb ik het definitief opgeschreven om een beetje helder te krijgen rond welke dag nog eigenlijk wat gebeurd... nog best een hoop gepuzzel en gedoe! 😥 Hierdoor weet ik nu wel altijd precies wanneer ik ovuleer.. ik vraag me alleen heel erg af hoeveel dagen je moet insemineren, want dit word heel verschillend gedaan geloof ik.... Deze maand valt mijn ovulatie op de 18e, heb met mijn donor afgesproken 2 dagen voor dus de 16e.. dan 2 dagen later op de 18e en dan nog een keer op de 19e Is dit goed, en voldoende ?
Ja goede vraag, zo ver ik nu kan lezen begrijp ik vanaf het moment dat je ovulatietesten donkerder worden dan je dan om de dag moet insemineren. Mij lijkt het wel wat veel eerlijk gezegd, want dat komt weer in de knoei met de tip dat een man 3 dagen nodig hebt om te verversen. Maar ja in zo'n vruchtbare week is het natuurlijk wel fijn om alle kansen te benutten. Dus ik denk dat jouw idee van hoe vaak niet gek is.
Hier ook zelf inseminatie. Na een positieve test in de ochtend, die avond is de donor langsgekomen. Bij de eerste na 3 rondes raak, nu meteen de eerste ronde raak.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop echt dat het ook zo positief voor ons uitpakt! Trompe had je het idee voor de tweede keer dat je precies wist wat je moest doen waardoor het 1 keer raak was? We gaan ervoor mijn vriend is gelukkig ok enthousiast. Ik vertel hem namelijk ook de verhalen van wat ik hier lees tussen de reacties, ik probeer veel met hem te delen en samen enthousiast over te zijn. Volgende week ga ik op zoek naar spullen voor de ZI. Nog tips iemand? Welke maat spuit? Waar kan ik het beste halen?
Hoi, Ik had er toevallig pas een gesprek over met Romytilda hier op het forum over maten van je spuitjes. Zij had het probleem dat het er aan de achterzijde uit kwam als ze het spuitje leeg drukte. Dit kan gebeuren als je het spuitje dus niet helemaal recht erin doet. Ook is de inhoud handiger als je 5 ml spuitjes neemt. Ten eerste kun je dan in 1x alles opzuigen en inbrengen en het tuutje van je spuitje is iets groter dan bij een 1ml spuitje.
Hoi hoi Kan niet slapen van de spanning hihihi Over een paar dagen is het zover!! De 1e inseminatie 😄 Superrrrr veel zin in maar wil nog zoveel lezen en leren hahaha Rachel wat leuk dat je hem er zo bij betrekt... Zo word het echt jullie dingetje hihi Hoe staat hij er tot nu toe tegenover ? Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat je niet teveel kwaaltjes hebt en lekker kunt genieten ^^ Mag ik vragen hoe je het hebt gedaan, ben wel heel benieuwd omdat het in 1x raak was uu Ik heb 1ml en 10ml spuitjes ingeslagen... Heb twee maten gekozen omdat ik verschillende verhalen hoorde en ze allebei wilde uitproberen.. Het 1ml spuitje heeft als voordeel dat ie best lang is, Het grote nadeel is echter dat het maar 1ml is en je dus zeer waarschijnlijk meerdere keren moet opzuigen en inbrgengen... (wat mij heel hinderlijk lijkt) maar doordat je het vaker inbrengt lijkt mij dat je langer bezig bent en dus misschien ook meer 'kampioentjes' de kans geeft bij je ei te komen ? De 10ml spuitjes hebben als voordeel dat ze wat groter zijn en je dus al het sperma in een keer kan insemineren.. Wat in mijn gedachten een nadeel is, is dat deze ook iets korter is en van die grote plastic handvaatjes heeft... Lijkt me niet zo prettig met inbrengen Slaap lekker meiden Veel liefs en warmte, Flynn ♡
Spannend flynnagan! hoop voor je dat het lukt! Het lijkt me trouwens wel een vies geknoei eigenlijk. Want ik vind sperma normaal niet zo prettig ofzo, zullen we maar zeggen. Vind het beetje vies idee zelfs. maar ook hier is het een serieus iets in mijn achterhoofd. ik zit nog te wachten op mijn ei (helaas geen werking clomid waarschijnlijk). En wil proberen om gewoon te vrijen om de dag. Maar mocht het niet "lukken", en de nood is hoog, dan wil ik insemineren proberen.
Wij wisten precies wat we deden. Ik ben getrouwd met een vrouw en hebben dus een man nodig om zwanger te worden. Ik heb 6 maanden mijn basale lichaamstemperatuur gemeten en ook ovulatie testen gedaan. Zodoende wisten we wanneer mijn eispring was en de donor langs moest komen. Hij deed zijn sperma in een potje en wij lieten het 5 minuten in het potje zitten, wel op lichaamstemperatuur houden. Daarna alles in 1 keer opzuigen en inbrengen. 15 minuutjes de beentjes ophoog en duimen. Oja het is handig als je een beetje opgewonden bent anders is het z'n droge boel
Nog een vraagje ik zie soms ook een spuit met een slangetje er aan? Het is vast een domme vraag, maar dat hoort er bij? Of is het zonder een slangetje waar jullie het over hebben? Zo veeeeel vragen haha.
Heey hoi 😊 Ben net even wezen shoppen bij de apotheek... Heb nu ook een hele hoop 5ml spuitjes ^-^ Ga gewoon alle drie de maten uitproberen (niet tegelijkertijd natuurlijk) En dan kijken wat voor mij het prettigste in gebruik is. Heb inderdaad datzelfde met het sperma, Ben er het liefst helemaal niet mee bezig maar wat moet dat moet Want het is hier natuurlijk ook geen 'bekend zaad' maar gewoon 'donorzaad' wat het (vooral in mij hoofd) wat lastiger maakt.. Veel succes ondertussen! Veel liefs, Flynn ♡
Hej! Ik herken ons ook in verhalen die hier staan beschreven. Met zelf inseminatie ben ik na de 2de ronde zwanger geraakt!! Ik gebruikte pipetjes hiervoor en een steriel urine potje. Zodra mn ovulatietesten opliepen, ging ik 2 tot 3x per dag testen en toen beginnen met insemineren om de 2 a 3 dagen. Waarschijnlijk te vroeg maar het gaf me een goed gevoel ipv alleen op/rond eisprong insemineren.. Ik dacht niet dat het zou gaan lukken op deze manier, maar ben nu 17 weken zwanger inmiddels!
Hey Rachel 😄 Sorry zag je vraag over het hoofd 🙈 Over die slangetjes heb ik niet veel positieve verhalen gelezen.. Meer verhalen dat het slangetje dubbel kwam te zitten of dat het slangetje binnen zo was verhogen dat het sperma er zo weer allemaal uitliep... Je moet goed bedenken dat zo'n slangetje dun is en makkelijk knakt óf dubbel komt te zitten, Daarnaast lijkt me ook moeilijk om het achtergebleven sperma in het slangetje alsnog in te brengen zonder dat je lucht hoeft te zuigen... Ik heb er heel bewust voor gekozen de slangetjes achterwege te laten vanwege alle negatieve verhalen en ervaringen.
Spannend! Ik had het verkeerd! Ik ga vanaf de 18e beginnen met insemineren! Ik hoop echt dat het snel en positief afloopt voor ons.
Ik heb via Internet een hele doos met 100 spuiten gekocht. Steriel verpakt. Je mag er best wat overnemen. Wij hebben er maar 4 van hoeven gebruiken
Heey Rachel Spannend he als het dan eindelijk steeds dichterbij komt 🙈 Vind het persoonlijk ook een beetje dubbel... Kijk er ontzettend naar uit omdat mijn grootste wens ik vervulling gaat, maar het lijkt me een nogal ongemakkelijke situatie met de donor in huis en dan ook 'onbekende' zwemmers in me slipje Heb gelezen van iemand die een tampon in deed na het insemineren omdat zij dat idee ook niet prettig vond... Maar gaat er dan niet een hoop zaad verloren als die tampon zich 'volzuigt' ? Merk heel erg aan mezelf dat ik, nu het bijna zo ver is, juist meer vragen krijg maar ook een beetje twijfel... Zal ik het straks wel goed doen en als het niet in een X raak is doe ik dan iets fout of ligt het aan iets anders ? Hebben/hadden jullie dit ook ? En hoe gaan/gingen jullie hiermee om ? Wel fijn dat ik hier me ei kwijt kan... hoe is het met jullie ? Veel liefs, Flynn ♡