Nog maar even een topic met een nieuw oproep. Is er een tabel met een minimum wat een baby moet drinken? Onze dochter zit nu al drie dagen op 450 cc per dag... Kan ze uitdrogen? Haar plas luiers zitten minder vol...... Contact opnemen met de HA?
Bovenstaande site geeft geen minimum aan. Ik weet inmiddels wel, dat veel baby's een dip hebben met voeding ergens in de 3 -4 -5 maanden. Fae dronk toen gelukkig nog iets meer, die haalde de 600 meestal nog wel. Maar wel 1 fles minder (opgeteld) dan ze daarvoor dronk. Is ze verder fit etc ? Ik denk dat ik zelf het cb even zou bellen (als je een fijn cb hebt) . Of even langs gaan, zodat je ook gelijk eventjes kunnen wegen. Fae heeft 3 weken erg slecht gedronken, maar in gewicht kon je dat uiteindelijk nergens terugvinden. Heel gek.
hier ook een 3 weken geleden, zo van de een op de andere dag en het was ook weer over na een week ofzo, zat op 500 van de 1000 normaal. en inderdaad hier was het met 4 maanden... als je kindje verder alert is, en plast, logisch dat het minder is, dan is het niet zo erg... huisarts zei dat ze een kleine periode best op de helft mogen zitten, zolang ze dan maar niet ook nog eens spugen!
Mijn dochtertje drinkt de ene dag meer dan de andere, scheelt soms aardig wat. Als ze een langere periode weinig drinken, of je vermoedt dat het te weinig is, goed opletten of ze alert is. Verder kun je altijd nog een velletje op de hand pakken en kijken of het gelijk weer glad (binnen een seconde geloof ik) trekt als je het los laat en een ingedeukte fontanel kan ook op uitdroging wijzen. Meestal is er niets aan de hand hoor, drinken ze gewoon eventjes wat minder, maar is er geen sprake van uitdroging.
ik geloof dat ze minimaal 3 tot 4 natte luiers per dag moeten hebben en anders bij zorgen even met het cb bellen dan weet je het zeker
Ben bij cb geweest. In haar gewicht is nu een dipje te zien. Maar voor de rest ziet ze er gezond uit. Kwam er met een vrij gerust gevoel weer vandaan. Twas nogal druk op CB, dus ze kreeg anderhalf uur na normale tijd haar fles. Die dronk ze vervolgens maar voor 80 cc leeg... Nu ben ik gelijk weer een beetje ongerust...
Hier geef ik Fae op zulke momenten nog weleens de fles als ze in haar bedje ligt. Dan ligt ze wat te jengelen enzo en dan drinkt ze soms ineens die andere helft toch nog achter elkaar op. Het is geen gewoonte hier, maar als ze wat binnen moeten krijgen, wil dat weleens werken. Fae heeft hier in haar bed zo veel minder prikkels, misschien lukt dat bij jullie ook?
Hier is op dit moment deels hetzelfde aan de hand. Sinds afgelopen zaterdag drinkt Quinten (normaal een echt hongerlapje) maar tussen de 450 cc en 600 cc per dag, terwijl hij normaal gesproken 1000 cc drinkt. Ik dacht aan een sprongetje omdat we verder weinig aan hem merkten. Maar op maandagavond kreeg hij ineens waterdunne diarree en daar had hij dinsdag en woensndag ook nog flink last van. We zijn dus even naar de huisarts gegaan. Hij gaf aan dat zolang ze de helft drinken van normaal, we ons geen zorgen hoefden te maken, zelfs niet met de diarree die Quinten had. Hij adviseerde wel om wat vaker een flesje te geven, maar daar iets minder schepjes in te doen. Niet dat dit nu geweldig werkt, maar i.p.v. 5 x 180 cc geven we hem nu 6 flesjes per dag waardoor hij toch genoeg vocht binnen krijgt aangezien hij per flesje ongeveer 120 cc drinkt. Wellicht kun je dat proberen?