maxi cosi met vliegtuig icoontje???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by noralie, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hallo,

Ben even benieuwd of iemand dit weet... Wij wonen in het buitenland en vlogen laatst naar Nederland met KLM. We hadden op zowel de heen- als terugreis mazzel dat het vliegtuig niet vol zat en we een extra stoel kregen. Dan mag de maxi cosi ook mee :)

Opvallend is wel dat de stewardessen allemaal wat anders zeggen. Op de heenreis mocht Indie tijdens het opstijgen/landen in de maxi cosi maar deze moest zo geplaatst worden dat Indie net als wij vooruit keek. Op de terugweg zette ik dus de maxi cosi meteen zo neer. Maar de stewardess zei dat hij andersom (net als in de auto) moest en dat Indie tijdens het opstijgen/landen niet in de maxi cosi mag want dat mag alleen met maxi cosi's waar een incoontje van een vliegtuig op staat.

Ik ben op internet gaan zoeken maar kan eigenlijk niets vinden over hoe de maxi cosi geplaatst moet worden in het vliegtuig en of de baby er inderdaad in mag. Om over dat vliegtuig icoontje nog maar te zwijgen, dat zie ik dus echt nergens...

Weet iemand meer hierover? Hebben jullie ook ervaringen met de tijgenstrijdigheden van vliegtuigpersoneel?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Van het vliegtuigicoontje heb ik ook nog nooit gehoord. Wij hadden wel dat ik van de een wel mocht voeden tijdens stijging en landing en van een ander niet. Ditzelde voor voeden tijdens turbulentie..

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Over de maxi cosi weet ik het niet wat ik wel had is dat er mij steeds verzekerd was door de klm dat er tijdens de vlucht alles voor de baby er was, incl potjes voeding.

Dus ik had alleen wat koek mee genomen voor Kylian, bleek dus tijdens de vlucht dat ze alleen noodpotjes hadden voor kindjes voor 4 maanden en voor de rest niets.

Zat ik daar met een 1 jarig kindje op een vlucht van 13 uur met bijna niets te eten . Op zich niet zo erg want hij at gewoon ons eten op maar wel heel vervelend.

groetjes Anita

4. Emme

Emme Niet meer actief

Bij ons wisten de stewardessen ook niet precies hoe het nu zat met de maxi-cosi. Na lang overleg moesten we 'm net zoals in de auto plaatsen. Voeden tijdens het stijgen/dalen mocht wel en hij mocht ook in de maxi-cosi blijven zitten. Toen we een babybedje hadden, mocht dat niet en moesten we hem op schoot houden. Dus wat nu eigenlijk de regels zijn, weet ik ook niet...

5. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Raar toch? Dat het personeel daar niet gewoon goed van op de hoogte is? Toen ik 34 weken zwanger was vloog ik ook naar NL (met KLM) en toen vroegen de stewardessen aan mij of ik nog wel mocht vliegen. Ik moest ze dus vertellen dat het tot 36 weken mag zoals op de site van KLM staat.

Share This Page