Haaruitval en kale plek op voorhoofd, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pixie83, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb zo`n half jaar geleden wat meer last gekregen van haaruitval, maar omdat ik toch een dikke bos haar heb, valt dat niet op.
    Maar nu heb ik sinds een aantal weken ineens een kalige plek in het midden op mijn voorhoofd (bij de haaraanzet/scheiding) and it`s freaking me out!:$:(

Ik hoor steeds van iedereen dat het vast nog van de hormonen is, maar na anderhalf jaar nog???:(

Zijn er hier ook vrouwen die ook een kaal plekje kregen en waar het weer van terug gekomen is en mij kunnen geruststellen?:)

2. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Normaliter verlies je volgens mij geen haren meer zo lang na je bevalling. Bij mij begon dat rond de 4 maanden en hield het 1-2 maanden aan. Hele bossen kwamen er uit, maar ik ben blond dus een kale plek zou ik niet snel zien. Ik weet wel van een goede collega (met donker haar) dat zij hele kale inhammen had (echt een beetje zoals een man). Ze hing haar haar zo goed en zo kwaad als het ging over de plekken heen, maar bij haar zat het moment van uitval ook dichter op de bevalling. Misschien is het slim om even naar de ha te gaan?

3. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik dat inderdaad maar even ga doen, want vind het echt doodeng...

4. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Verstandig! Als vrouw (en veel mannen trouwens ook) wil je je haar natuurlijk heel graag houden! Misschien is het niks, maar beter een keer te veel dan te weinig naar de ha. Zeker voor dit soort dingen. Ik ben benieuwd wat hij/zij zegt dat het is.

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik laat het je weten!;)

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Laat jeeens op vit D prikken. Ik had dat vorig jaar ineens extreem veel haaruitval zomaar volle plukken in douche, bed etc.. Schrok er echt van. Toen bleek dat mijn vit D extreem laag was. Nu aangevuld geen last meer van :)

7. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Oh dat zal schrikken zijn geweest dan:$
    Ik ga het zeker laten mee testen, thanks!

8. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Die kale plek: is het rond/ovaal met duidelijke begrenzing?

9. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Nee het zijn meer hele kleine kale stukjes tussen het haar door...het heeft niet echt een vorm oid.

10. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Ben je al naar de ha geweest? Ben benieuwd wat die heeft gezegd!

11. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Toevallig kreeg ik vandaag een mailtje terug van mijn orthomolucelair therapeut en waarschijnlijk is het een combinatie van te weinig foliumzuur en B6.

Ik heb een half jaar voor de zwangerschap tot een half jaar geleden constant de multivitamine voor zwangeren geslikt en daar zit dus een hoge dosis foliumzuur en B6 in die niet zo hoog in de gewone multivitamine zit die ik dus sinds een half jaar slik.

Waarschijnlijk komt het daardoor, dus ik probeer nu eerst even een aantal maanden weer de zwangeren multivitamine en mocht dat niet werken dan ga ik langs de huisarts of langs haar om de boel even door te lichten.

Lief dat je er nog even aan gedacht had!;)

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb ook ernstig haaruitval. Nu 6 maanden geleden bevallen, dus dat is ook van het ontzwangeren natuurlijk.
    Maar ik heb toch bloed laten prikken omdat ik echt plukken tegelijk eruit trek. Ik blijk een zeer laag ijzergehalte in mijn bloed te hebben. Dit kan heel goed de haaruitval veroorzaken.

Misschien heb je meer baat bij een hooggedooseerd vitamine B supplement (foliumzuur is B11) dan een zwangerschapsvitamine. Die vitamines zijn niet erg geschikt om tekorten mee op te lossen, maar om de spiegel op pijl te houden of net dat beetje extra binnen te krijgen wat je niet uit je voeding haalt.
    En eventueel nog extra biotine (B8) bijslikken omdat die vaak niet erg hoog gedoseerd zijn in een vitamine B tablet en juist die vitamine wel heel goed is voor je haren.

13. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik ben nu anderhalf jaar geleden bevallen en ze zei dat anderhalf jaar eigenlijk te lang is om nog van de zwangerschapshormonen te kunnen zijn en daarom zijn we even gaan kijken wat er veranderd is in de tussentijd.
    Ik heb pas nog een tijdje een hoge dosis B12 geslikt vanwege ernstige bloedingen tijdens menstruatie en dat heeft gelukkig geholpen, maar ik ga nu eerst even kijken wat het doet als ik weer op de zwangerschapsmulti ga.
    bedankt allemaal!;)

14. Koon

Koon Niet meer actief

Nee lijkt mij ook niet dat het nog van het ontzwangeren is.
    Ik wist niet dat b12 kan helpen tegen ernstige bloedingen bij menstruaties. Vind dit soort topics altijd interessant.
    Ik hoop dat je haaruitval snel vermindert.

15. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ja ik bloedde bijna dood steeds sinds de bevalling en was ook steeds zo onrustig/nerveus in de ochtenden, gek werd ik ervan. Ik heb toen op aanraden van mijn therapeut een paar maanden deze geslikt: Bonusan Co Enzym B12 1500 Mcg Plus en daarna nergens meer last van gehad:)

16. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Het zou ook alopecia kunnen zijn, al hoop ik dat uiteraard niet voor je.

17. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Nee hoop ik ook niet, mijn tante heeft het al sinds dat ze een kind was. Maar zo erg heb ik het niet hoor:)

Deel Deze Pagina