Och schei toch uit, "zodra zij de kans krijgt".. Nu doe je net of ik hier de hele dag in ieder topic doe aan buitenlandertje-bashen. Ik wil wel een screenshot van m'n berichtengeschiedenis maken hoor,dan zul je zien dat ik amper actief ben in dit soort topics en meer bij babynamen enz.. Of ga je dan beweren dat ik daar begin te rellen als iemand z'n zoon Mohammed wil noemen?? Sorry, ik wil niet fel worden maar ik vind echt dat je een beetje overdrijft!
Dat hoeft natuurlijk niks te zeggen misschien zijn er mensen die normaal gesproken op dagen als deze uit eten zouden gaan, maar die nu uit geldgebrek maar besluiten om het thuis gezellig te maken
Hahahah Ach jah, dit zegt weer meer over jou dan over mij. Ik ga niet eens meer in discussie met iemand die alleen leest wat die wilt lezen en niet echt leest. Wees maar zo ontzettend gelukkig met je leven, fijne dag
Nee hoor, dit zijn bij uitstek dagen om het thuis gezellig te maken. Net als Kerst. Paasontbijt, Paasbrunch ... Er gaat een godsvermogen doorheen en dan vraag ik me ook wel eens af ... euh ... hoezo crisis?? Het als die miljoenen die ieder jaar met Oud en Nieuw de lucht in wordt geschoten. Mensen die voor honderden euro's vuurwerk kopen. En ieder jaar wordt dit meer. Dan ga je je toch wel wat afvragen.
Recordomzet met Sinterklaas. Recordomzet met Kerst. Nu weer met Pasen. En straks met het WK gaan er nog nooit zoveel dikke breedbeeld-tv's verkocht worden. Nee mensen, ga nou niet zeggen dat die mensen anders naar Brazilië waren gegaan!!!
Volg deze discussie al een paar dagen en echt wat gezegd heb ik niet. Wat ben ik blij dat mijn hart nog open staat voor iemand die het nog minder heeft. Van alles en nog wat de schuld geven. Van mensen die mensen helpen in de schuldhulpverlening en de oordelen vliegen je hier om de oren. De een noemt het een luxe als je met Pasen je huis gezellig wilt maken en je kinderen een paar paaseieren. En vragen zich af of er dan nog wel een crisis is. Zo en wie wil mag van mij al mijn bankafschriften bekijken aan wat voor luxe hier geleefd woord. Ja ik maak ook nog wel eens een ( fout) zo als met die vakantie voor juni. Sommige vergeten dat ik en vele met mij ook nog gewoon moeder zijn. En ze soms hun kinderen iets gunnen. Zo als een mid weekje weg om eens uit een flat te komen of gewoon eens plezier te hebben. Dan heb ik het er niet over dat de koelkast al 14 jaar oud is de tv een jaar of 8. De bank tweede hands. Schoenen pas van mijn moeder gekregen omdat ik kapotte schoenen had. Gelukkig heeft ze de zelfde maat. Buiten dat midweek om zal er de rest van het jaar niks komen geen dierentuin verder niks. De Efteling gaat wel door. Gelukkig komt net het vakantie geld net binnen. Of ik zonder zorgen dit allemaal gaat doen nee niet echt. Maar ga er samen met mijn moeder en zusje een top mid weekje van maken. En gedeeltelijk vier ik zo ook mijn 40 ste verjaardag. En ja ik heb een wia al een aantal jaar en daar voor wao en eens ww. ( ik hoef idd nog even niet te werken van het uwv. ) Pas nog geweest. Weetje het gaat niet om mijn. En sommige hier die mij kennen weten dat ik mijn laatste euro nog zal weg geven. Armoede kent verschillende kanten. Keuze.s. Nee loop niet in de schuldhupverlening. Sommige weten dat ik twee schulden hebt wehkamp en Neckermann ben van de wehkamp bij af. Dan blijft alleen de Neckermann over. En ja ben het ook eens waarom niet het geld direct naar de wehkamp en neckermann van vakantie geld kinderbijslag wat dan ook. Buiten dit heb ik ook nog twee kinderen die ik het ook gun om iets te doen wat ze niet dagelijks doen. Weetje het gaat niet om mij. Heb het niet slecht en nee leid geen armoede. En toch moet ik bekennen dat het wel eens super lastig is om altijd maar te moeten uit kijken wat je doet. Maar ik ben te vrede met mijn tweedehands bank de schoenen van mijn moeder. De kinderen hebben wel nieuwe schoenen gehad maar geen kleding. Van o van dochter kan ik korte broeken maken met de hand kunnen de zomer mee en ja we hebben nog een shirt dat pas. En wat een geluk dat de oudste de groei in is gegaan. Zijn te kleine broeken past hij weer omdat hij slanker is geworden. En wat een geluk ik hoef even geen nieuwe broeken te kopen. Elke maand neem ik mij voor om het beter te doen. Elke maand gebeurt er wel iets waar door ik geen reserve kan aan leggen. En ja ik heb een uitkering en ja ik heb toeslagen. En ben super dankbaar dat ik hier in Nederland mag leven. Maar het is geen walhalla. Duizenden werkeloze die moeilijk aan het werk komen. Dan lees je hier dat sommige niet in de kassen zouden willen werken. Denk dat het gros het WEL wilt. De Polen Roemenen ze komen naar Nederland om te werken prima. Waar lat werkt hij werkt daar al 13 jaar bijna werken voornamelijk nu ook polen., Omdat ze goedkoper zijn een Nederlander woord voor laag betaald en geschoold werk haast niet meer aangenomen er hoeft maar een grote wind vlaag verder het bedrijf in te komen en het valt en is ook lat zijn baan kwijt. Zo als sommige weten hij zit wel in de schuldhulpverlening en zo komt hij van zijn schulden af en niet iedereen die in de schuldhulpverlening zit heeft geen baan. Zo als mijn lat die werkt en zal pas stoppen met werken als er geen werk meer is want hij is een werkpaard. En dat zal hij altijd blijven. Met zijn 46 jaar weet ik alleen niet of hij nog snel ergens aan genomen zal woorden mocht het nodig zijn! Het is altijd maar zo makkelijk oordelen over een ander. Ook ik doe daar aan mee. Wat zou het leven toch makkelijker zijn als we het allemaal niet beter zouden weten. Laat elkaar in hun waarde en probeer begrip op te brengen. Een beetje begrip maakt een mens gelukkiger dan een BAK kritiek.
Je begrijpt mijn frustratie maar vind het wel nodig om mij een verongelijkte kleuter te noemen? Waarom zo aanvallen? Je kunt ook gewoon je zegje doen zonder daarin iemand te beledigen toch? Ik roep ze zo, want doordat dingen zo achterlijk duur zijn, koop ik ze gewoon echt niet meer. Dat heeft idd alles met inflatie te maken, dat snap ik ook wel. Maar zolang de dingen niet evenredig verdeeld worden (want nee, na die 12 jaar is dat mijns insziens nog steeds niet het geval) is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt 3 euro voor 6 banaantjes uit te geven. Dan kan ik dat deel dat overblijft van onze lonen beter besteden door goedkoper te kopen.
Helemaal mee eens, en dankjewel voor je normale reactie. Ik zou heel graag meehelpen aan het op rails helpen van de economie en te zorgen dat boeren e.d meer krijgen voor hun spul en alle gevolgen die daar logischerwijze aan verbonden zijn. Maar dat kunnen we ons gewoon niet veroorloven, zo simpel is het gewoon. En helaas is dat bij een heel groot percentage van de bevolking zo. Gelukkig zijn wij nog onderdeel van de bevolking die wel zelf hun boodschappen kunnen betalen en nog niet de pineut zijn gewordne van de crisis. Ik hoop dit ook zo te houden natuurlijk. En ik snap ook wel dat de dingen duurder zullen blijven worden (alhoewel, laatste weken al veel dingen gespot die goedkoper zijn geworden). Ik denk dat dit oplossen van 2 kanten moet komen. Prijzen opdrijven werkt averechts, dat is wel duidelijk inmiddels.
Goed beschouwd is 3 euro voor 6 bananen niet veel. Maar 50 ct per banaan en moet je nagaan wat er daarvoor gedaan wordt... banaan wordt geplukt ergens in de tropen, wordt verscheept naar nederland, moet gedistribueerd worden naar de supermarkt en dan daar in de schappen gelegd. En van die 50 ct per banaan moet dan iedereen betaald worden... vind je het logisch dat de lonen zo laag moeten...
\ En dat snap ik.. Maar kijk eens naar het percentage wat het is van het overgebleven loon na alle vaste lasten? Zonder al teveel details te geven natuurlijk lastig maar erg breed is het hier ook niet. Zoals ik zei, ik zou graag meewerken aan een welvarende economie, maar niet door daarmee mijn eigen om zeep te helpen. Want nu hebben we het alleen over de bananen, niet de enige voedingsbron hier in huis
Dat niet eens: de prijs van bananen wordt kunstmatig laag gehouden. Die is het afgelopen decennium ook niet meegestegen. Supermarkten houden de prijs van bananen zo laag omdat onderzoek heeft uitgewezen dat diegene die bananen koopt, ook iets anders koopt. Het is een lokkertje. Vooral moeders kopen bananen. Een kind begint vaak als eerste fruit met een banaan. Een banaan is makkelijk, voedzaam en niet duur. Vooral de arbeiders op de plantages houden er niets aan over. Als je bereid bent 50 ct voor een banaan te betalen, weet je dat degene die hem verbouwt heeft, het niet goed heeft. Een gewone kweker krijgt 3 dollar per kist van 18 kilo. Een fairtradekweker krijgt 7 dollar. Slechts 12% van de totale opbrengst blijft in het productieland achter. Kan je nagaan wat de arbeider van de bananenplantage daaraan overhoudt. Bovendien zit op gewone bananen ongelooflijk veel gif: wel 10x meer dan op ander bespoten groente en fruit. Ik zie regelmatig aanbiedingen van bio/fairtradebananen van zo rond 1 euro (Plus). Een kilo fairtradebananen bij de AH kost ook maar 2 euro.
Heb het ook gezien en schrok er van maar 30 euro voor 1 week. maar heb toch wel wat vragen: 1. waar is de moeder van het meisje? 2. Heb jij geen familie die bij springt? 3. Krijg het meisje wel alles binnen? (melk,vlees o.a) Als het mijn broer was geweest had ik hem zeker geholpen. Om zo nu en dan verse maaltijden te brengen en/of wat voedingswaren te geven.
Juist. Dat heb ik ook een paar jaar voor mijn zusje gedaan die heel weinig te besteden had. Ze had fouten gemaakt financieel maar kon het niet over mijn hart verkrijgen als ze niet genoeg te eten voor haar drie kinderen kon kopen. al was het maar af en toe een tas met boodschappen. Iets voor de kinderen. En dat deed ik niet omdat ik mijn zelf z.n goede zus vond maar omdat ik het niet kon aanzien dat ze niet genoeg eten kon kopen. En ze zou bij mij het zelfde doen als het nodig is en was. Als iedereen iemand steunt die zwaar in de problemen zit. Zou de voedselbank niet eens meer zo nodig zijn. Naaste liefde. Noem ik dat. Vind ook geen een kind moet zonder genoeg te eten naar bed. En als een kind zo als in dit verhaal misschien niet eens meer een moeder heeft. Is het nog triester. Ook als een kind zijn vader verliest zeker. Een kind zonder moeder is een vaas zonder bloemen.
Ik noem je geen verongelijkte kleuter, maar zeg dat je zo klinkt. Als ik je daarmee heb beledigd dan spijt me dat. Ik kan er gewoon heel slecht tegen als er wat in het wilde weg geroepen wordt zonder enige fundering. Daarmee doel ik op je uitspraak over de EU. Dat jij ervoor kiest om geld te besparen door geen bananen te kopen en andere keuzes maakt is jouw goed recht. Nogmaals excuses voor mijn ietwat overtrokken reactie. Ik zit soms ook vol frustraties
Dit is waar. Wist je dat ook op alle A merken de winkels er helemaal geen winst mee maken? Waarom denk je dat alles steeds duurder wordt in de winkels en de meeste slechte producten zo goedkoop mogelijk? Er is een programma van geweest hoe en wat. Zodra ik kan koop ik liefst zoveel mogelijk Biologisch en/of fairtrade. Hier bijna altijd Fairtrade bananen in huis en zoveel duurder zijn ze niet eens! Over het onderwerp Polen: Ik denk dat iedereen eens goed moet nadenken waar het echt aan ligt. In Europa is een verdrag gemaakt waardoor wij allemaal in deze landen mogen werken. Ik geef ook toe er zijn zeker genoeg bijstandtrekkers die dit werk niet willen doen maar ook zij zijn hierin niet de schuldigen! De polen geef ik zelf ook gelijk om hier te werken als zij dat mogen en kunnen. Wat zij hier per uur verdienen verdienen ze daar op 1 dag!!! Tja, maar dan komt het er zijn in de loop van de jaren steeds meer polen komen werken en waarom? Door de crisis hier in Nederland en geef dan de bedrijven ook geen ongelijk. Hun moeten vaak het water boven hoofd houden. Slecht voor de economie maar het is nu eenmaal zo. Waar het echt aan ligt zijn voornamelijk de banken geweest en heel veel mensen dachtten dat ze een hoge hypotheek etc.. konden krijgen wat de banken allemaal voorstelde. De crisis is ontstaan helaas en de bezuinigingen worden steeds erger. Ik ben het er ook mee eens dat ze op veel gebieden juist niet moeten bezuinigen maar op andere dingen. Het heeft geen zin om de schuld te geven aan anderen. VERBETER DE WERELD, BEGIN BIJ JEZELF!
Weet het nu haha. Nooit zoveel meegekregen van diegene dus had het er niet zo snel achter gezocht *Excuus voor de offtopicness, gaat gauw weer weg voor ze dure bananen naar haar hoofd geslingerd krijgt*
Het was van mij uit niet in de wilde weg geroepen, ik ben geen voorstander van de EU. Nooit geweest en zal ik ook nooit worden. Ik denk dat het allemaal veel schappelijker was gegaan (ook de inflatie/prijsstijgingen) wanneer we een zelfstandig land waren gebleven. Maar je excuses is aanvaard. Iedereen heeft zijn eigen mening en daartoe zijn goed recht.