Dat klopt dus niet, gezien die docu. Ik ken mensen die als 30 jaar in een huurwoning zitten en daar niks voor betalen, terwijl als de woning vrijkomt tig keer over de kop gaat. En maar klagen over de huursverhogingen. Huren naar stand is de oplossing.
Klopt wel een beetje. Een woning mag per jaar maar een x percentage duurder worden gemaakt qua huur. Maar als er iemand nieuw in die woning komt geldt die regel niet en dat moment grijpt de woningbouw vaak aan om de huur fiks te verhogen voor de nieuwe bewoners.
Dit dus. Iemand die al dertig jaar huurt, betaald in vergelijking maar een schijntje in vergelijking met iemand die nu een huurcontract aangaat. De huur is de afgelopen jaren echt flink omhoog geschoten.
Aanpakken dan, zodat iemand die in de schuldsanering zit niet een duur nieuwbouwappartement hoeft te huren!
Inderdaad. Net als de man in de docu dus. En dat m.b.t. keuzes maken: hij had die dure woning niet hoeven nemen. Maar dan had hij waarschijnlijk op straat gestaan. Hij kiest ervoor om toch de woning te nemen, terwijl hij weet dat de keuze niet goed is, maar niet anders kan.
Nog even terug komen op dat voedselpakket; ik heb zelf wel eens gehoord dat hier redelijk veel luxe producten in zitten (koek, snoep en dergelijke) en minder producten om echt maaltijden mee te maken. Weet niet of het echt zo is maar zag iig gelijk al een pak koeken uit de tas komen. Dan is het natuurlijk niet zo gek dat ze er niet heel lang mee doen qua verse producten.
In de boodschappenkar lagen diverse groenten en hij had ook nog witlof kunnen kiezen. Verder deed hij het qua boodschappen ook niet echt handig. dat wc papier van ah, dat is behoorlijk duur en je hebt nog veel goedkopere soorten. Ook kocht hij een paprika in plastic, die zijn ook super duur bij de appie, op de markt allemaal een stuk voordeliger. 30 euro is niet veel maar ik had het echt toch heel anders uitgegeven dan hij heeft gedaan.
Verder zal je mij niet horen zeggen: eigen schuld, dikke bult. Ik geloof best dat er armoede in Nederland is en dat sommige mensen het echt heel moeilijk hebben. Maar puur afgaande op deze man met zijn dochter, dan denk ik: wat is er nu zo verschrikkelijk aan zijn situatie? Behalve dat van zijn gebit, maar dat had hij wellicht kunnen voorkomen door niet meer te roken en goed te eten. Verder heeft hij een dak boven zijn hoofd, woont hij in een prachtig appartement, is hij over max. twee jaar schuldenvrij, kunnen ze de hele dag tv kijken en hebben ze internet thuis, hij krijgt voedsel van de voedselbank en heeft daarnaast nog 30 euro leefgeld per week. Ja het is even doorbijten maar ik heb echt geen medelijden met deze man en ik persoonlijk vind het geen schrijnende situatie waarin hij zich met zijn dochter bevindt.
Ik vond het ook niet echt schrijnend hoor. Vervelend, dat wel, maar hij zag er goed doorvoed uit en had een werkelijk waar prachtig dak boven zijn hoofd met dito inboedel. En een hond (ik heb even gemist hoe die te eten kreeg) en nog geld over om te roken (dure verslaving, en dat pakje choclatechipcookies van 0,72 ct voor je dochter kopen!). Misschien is hij zelf wel verantwoordelijk voor zijn schuldsanering, wat in de meeste gevallen zo is, misschien ook niet, dat kwam niet aan bod. En ook niet waarom hij werkloos was. Ik zag nou niet bepaald een domme man ofzo. Dus nee, meelij heb ik er niet mee. Wel met de man die hier sinds kort in het park slaapt en die ik straks om 20.30 een warme hap ga brengen en een half brood en een pot pindakaas, net als vorige week. Die man is niet verslaafd, hoogopgeleid zelfs, maar is alles kwijt.
Nou kijk eens, wat toevallig: Kabinet neemt huursector op de schop | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
JA! Als ze hun schulden ermee zouden afbetalen zou ik in mijn handen klappen! Maar nee, ze kopen vliegtuigen, strooien ermee rond in andere landen, als die hoge piefen hier voor een congres komen moeten ze allemaal op een stoel van 1200 euro zitten en dat x 50 en ga zo maar door.. Vind je het gek dat Nederland crisis heeft?? Het kabinet leeft ook hoog boven hun budget!
Ja dat gevoel had ik ook.... ga naar de Liddl dan heb je aardig wat voor 30 euro. En roken sja... ik kon er ook mee stoppen van het 1 op het andere moment.. stress is geen reden. En ik heb in het filmpje niet 1x gezien dat hij bezig is met werk zoeken. Werken zou zijn probleem grotendeels oplossen. Bij veel mensen heb ik toch het idee dat ze niet genoeg moeite doen om uit de s.hit te raken.
En hij had het ook over saus en kip want dat was lekker snel en makkelijk . Terecht de opmerking van de presentator dat dat ook weer geld kost...
Het is een man he?? Naast dat hij weinig geld te besteden heeft moet hij ook nog eens de omschakeling maken dat hij überhaupt zelf moet koken volgens mij
Oh, zielig .... Not! Pakje shag kost 8 euro. Kies trekken eenmalig 20. Ik kan niet zo tegen die zielige tv van de EO. Je weet hoe zoiets in elkaar gezet wordt.
Niet schrijnend? Deze man eet maar 1x per dag omdat hij anders geen geld heeft om zijn dochter te voeden...? Ik vind dat toch best wel erg........ Of hij nu wel of niet een pak toiletpapier van 10 cent teveel kocht....
Weet je hier wordt doodleuk gezegd dat hij maar werk moet zoeken maar uhm hij zit onder bewindvoering! Hij zit sowieso (ligt eigenlijk ook aan hoe hoog de schulden zijn maar zoals ik begrepen heb in begin waren hoge schulden van koopwoning en meer ook vanwege ex) wat heeft het werken dan voor nut? Zinvol is het wel. Daar zal je mij niets over horen zeggen. Maar hij krijgt of hij nu werkt of in bijstand zit alleen maar die 30 euro weekgeld. Daarbij als bij hem in de buurt alleen de AH ligt waar zou hij dan moeten winkelen? Hij deed dit sowieso al lopend. Als er een goedkopere winkel ergens ligt waar hij alleen heen kan met openbaar vervoer en dan??
Inderdaad. Je kunt je wel verbazen over een aantal uitgaven en andere keuzes die deze meneer maakt. Bijvoorbeeld die kies zelf trekken...daar spaart hij 38 euro mee uit, maar hij neemt wel onnodig veel risico door het zelf te doen. Via schuldhulpverlening kan er voor zo'n uitgaaf normaal gesproken echt wel iets geregeld worden. Als je 30 euro te besteden hebt is het enorm veel geld, maar onmogelijk is het niet. Eten ook, door andere keuzes te maken had hij ook gewoon zelf kunnen eten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig aangezet dit programma.