zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Leuk hoor, jullie zien er allebei erg leuk uit! :) Spannend, zo'n klus! Ik heb vandaag nog wat van die slabbers gemaakt en een paar spuug-/labeldoekjes en nog even een kussentje bekleed, daar hou ik het voor vandaag even bij. :)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo heb de hele middag aan mijn jurkje gewerkt. Moet alleen nog even wat knoopjes enzo inzetten maar ik kan alvast wat laten zien:

voorkant:

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    achterkant:

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Niet slecht toch voor een eerste jurkje?

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Debby82.. Gaaf zeg! Wat een leuke stof heb je gebruikt.:)

Romaira.. wat knap dat je een hele outfit voor jezelf hebt gemaakt.. Succes met de winterjas!:D

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja leuke stof he?

Ik ga nu een jurkje maken met delftsblauw en ik heb nog een hele gave stof met blauw en roze voor een jurkje... ik heb knippies geleend bij de bibliotheek en ik denk dat ik van de week genoeg te doen heb haha

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik lees ook al even mee op dit topic....en ik moet zeggen: Jullie hebben me dolenthousiast gemaakt!

Maar allereerst even complimenten voor alle leuke creaties die voorbij zijn gekomen! Ik hoop dat ik ze ook zo leuk kan maken.

Morgen ga ik naar de stoffenmarkt op zoek naar een leuk (jongens)stofje, voor een winterslaapzaak voor mijn zoon. Ook wil ik wat knufjes en label/knuffeldoekjes maken. Als dat lukt, zien we wel verder. Wel heb ik waarschijnlijk wat hulp nodig van mijn moeder, want ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt hihi.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kom me hier ook melden!!

Wat een leuke dingen heb ik al voorbij zien komen zeg! :) De creaties van Sabrina kende ik al (van DenV en 't dragenclubje), maar er zijn hier nog veel meer creatieve mama's, leuk hoor!!

Ik naai sinds een maandje of 3 (heb van mijn mama een nieuwe Singer gekregen). Tot nu toe nog geen kleertjes voor Milan gemaakt, omdat ik 't voor een jongetje minder leuk vind, maar wel al nieuwe gordijnen (effen groen, met plooien) voor zijn kamertje. En er staan nog heel veel projectjes op de planning! :) Ook kleren voor mijzelf (rokken en jurken enzo vind ik toch leuker dan jongenskleertjes ;)).

9. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Debbie82, leuk hoor! Erg mooi geworden!

10. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dankjewel! Ja, is wel snel he. :) Maar inderdaad leuk, kunnen ze straks leuk samen spelen.

Voor een jongen kun je inderdaad ook wel wat maken, maar ten eerste heb ik het meeste natuurlijk al, en ten tweede is het zo zielig om voor een jongetje allemaal van die roze bloemige dingen te gaan maken en dat lijkt me nou juist ook zo leuk. ;)

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hallo linda
    welkom hier :D wat leuk dat je een naaimachine van je moeder hebt gekregen dat zijn nog eens cadeautjes !

veel succes met het naaien voor je schatje !

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    :$ Zo meiden, jullie kletsen wat af op een dag ;) Alleen maar leuk hoor. En zoals ook al een paar andere meiden hebben gezegd, jullie maken iedereen enthousiast :D

Linda: Welkom bij dit leuke, gezellige en creatieve topic :D

Romaira: Wat knap zeg wat je voor jezelf heb gemaakt, erg leuk en het broekje staat ook schattig bij je zoontje!

Debby: Zeker niet gek voor een eerste jurkje! Niet zo bescheiden hoor, je jurkje ziet er super uit!!! :) En idd erg leuke stof!

Ooooohhhhhh meiden, wou dat ik al zo goed kon naaien als jullie ;):D

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Dank-jullie-wel! :)

Trouwens, echt een goede tip om Knippie's te lenen in de bieb, om inspiratie op te doen (weet niet meer wie 't zei), ik ga morgen gelijk even kijken!

Valt wel op hè, dat 't hier 's avond altijd een stuk rustiger is, kinderen op bed en de mama's lekker naaien!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja bij de bieb hebben ze er alleen niet zo heel veel. Maar goed een paar basispatroontjes radar ik dan uit en dan breng ik ze weer terug. Vaak vind ik dat er maar 1 of 2 leuke dingen instaan en dan vind ik het zonde om er 7 euro voor uit te geven.

15. MamavEsmee

Leuk, weer een aantal nieuwe crea-mama's!:D

Linda.. wat lief dat je een naaimachine gekregen hebt! Ook al druk aan het naaien geweest..

Knippies.. Staan i.d. maar weinig leuks in ( vind ik)

Farbenmix is wat prijziger.. maar eenvoudig aan te passen en vaak staan er voorbeelden van aanpassingen bij! Scheelt!!

16. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Nou mijn moeder had een oude doos met knippies mee. Zij heeft ze allemaal vanaf 19.. Dus ik leen van haar wat, inderdaad haal er wat basis dingen uit zoals een leuk broekje en die kan je zelf dan weer "pimpen" met strikjes, lintjes, applicaties en andere leuke dingen :D

Ik zag nu een slaapzak, maar die is erg moeilijk.. Dus ik ga eerst maar wat standaard broekjes naaien en dan zie ik wel weer verder. Vind alleen stofkeuze lastig aangezien we niet weten of we een jochie of meisje krijgen..

17. MamavEsmee

Gisteravond een tuniekje en een vestje gemaakt.. Tuniekje is super geworden.. Ook zwart met wit geblokt met een overslag en een paars lint om te strikken en op het schouderpand bretelsluiting..

Het vestje is mislukt.. schots en scheef..:D Ach was de eerste keer iets met mouwen..;)

Heb weer stof besteld en wil nu van babyrib een winterjurkje gaan maken in paars met roze.. Met de stof van bizzkids.:)

18. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ mamavanesmee

Komen er nog fotos? Ben benieuwd :D

19. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo meiden
    moest even zoeken waar het topic gebleven was, maar heb het weer terug gevondenIk heb weer super mooie dingen voorbij zien komen! Ik hoop dat het mij ook ooit gaat lukken om zoiets voor mijn dochter te maken.
    MIjn moeder heeft mij een paar knippies en ottobre gegeven en daaruit ga ik eerst eens iets proberen te maken.
    Morgen eerst naar de markt om een mooi stofje te kopen. En dan nog tijd vinden om het in elkaar te zetten.

20. MamavEsmee

De beloofde foto van het tuniekje..

Ga zo een nieuw patroon proberen.. Ben benieuwd ;)

Deel Deze Pagina