zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    meiden die ook de kant en klare patronen bestellen van burda ..... hebben jullie ook zo moeite met het overtrekken ?

heb vanmiddag wat nieuws geprobeerd en werkte perfect dus zal me tip met jullie delen :D

het patroon knip ik uit op de grootste maat , die plak ik op het raam , daarover heen plak ik patroonpapier en kan het zo heeel duidelijk overtrekken vanwege het licht wat er achter zit ............als ik het neerleg op tafel kan ik het de lijntjes van een maat kleiner erg moeilijk zien en op deze manier is het opgelost !

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Carbonpapier wil ook helpen, maar als je dat niet hebt is die tip ook wel erg handig! :)

3. Bedankt voor de tip. Ik ben nog niet begonnen met patroontekenen, maar ik zal het in gedachten houden mocht het niet lukken met overtrekkken..

Scheelt dat ik niet de kleinste maat moet hebben..

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Goede tip zeg!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik vond burda ook lastig over te trekken. Wat bij mij hielp was een stuk blanco wit papier onder het patroon leggen. Dan kon ik de lijntjes ineens veel makkelijker zien!

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wie kan mij helpen aan een patroon voor een simpel jurkje/overgooier?

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Farbenmix heeft leuke eenvoudige jurkjes van 2 delen.. erg eenvoudig dus..:D

8. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Heb niet het hele topic gelezen maar hou het wel in de gaten. Heb ook erg leuke kleertjes voorbij zien komen.
    Ben zelf sinds een jaartje kleertjes gaan maken, maar het ontbreekt me vaak aan tijd.

Maar Duimelijntje, wat ik me af vroeg, zijn er bij jou geen mooie afrikaanse stoffen te krijgen? Heb zelf vorig jaar flink wat lappen stof mee terug genomen uit afrika en daar hele leuke jurkjes van gemaakt. Ook de babykamers heb ik er mee aangekleed.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rianne als je op www.naaipatronen.nl op baby klikt en dan op easy dan kom je de eenvoudigste patroontjes tegen.

10. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Nee was dat maar zo, t is ook niet afrika zelf he, misschien dat dat ook scheelt. Ach ja, we doen het met wat we hebben he!

Gister wat in elkaar geflanst:

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh wat een super lief jurkje zeg !!! mooi gedaan :)

12. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Wat een ontzettend lief jurkje!!!

13. juffie2008

Deze heb ik besteld, ga het korte model maken..

14. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ow leuk zeg ! ben benieuw .........wat voor stof heb je er voor ?

ik wil voor de kerst eingelijk een mooie rok maken met een giletje erop ofzo , maar of het me lukt hihihiih

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Duimelijn, wat een lief jurkje.

Juffie, ben ook benieuwd. Straks wel komen showen he. :D

Ik ben eens op zoek gegaan naar positiekleding, maar ik kan maar weinig vinden. Als ik wat gevonden heb, is het zomermode. Zou ook wel iets moois voor de kerst willen maken.

16. juffie2008

Ik heb een tricot stofje met roze en zwart op de markt in Utrecht gekocht..
    Ik heb heel vaak dit soort jurkjes aan dus als ik eenmaal een mooi basispatroon heb, kan ik ze achter de lopende band in elkaar maken :D

Ik werd vannacht ineens wakker en wist wat ik met mn rood wit geruite stofje ga doen.. Hartjes naaien voor in de kerstboom, ja ja heel belangrijk om 3 uur snachts hahah! Hebben jullie dat ook wel eens zo'n stomme ingeving?

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
  18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou mijn verjaardag is geweest, ben heel erg verwend met cadeautjes maar geen naaimachine, hahaha nu wil ik niet ondankbaar zijn maar had gehoopt dat hij mijn HINT wel begrepen had, maar helaas...
    Nu dus nog opzoek naar een goede niet te dure naaimachine (2e hands mag ook) iemand nog tips?

19. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Oooh juffie wat een leuk jurkje zal dat worden zeg! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt
    Haha en die ingeving van je, moest er erg om lachen. Maar wel een origineel idee!

@Troeltje; al eens op marktplaats gekeken?

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    duimelijn wat een geweldig jurkje heb je gemaakt.

Deel Deze Pagina