zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij hadden ze bij de aldi er een voor 70 euro. Was volgens mij deze week... een toyota. En bij de kruidvat zag ik de mijne ook nog staan voor 75 euro.

2. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
  3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Duimelijn.. hoezo hebben ze geen leuke stoffen?? ;) Mooi jurkje hoor!

Juffie.. zoiets durf ik ook nog wel voor mezelf te maken.. Gaaf patroon zeg! Ben benieuwd naar het resultaat!

@ naaimachine.. een redelijke machine hoeft zo te lezen echt niet duur te zijn!

Stroopie.. Als je een tuniek in strech stof maakt rekt het prima mee.. Stoere legging en laarzen.. van een oude broek die niet meer past maak je een mooi buikstuk tussen en klaar..;)

Romaira.. rok en gilet gaat jou wel lukken! Het andere setje wat je aan hebt is ook erg leuk.. Zwart met krijtstreep is leuk voor de feestdagen.. kun je zelf leuk aankleden met rood /goud etc.

Ik snap niets van de patroon van het shirtje met lange mouw.. Denk dat ik toch maar eens de modevakschool ga bellen voor les..:(

4. MamavEsmee

Vanmiddag nog even een leuk tuniekje gemaakt! :D

5. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Meiden wat gaan jullie snel hier!
    Waar halen jullie de tijd vandaan om zoveel en snel leuke creaties te maken?
    Ik wil heel graag mijn naaimachine beter leren kennen maar heb gewoon de tijd er niet voor.
    Ik heb bijna mijn eerste project af, ben gelijk begonnen met het stevigere werk , een leren tas.
    Zodra het af is plaats ik wel een foto :)

Voor positie kleding kan je ook heel goed dat boordstof gebruiken!
    Dan hoef je ook geen knopen of ritsen etc te gebruiken!

mamavan esmee, dat laatste tuniekje is dat toevallig patroon oona?

O,ja hebben jullie deze leuke bandjes al ontdekt!

http://www.farbenmix.de/shop/Webbaender:::264.html

echt heel gaaf om iets af te werken

6. MamavEsmee

Esther .. ben benieuwd naar je tas! Het patroon is i.d. Oona va Farbenmix.. Ben echt fan van hun patronen.. Eenvoudig maar toch stoer en mooi!!!

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Ik hoop de tas volgende week af te hebben.
    Ik ben nog op zoek naar een stevige tweelingnaald die door meerdere lagen leer kan maar vrees het ergste.

Ik heb net de Oona besteld!

Jeetje door jullie foto's gaat het helemaal kriebelen bij me!
    Ondanks dat ik zelf (nog?) niet voorzien ben van een meid ga ik wat proberen te maken voor andere slachtoffertjes , haha.

8. MamavEsmee

Ester.. geen tip voor een 2ling naald. Geen idee hoe dat werkt..

Oona is een leuk patroon waar je eindeloos mee kunt varieëren en het is eenvoudig aan te passen.. Je slachtoffers zullen er vast erg blij mee zijn!!:)

9. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hai meiden,

Net mn moeder gesproken, is trots dat ik een patroon heb gekocht hahah. Ze gaat ovrr een paar weken met me het patroon doornemen en dan gaan we samen het patroon aanpassen zodat het perfect op mijn figuurtje aansluit.. Handig een coupeuse als moeder ;)
    Ik zei ook al als het een mooi patroon word, dan kan ik met alle soorten stoffen dit maken :D Heerlijk dan zit het nooit boven te wijd en onder te strak ;) Een op maat jurkje :D

10. MamavEsmee

Juffie.. wat leuk zeg! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten.;)

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Meiden dank jullie wel voor jullie tips!

12. Zo zeg wat wordt er hier lekker gekwebbeld.

Zag 2 snoezige jurkjes voorbij komen.. Leuk hoor!!

Vandaag bij mijn moeder bezig geweest met het patroon en de stof. We hebben het patroon gewoon vanuit het origineel geknipt. Het is idd van Burda slecht over te trekken. Maar.. Mocht het nodig zijn, dan kan mijn moeder het patroon vergroten. Maar dat zien we nog wel.

Ook gelijk op het stof gelegd en de stof uitgeknipt. Mijn moeder me hier ook bij geholpen, nou ja. ZE heeft verteld hoe ik moet knippen.. Tips hier en daar. Best handig.

Nu kan ik thuis morgen alles doorlussen, en dan helpt ze me zaterdag op weg achter de machine!!

13. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Duimelijn,
    Idd, het is geen Afrika. Ben zelf op Madagascar geweest en zag daar toch wel wat Afrikaanse invloeden, dus vandaar dat ik me afvroeg of dat bij jou ook zo was.
    Wel een heel leuk jurkje dat je gemaakt heb, en dat zonder patroon!

Esther,
    Leuke site, met die bandjes. Word ik veels te hebberig van.

Zometeen misschien nog even met de naaimachine aan de slag.

14. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
  15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nou, ik heb eindelijk wat gemaakt hoor. Zo op de gok, zonder patroon, dus hoop dat het past haha. Shirtje van een blanke van de Hema.

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ah rianne wat super sweet zeg :D !!!!!!!!!!!1

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dank je :D
    Ik hoop echt dat het past, anders moet ik de elastiek los halen en strakker doen. Morgenochtend even passen en een foto maken :D

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rianne wat knap zeg zo zonder patroon!!!

Haha wat grappig dat alle meiden het met hun moeder doen. Hier ook hoor, mijn moeder is officieel van beroep ook coupeuse, ze had van de week weer haar leerboeken uit de kast gehaald. Ze heeft ook een patroontje voor me getekend wat ik in mijn hoofd had en mijn moeder geeft aanwijzingen als ik naai.

Doorlussen doe ik trouwens niet. Ik speld het gewoon vast en naai dan gelijk...

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Debby, wat super zo'n moeder!
    Mijn moeder zit ook veel op de naaimachine, maar weet niet of ze kleding kan maken.

Het rokje past trouwens. De volgende keer moet ik er wat plooien in maken, dan valt hij mooier. Maargoed, waarschijnlijk kan ze hem maar even aan.
    Ik twijfel alleen welke kleur maillot ik erbij moet kopen, rood of wit ... ?

Het lijkt me veel leuker om van de zomer allemaal jurkjes te maken. Dat zit allemaal wat luchtiger.

Ik was gister namelijk begonnen met een jurkje, maar dat lukte niet echt. Daarom is het een rokje geworden.

20. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Rianne

Het is wel heel schattig geworden :D

Deel Deze Pagina