zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik kreeg net een mailtje van naaipatronen dat het patroon niet meer leverbaar is en dat het geld teruggeboekt word.. Kortom weer niks..

    Heb al 2 paddestoeltjes af voor de slinger :D
     
  2. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga morgen lekker naar een stoffenbeurs. Ik heb er zin in!
     
  3. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0

    oh gezellie , veel plezier !!!
     
  4. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb net trouwens ff snel een draagdoek voor me zoontje gemaakt . WIJ wonen 4 hoog en als ik dan ff snel de hond moet uitlaten is dat zo'n gedoe voor ik met kinderwagen en al beneden sta ...........dus nu maar in de draagdoek :D hij zat er net in en binnen 10 min sliep ie hahaha hoezo lekker ? nouja hij is ook ziekjes dus daarkan het ook van komen
     
  5. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Romaira.. geslaagd voor leuke stoffen? Wat is je volgende project? Vind een truitje op zich al lastig..Laat staan met capuchon.. Handig, zelf een draagdoek maken, scheelt een hoop centjes! ;)

    Juffie.. lukt het met de naaimachine niet zoals jij zou willen?;)? Schiet het al lekker op met de paddenstoeltjes?? Balen dat het patroon is uitverkocht.. En als je googled op patroon misschien bij een andere webshop nog te verkrijgen?;)

    Debby.. het jurkje is echt super geworden zeg! Mooi meisje heb je ook!! :)Leuk zeg, een stoffenbeurs.. ga je gericht op zoek naar een bepaalde stof?


    Nettie.. begrijp de beschrijving ook vaak niet hoor.. Als ik de patronen heb uitgeknipt is het kwestie van logische nadenken.. ;)Leuk als je vaker komt kijken!! Wat een gaaf broekje.. Wat Ninien al zei: Geef mij zo'n harry!:D

    Rianne.. ik zou gaan voor een witte legging of maillot.

    Stroopie.. stoere bodywarmer zeg,. Ziet er lekker warm en zacht uit!


    Ninien.. Doe toch gezellig mee!!! Zien Nienke en Nina er strax ook door Mam's gestyled uit!8)

    Kimmeding.. waar is er stoffenmarkt?? Leuk zeg! Hier is er op maandagmorgen altijd stoffen markt in een dorp verderop.. Misschien maandag maar eens heen gaan..

    ***
    Vanmiddag even met zijn 3tjes naar de markt heen.. Even biasband e.d. halen.. staat erg leuk bij een jurkje als afwerking.. net wat netter..

    Ga van de week iets maken met roze en roze geblokt.. Ga toch nog een poging doen tot een shirtje met lange mouwen.. ben benieuwd!:(
     
  6. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @mamavanesmee
    ik ga morgen aan de slag met een truitje voor mezelf ........zo 1 met vleermuismouwen zeg maar weet je dan wat ik bedoel hihihihi en dan daarna toch maar weer die winterjas he :D
     
  7. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga gewoon ff rondkijken maar ik heb ook net een patroontje besteld om een luiertas te maken dus daar ga ik ook een stof voor kopen. Ik heb al wel wat in mijn hoofd...
     
  8. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    @ mamavesmee, de stoffenmarkt is in Lelystad maar geloof ergens anders ook.
    Ik heb er zin in!!!!!!!!!
    Evn een broodje eten en dan gaan we shoppen
     
  9. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    Er is vandaag ook een stoffenmarkt in Nieuwegein
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Allemaal zo ver weg! Woon in overijssel ( twente) ;)
     
  11. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    En hoeveel stofjes hebben jullie vandaag gekocht :D

    Ik heb vandaag weer een paddestoeltje afgemaakt, de tussenstand: 3
     
  12. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Juffie, ik heb vrijdag op de markt weer stoffies gekocht. :D

    Debby, waar heb je dat patroon van die luiertas vandaan? Lijk me wel leuk om die zelf te maken.

    Eindelijk is de overgooier af. Is een overgooier met voering. Pfff, dat valt nog niet mee, maar goed, al doende leert men. :D

    Er ligt al een plooienrokje klaar voor de lockmachine en daarop wil ik 2 longsleevetruitjes erop maken. Bijpassende leggings erbij kopen en mevrouwtje kan weer showen. :p

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  14. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb iets van 6 verschillende stofjes gekocht en fournituren. Zoveel leuke dingen op die markt. 29 november is het weer in amsterdam, dan zal ik wel weer nieuw nodig hebben haha
     
  15. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wat mooi gemaakt stroopie!:)

    Debby.. goed geslaagd dus!:D

    Het weekend gewerkt dus veel achterstallig huishouden en was etc.. Esmee ligt er net in dus.. Nog geen puf om achter de naaimachine te kruipen.. misschien morgen.

    Ben benieuwd naar jullie nieuwe creaties!
     
  16. Duimelijn

    Duimelijn Bekend lid

    23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    OOoh zucht wat heb ik weer een mooie dingen voorbij zien komen! Wooooooow en stroopie wat een leuke bodywarmen en debby wat staat dat jurkje lief!! En rianne zo n mooi jurkje en de mama van esmee en.. pffff we steken elkaar lekker aan he haha

    Oooh en die geef mij maar ook zo n henk, moest er erg om lachen.

    Ik vind het zo knap dat sommige ook kleding voor zichzelf maken. Ik durf dat niet, als ik voor rielena wat verknoei, jammer dan. Zo n klein stukje stof. Maar voor jezelf is het meteen zo n lap he!
     
  17. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    daarom koop ik voor mezelf eerst goedkope stof en als ik dan een patroon heb gevonden wat me goed zit dan maak ik die ook met wat duurdere stof :D
     
  18. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Vanmiddag toch nog een patroontje uit stof geknipt en aangepast.. Deze vanavond in elkaar gezet..

    Roze geblokt met roze en zilveren applicatie.. Morgen komt er een fototje!;)
     
  19. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Je vingers kriebelde te hard, Mamavansmee? :D Die kleine jurkjes heb je ook zo in elkaar he.

    Ik heb vanavond een plooienrokje gemaakt. Morgen een foto, moet alleen nog wel leuke sierknopen of andere frutsels op.
     
  20. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hebben jullie het ook dat je de naaimachine maar niet van tafel krijgt ? Hier staat ie op de eettafel en ik krijg hem er niet van af dan denk ik zo nu ruim ik hem op maar nog geen halve dag later staat ie er weer omdat ik het toch niet kan laten hihihihi
    Vandaag heb ik nog wat kleine klusjes te doen , gaatje met de hand dicht naaien , elastiek in een paar slofjes zetten en ritsen uit een oude slaapzak halen !
     

Deel Deze Pagina