zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    Mag ik even iets spammen waar ik mee bezig ben? Dit is de paddenstoelen echo ketting van de baby.. Zoals jullie zien is er nog maar 1 fotolijstje af... Zodra er weer een stukje aanzit dan zien jullie het wel weer :D
     
  2. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh wat super sweet die ketting met echo !!!!

    ik heb ook weer dagen niets kunnen doen , kleintje ziek en moeten werken enzo maar als ik strax om 22 uur van school af kom heb ik ook weekend en ben ik van plan om weer aan de slag te gaan :D
     
  3. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier heeft mijn dochter het nieuwe jurkje aan
     
  4. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en deze boxzak heb ik vandaag gemaakt maar ik vind hem niet zo goed gelukt. Maar goed, kan er mee door:
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heel mooi geworden juffie! super die foto van de echo!
     
  6. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    Er komen 7 echo's op een rij waarin je ons kindje echt ziet groeien :D Wordt heel gaaf!! Maar voor vandaag weer genoeg gedaan!
     
  7. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het is af, een plooienrokje met truitje.
    Truitje kon ik het halsje weer uithalen, want d'r hoofd paste er niet doorheen. ;) Hopelijk nu wel.
     
  8. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Hallo dames, ik ben weer terug! Ik ben begonnen, maar wel met interieurspulletjes en knuffels. Ik heb allemaal leuke websites gevonden met gratis patronen voor kussens en knuffels en heb een hoop inspiratie! Ik maak nu dit monster (Tutorial: How to sew a RevoluzZzionary Monster / Wie man ein revoluzZzionäres Monster näht | RevoluzZza) als traktatie voor het kdv voor de eerste verjaardag van mijn zoontje. Ik heb een lading stof gekocht bij ikea, dus het kost geen drol en het is best makkelijk om te maken.

    Maar een ding lukt me niet zo goed: de ogen. Ik moet de ogen van vilt maken (gewoon een rondje) en dan die met een zigzagsteek vastzetten. Maar dat gaat niet, grrrr... Elke keer als ik een poging waag, wordt het bij lange na geen rondje, maar meer een soort mislukt vierkantje. Het lukt ook niet om het langzamer te doen, de naaimachine gaat met me aan de haal zeg maar.

    Heeft iemand tips daarvoor?

    Wat is iedereen super bezig trouwens zeg. Geweldig echt! Ik ben zeker aangestoken...
     
  9. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Die heb ik ook gemaakt! Zo leuk, die patronen van Amy Butler!
     
  10. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heb je niet iets wat rond is, een klein potje ofzo van de vsm druppels of badolie ofzo wat je kan omtrekken?
     
  11. debsje1977

    debsje1977 Niet meer actief

    Hoi meiden!

    ik heb het topic met veel plezier van voor naar achter zitten lezen en alle leuke creaties zitten bekijken...en oowww wat een gave dingen heb ik voorbij zien hobbelen....mijn handen jeuken er gewoon van :D

    Vorige maand voor mijn verjaardag een naaimachine gehad...heb ooit in mijn vroege jaren wel eens iets gedaan op de machine maar nog nooit hele jurkjes of ander soort kleding gemaakt...Maar nu we een kleine meid hebben had ik er toch erg veel zin in om er wat mee te doen....heb dus de machine met alle toebehoren, patroonpapier en een knippie met wat patroontjes....echter nog geen stof maar wel oude dekbedovertrekken dus denk dat ik a.s zondag daar maar eens mee ga beginnen om te oeffenen of ik het wel in de vingers heb ;)
    het zal dus niet spectaculair zijn de stof maar om te proberen is het perfect natuurlijk...Als ik mijn oefencreatie kledingding af heb zal ik het even showen...alleen dan niet op de stof letten he! :D

    Voor nu ga ik snel mijn bedje in want ik zie dat het al aardig aan de TE late kant is ;)

    Heel leuk dit Topic en blij dat ik er tegenaan gewandelt ben hier ;)

    Groetjes Debby
     
  12. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi deb,veel plezier met het maken van kleding en ik benieuwd!
     
  13. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ja, het probleem is meer dat ik niet genoeg controle heb over de naaimachine om het netjes te doen. Het cirkeltje is eigenlijk al afgetekend (want ik moet een rondje van vilt vaststikken), maar als ik langs de randjes probeer te gaan, valt het voetje naast het rondje, of ik ga netjes een stukje mooi rond, maar dan verlies ik de controle en dan ga ik weer recht vooruit. Heel irritant. Nu denk ik dat ik misschien iets moet aanpassen in de instellingen van de naaimachine, maar wat?

    Anders doe ik het trouwens met de hand hoor.
     
  14. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Oh, of bedoel je dat ik daar dan langs moet gaan? Dat wordt moeilijk, want het is een heel klein rondje (2 cm diameter ofzo), dus ik weet niets wat ik dan in het midden zou kunnen zetten. En hoe moet ik het dan vastzetten?
     
  15. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Weer leuke dingen gezien en nieuwe crea meiden, welkom!:D

    Vanmorgen het pakketje bestelde stof gemist. GRRRR krijg het nu waarschijnlijk maandag of dinsdag..;)
     
  16. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    @ Mama van Esmee

    Das balen!!! Zeker als je leuke ideeen in je hoofd hebt....

    Nou ik heb vandaag bij Zeeman even leuk vilt gescoord.. 5 vellen, rood wit, paars, zwart en geel voor 1 euro. Bij pipoos betaal ik voor 1 rood vel al een euro, dus dit is zeker leuk :D Ik verzin wel weer eens iets wat ik er mee kan doen..

    Ik heb trouwens een hele gave rood met witte stippen stof en die naait zo ontzettend lekker!! Daar heb ik ook zo'n fotolijstje van genaaid.. Ik zal dit weekend de hele ketting in elkaar zetten dan kunnen jullie het eindresultaat bekijken :D

    Ik zit er over na te denken om een dekbedje te naaien van de rest van die rood met witte stippen stof, heb nog 1.80 over...
     
  17. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    jaaaaa dat is leuk een dekbedje :D !!!!!

    @ stroopie
    wouwie jij kan goed naaien zeg , ziet er echt heeeel mooi uit !

    @ hier
    tja afgelopen week bijna niets gedaan gewoon geen tijd gehad tis erg druk nu met werk en school erbij . Wel heb ik gister avond me vleermuismouwen truitje af kunnen maken alleen vind ik hem niet mooi zitten :x grrrr dus ik moet hem weer gaan vermaken ! en als ik ergens een hekel aan heb he pffff maar ja anders heb ik alles voor niets gedaan en dat zou ook weer jammer zijn .

    Voor me zoontje heb ik al weer een tijdje niets gemaakt vind het gewoon erg lastig om leuke jongens stof te vinden . bijv die rood met witte stipjesstof heb je ook in het zwart of donkerblauw maar dan nog vind ik het meer voor meiden denk gewoon vanwege die stipjes ofzo . Verder is het ook allemaal katoen wat ik gewoon veel te koud vind of fleece stof en daar heeft ie al veel van dusss.............lastig gewoon !
     
  18. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o zo bedoel je... ik weet niet of jouw naaimachine een quiltinstelling heeft? (Moet je even in het boekje kijken) dan gaat hij niet meer recht vooruit maar dan kan je alle kanten op stikken. En dan heel langzaam, dan moet het lukken....
     
  19. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Nee helaas... Maar ik doe het nu met de hand, dat gaat ook prima. Ik plaats wel een foto als ik mijn negen monstertjes af heb. Ze worden erg leuk moet ik zeggen!
     
  20. debsje1977

    debsje1977 Niet meer actief

    ik ben gestart met ( zoals het lijkt) een simpel truitje van de knippie....nu bezig alle stof ( oude kussenslopen :D) uit te knippen..en tja,...dan nog maar eens bekijken wat ik aan wat moet naaien :D...wordt wat hoor LOL...heb er een hoop plezier in maar geloof dat het een kunstwerk janfrut gaat worden hahahaha...later meer vanaf hier! ;)
     

Deel Deze Pagina