zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dat is jammer, maar je kan ook aan dat ronde ding aan de zijkant van je machine draaien en dan elke keer 2 steekjes doen en dan weer je voetje optillen... ik ben benieuwd hoe het wordt!
     
  2. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    @ Debsje

    Wel goed dat je het dan eerst met een "goedkoop" stofje probeert :D Slim idee van je meis ;)

    Die negen monstertjes ben erg benieuwd! Ben zelf ook erg van knuffeltjes naaien dus wie weet breng je me op een idee..

    Ik ga vanavond nog weer even 2 fotolijstjes naaien :D
     
  3. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @debsje1977
    veel succes meid , je klinkt in ieder geval al erg enthousiast!!!:D
     
  4. debsje1977

    debsje1977 Niet meer actief

    hihi was/ben ook erg enthousiast maaarrrr de stofjes met opgespelde patroonen liggen nog steeds uit elkaar in me mandje :(...snap er werkelijk geen bal van :D was is een pas en een bestelpas en zulk soort dingen...nou ja miss als ik wat verder gevorderd ben dat ik hem dan 1.2.3. in mekaar heb...:D
    Heb wel een sjaaltje gemaakt voor kleine meid...hihi die wist ik zo wel te maken uit me blote hoofd is ook wel erug makkelijk natuurlijk :D

    heb nu maar patroontje van Farbenmix besteld...begreep hier dat die erg goed te doen waren...helaas hadden ze maar 1 patroontje voor een maatje 62 dus wacht opgewonden af tot het binnen is en daarmee aan de slag kan.

    dus helaas moet ik iedereen nog eventjes teleurstellen kan nog geen foto plaatsen van mijn "janfrut" creatie hihi :D
     
  5. Remmar

    Remmar VIP lid

    25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heee meiden!!

    Lees hier al een tijdje mee :)

    Maar moet zeggen, jullie hebben me ontzettend aangestoken zeg!! ;) Ben hier ook langzaam weer aan de slag gegaan..

    @ debsel: he, jij hier!! Kom op, schiet eens op de met die creatie! Ben nu wel benieuwd hoe creabea jij bent ;) (had ik trouwens niet achter je gezocht.. maf he?!)
     
  6. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Debsje, probeer eens goed naar het plaatje te kijken en dan kijken of je het na kan maken. Zo, doe ik het vaak. Snap soms ook niet wat ze nu met al die termen bedoelen. Gewoon proberen, dat is zo lekker van die probeerlapjes. Lukt het niet, dan gooi je het lekker weg.
     
  7. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    @ Debsje

    Ik had het toevallig van de week met mn moeder erover (is coupeuse) dat die uitleg zo moeilijk is.. Ze zei dat je zoiets moet leren te lezen en idd. kijk naar het plaatje wat ze bedoelen ;)
     
  8. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, iemand hier die ook voor anderen wel eens jurkjes maakt? Ik zoek iets leuks voor mijn dochtertje wanneer ze 1 jaar wordt!

    Groetjes! Sas
     
  9. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Nou, het pakketje is binnen hoor.. Hebben ze het patroon vergeten bij in de doos te doen.. Er maar weer achter aan gebeld en ze sturen het na. Ja, lijkt mij ook! Heb er namenlijk wel voor betaald!;)

    Nu dus wachten tot het patroon en dan ga ik met een trui beginnen..

    Nu eerst een bodywarmertje maken! Leuk!!!

    Remmar.. Jij hier!!:D
     
  10. Remmar

    Remmar VIP lid

    25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ mamavEsmee: Jeps, ik hier.. stiekum altijd al aan het meelezen, maar moest nu wel ff reageren! ;)

    Ennuh, ben benieuwd naar je nieuwe creaties! :D
     
  11. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    @ mAMA VAN esmee

    Balen joh dat ze het patroon vergeten zijn!!! Arghhh kan je nu niet beginnen?
     
  12. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik maak regelmatig voor mijn dochter een jurkje of overgooiertje.
    Wat zoek je voor iets?
     
  13. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    He get, kan je nog niet starten. Hopelijk heb je het morgen binnen.
     
  14. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo allemaal..

    ik heb van mijn vriend een hele mooie naaimachine gekregen en wil graag gaan beginnen met naaien.. vroeger maakte ik al poppenkleding, maar is wel tijd terug..

    waar kan ik het beste mee beginnen? overgooier of zo? en waar halen jullie de leukste (eenvoudige) patronen vandaan?

    alvast bedankt!!
     
  15. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Waaaaah ik ben echt naaimachine blond hahahaha.
    Hmmm misschien toch niet die gene meegekregen van mijn vaders kant van de familie.
    Ik snap werkelijk nog geen bal van de draden naar de naald brengen....erg he.
    Beetje moeilijk om na te lezen want de machine is al zeker 28 jaar oud en de gebruikershandleiding is foetsie.
    Oma waar bent u nou als ik u nodig heb hahahaha.
     
  16. juffie2008

    juffie2008 Niet meer actief

    @ kimmeding

    Heb je al gegoogled of er niet iemand is met een handleiding? Of hier even roepen welke naaimachine je hebt en welk type? Misschien kun je zelfs de fabrikant benaderen ;)

    Die zullen het vast fantastisch vinden om te horen dat na 28 jaar hun product het nog goed doet :D
     
  17. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Remmar.. Wat heb jij zoal gemaakt??

    Kimmeding.. balen zeg.. Naaimachine blond!:D draad door de naald lijkt me toch vrij logische.. misschien een wat oudere buurvrouw vragen?

    Moontje.. een overgooiertje oid is wel het makkelijkst om te maken!;) Of beddengoed, kussentje..

    Juffie.. was graag begonnen met de trui maar dat is denk ik nog eventjes wachten!

    ***

    Vanmiddag een kort bont vestje gemaakt.. Zo gaaf geworden.. Alleen 2 centimeter te weinig biasband.. :x Heb hem bij Esmee aangetrokken voor de foto.. past niet echt bij de kleding die ze aan had..:D Aan de voorkant sluit het met een houtje touwtje gespje;)
    Het bontje is leuk op een effen t-shirtje ;)
     
  18. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier zie je wat duidelijker de afwerking en de stof..;)
     
  19. Remmar

    Remmar VIP lid

    25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Schattig!!

    Heb voor mezelf vroegah nog wel eens wat gemaakt.. Maar daarna eigenlijk nooit meer...

    Voor nikki nog nooit wat gemaakt eigenlijk, maar wat niet is kan nog komen ;) Jurkje staat in de planning! :D
    Ben momenteel bezig met een dekbedovertrekje, maar dan met meerdere stofjes... :)

    jij bent goed bezig, of niet?! ;)
     
  20. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    FOTO!:D

    Ben je bezig met een patchwork achtig overtrekje??

    Zojuist nog weer wat stofjes besteld.. ga ook een overtrekje maken, delftsroze met een zwart geblokte achterkant en een roze kanten randje.. En natuurlijk de biasband..;)

    Wil het bontje graag afmaken.. Ga er denk ik nog 1 maken maar dan iets groter.. Deze zit al vrij krap..
     

Deel Deze Pagina