Hallo meiden! Dit is m geworden: Bekijk bijlage 30153 jaja, eindelijk een foto! haha.. Vind m zelf wel oke, maar niet super geworden! mis er nog iets aan ofzo.. kweet t nie... Nog maar even op verder broeden, denk ik! @ stof: ff denken hoor! - roze effen - roze met polka stipjes - donkerblauw effen - donkerblauw met polka stipjes - roze kleine rib met vormpjes (deze, maar dan in het roze: Dekkers Stoffen - Stenzo ribcord) - gekleurd met mamuschka's (Dekkers Stoffen - Mamuschka pink) Super cool!! (vond ik tenminste.. haha..) en dat was het geloof ik! Heb voorlopig dus weer ff genoeg! ik had t hier gekocht: Dekkers Stoffen - Super service en snel thuis!! (en niet geheel onbelangrijk: niet duur )
@ mamavsemee: patroonpapier hebben ze ook bijna Hema! Is wel wat dikker (vind ik minder fijn, maargoed)... waar haal je het normaal altijd? En ach, morgen is er weer markt! hihi.. Staat de naaimachine alweer binnen?! en wil het nu wel lukken?!
Had niet voldoende stof meer.. Het het jurkje weer uit elkaar moeten halen en dus stof moeten weggooien omdat het lelijk was geworden bij de randjes.. Patroonpapier.. kun je dat ook kopen bij de fourniturenkraam op de markt? En waar bij de HEma hebben ze dat? Boven? Vind het dekentje erg lief! Misschien nog een extra roezeltje er op naaien? Leuke stoffen heb je besteld.. Wat ga je er van maken??
haha.. neem ik aan van wel... geen idee eigenlijk! haha.. (was gokje! ) Bij de Hema ligt t boven! Rechtsachterin, zeg maar... (moest zelf ook ff zoeken) @ dekentje: ja, zoiets mis ik idd!! Morgen maar eens kijken op de markt! Hebben ze daar van dat kant-rand, zeg maar?! weet jij dat?? misschien ook wel leuk.. lekker tuttig Wat ik ga maken?! euh.. jurkjes, jurkjes en nog eens jurkjes (en een rokje misschien.. haha) Wil misschien nog proberen om van die rib een jasje te maken.. Wat ben jij aan het maken ondertussen?? Oh, balen is dat he?! als je stof te weinig hebt....:x Helemaal als je net lekker bezig bent....
Remmar.. Op de markt hebben ze heel veel leuke kanten randjes.. Moet zelf ook nog een metertje of 2 hebben.. Thanx voor de tips.. Een jasje maken lijkt me best moeilijk. Heb 2 patronen liggen..Maar moet eerst patroonpapier halen.. Ga dan eerst maar eens met een oude lap proberen een longsleeve te maken.. Ga een zwart met zwart/wit polkadot jurkje maken.. Met een overslagje.. En ik heb een pipstudiostofje gekocht.. ga ik ook een jurkje met overslag van maken.. Erg druk maar wel gaaf! Tevens een overtrekje van een pipstofje.. VOor op Esmee haar pipkamertje! Ik hou van druk.. Geniet te doen dus!! Een rits in zetten, is dat moelijk..?? *** De jurkjes zitten in elkaar gespeld .. Moet strax werken dus geen tijd om ze in elkaar te zetten.. Komt van de week wel.
@ remmar: Ideetje voor je dekentje, iets wat mijn schoonmoeder doet bij haar strokenrokken. Op de naadjes tussen twee kleuren stof iets naaien, als een lintje of een randje, dat je het naadje niet meer ziet. kan je met dezelfde kleur doen, of een heel andere, maar dan ziet het er toch net iets netter uit
@ dekbedovertrekje: denk dak iid iets van leuk band ofzo erbij overheen maak! Wat mamavesmee zei, iets van roezeltjes ofzo! @ pipstof: zoooo super cool!! Vind pip zo leuk! (maar ook zoooo duur ) En tis idd wel druk, maar houd ik ook wel van!! Lekker ubertruttig! @ kantenrandje: hmm.. morgen dan maar eens op de markt ff kijken!! hihi.. Die markt word nog rijk zo....... @ rits inzetten: valt mee qua moeilijkheid! tis beetje prutswerkie, vind ik.. maar zat te doen! @ Jurkje: Voor zover af! Moet alleen nog een leuk randje hebben voor de onderkant!! Vind m wel oke, maar stroken mochten wel iets breder, vind ik! Dus weten we dat ook weer voor de volgende keer! Bekijk bijlage 30338 (let niet op de slecht foto, met mobiel in schemer )
Hai allemaal, heb ook maar weer wat gerommeld. Nog steeds geen kleren dus eigenlijk ga ik off-topic. Ik had laatst van de Kwantum een coupon grijze meubelstof. Dat is ideaal spul want het is heel stijf en ik heb er een tas voor mijn naai-spul van gemaakt, en een toilettasje voor Mischa.
En het toilettasje... Allebei gevoerd met Ikea stof. Daar schijnen ze trouwens weer een erg leuke nieuwe collectie te hebben, moeten we dus binnenkort heen! Alleen, mijn stapel lapjes groeit, maar ik heb haast geen tijd om iets te maken.
Remmar hij is echt super geworden!!! Ik vond het jurkje ook niet heel lang inderdaad. Jij hebt de stroken ook wat korter gemaakt of niet? Bij het eerste jurkje heb ik ze nog lang gelaten maar ik bij de 2e heb ik er ook een flink stuk vanaf geknipt!
Wat gaaf zeg! En die tas ook! Ik wil ook tassen gaan maken (en heb al een lading ikea-stofjes om het van te doen, haha). Was het moeilijk of viel het mee? @Remmar: ziet er geweldig uit! Lekker roze
Remmar.. wat een leuk jurkje! Waar heb je dat patroontje weg?? Pip is leuk he?! MvM.. Wat een leuke tas zeg! Nog meer meiden met nieuwe creaties!! *** Het werk er weer opzitten. Misschien zo nog even achter de naaimachine..
Ik begreep de beschrijving even niet (hormonen he...) maar uiteindelijk viel het erg mee eigenlijk! Eigenlijk maak je gewoon twee even grote zakken en die naai je in/aan elkaar.
Welke maat heeft jou dochter? Want dat patroontje gaat maar tot maat 86... als je me een pbtje stuurt met je adres dan stuur ik het patroontje ook naar jou. Ik had alles 2 keer gekopieerd voor remmar dus ik heb het nog een keer liggen hier.
Remmar, ik weet opeens wat je mist bij je overtrekje.... een tweede....! 3 keer raden voor wie hihi! En dat jurkje, super! Ik heb een supergaaf jurkje laten maken door iemand via MP, echt zo gaaf geworden! En iemand anders maakt er nu slofjes bij. Echt top!
Sas.. Leuke dingen kun je kopen via marktplaats he? Net op de markt even garen en sierband gehaald.. Kwam remmar nog tegen! *** Esmee ligt op bed, manlief is een broodje aan het halen en ik ga lekker achter de naaimachine..