zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zal vanmiddag proberen een goede foto te maken als Esmee het jurkje aan heeft!;)

2. MamavEsmee

Hier heeft Esmee het jurkje aan!

3. MamavEsmee

Heb er toch nog even een stuk onder aan gezet.. Aan de achterkant vooral was hij vrij kort.;)

4. Mooi hoor..
    Ja te kort is ook niet mooi.

5. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    zoo.. volgens mij hebben mamavesmee en ik vanmiddag de marktkraam leeg gekocht ;) hihi..

@ MamavanMischa: Leuk geworden die tas!! En t toilettasje is ook leuk..

@ debby82: t jurkje is idd niet heel lang! en nikki heeft van die lange stelten ;) dus volgende wordt iets langer! hihi..
    Ik had de stroken wat korter omdat ik niet genoeg stof had. En wist dat jij het ook ingekort had omdat je hem zo wijd vond, toch?! :D

@ mamavEsmee: pip is cool!! :D
    Ik heb t patroontje van Debby82 ;) hahaha..

@ sas26: haha.. grapjes! een 2e.. ;) LOL!!! :D
    Foto van 't jurkje dat je hebt laten maken!!!!! Ben benieuwd!
    Wat voor 'n slofjes laat je erbij maken?

@ mamavEsmee: haha.. ik had je eerst helemaal niet gezien! kwam ook wel beetje verward over geloof ik.. :)
    Jurkje is leuk geworden! Leuk moddeltje en leuk stofje ook! hihi.. anders is ie wel heel sexy he?! ;)

Ik had vanaaf geen zin meer om achter de naaimachine te gaan... Morgen misschien weer ffies! :)

6. MamavEsmee

Remmar.. krijg het patroontje ook van Debs.. Moet hem alleen iets aanpassen, Esmee zit al in 92-98 ;) Lief van d'r he?! Je kwam i.d. een beetje verward over.. :D Maakt toch niets uit.. Dat je meisje nog in de wagenbak past.. Bij ons was het met 4 maanden al proppen!;) Heb je wat leuks gekocht op de markt?

Ik ga proberen een plooirokje te maken vanmiddag..;)

7. MamavEsmee

Remmar.. Zag mooie foto's van je meisje op hyves.. Wat een poppie!:)

8. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ MamavEsmee: Das zeker lief van debby!
    Kkad m beter voor je kunnen kopieren en ff langs kunnen brengen... ;):)

@ Debby82: heeel lief van je!! (maar dat vond ik ook al.. haha..)

@ mamavEsmee: haha.. ja, was diep in gedachten! haha....
    Das onze buggy-inzet, zeg maar (hoe heet zo'n ding?!). Die kun je ook helemaal plat doen! Ideaal! Kinderwagenbak past ze nog net in, maar houd niet over.

Heb sierband gekocht op de markt! Dus kan vanmiddag t jurkje afmaken en beginnen met een nieuwe! eerst ff patroon iets aanpassen.. ;) hihi..

@ rest: waar blijven de creaties!! :D

9. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Dank!
    *trots* :D

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    jurkje feest!.jpg

zou ie er nu in staan? Hoop so want ben niet zo handig met hier foto's plaatsen!

Zoek je de site, google dan op 'manoni'

ben er echt zo blij mee! alleen het bandje dat wordt lime, past ook beter bij de babushkasloffen die erbij komen.

Wat vinden jullie watvoor kleur shirt en maillot er onder moeten? zelf dacht ik aan gebroken wit of lichtroze?

groetjes! Sas

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoera, I did it!!!

Enne, dus helemaal zelf....stof bedacht en besteld :D;)

12. MamavEsmee

Erg leuk zeg!

Zou denk ik kiezen voor wit of gebroken wit.. knalt het jurkje er lekker uit!;)

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    remmar ik had die stroken ook wat korter gemaakt inderdaad. Maar als ik bij jou zie denk ik dat ze nog wat korter kunnen want zo is het ook heel leuk en zo een hele wijde rok vind ik niet zo.

mamavanesmee ik doe het morgen op de post want ik heb het zo druk gehad vandaag... heb het hier klaarliggen voor je, maar het regende zo hard dat ik geen puf had om naar de brievenbus te lopen en toen het droog was was ik weer druk bezig.

mamavanesmee en sas super jurkjes!

Ik heb ff geen inspiratie meer. Of ik heb nog wel een projectje in mijn hoofd maar ik ben zo moe de laatste tijd dat ik steeds vroeg in bed duik. Volgende week zondag is hier in amsterdam noord weer stoffenmarkt en dan ga ik weer ff kijken voor wat dikkere stofjes. Ik vind katoen wel heel mooi met al die printjes maar het kreukelt ook zo snel en is vrij dun.

Iemand een idee voor een wat dikkere stof? Misschien neem ik ribcord of wat anders?

14. MamavEsmee

Maakt niet uit hoor.. Vind het al erg lief dat je de moeite neemt voor mij. Zie het wel verschijnen!;)

Mantelstof of tricot?

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ow wat een leuk topic, mag ik me aanmelden?
    Ik vind het superleuk om zelf dingetjes te maken, al ben ik niet van het moeilijk doen hoor. Patronen met 3 bolletjes sla ik over zeg maar ;)
    Ben sowieso niet zo van de patroontjes, meer van de stofjes met elkaar combineren in simpele kledingstukken.
    hier een voorbeeldje;
    Maaike: Made by mama

Ben ook altijd op zoek naar nieuwe ideetjes!

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Er ligt al een patroon op stof klaar. Kan alleen niet bij de grote tafel, want die is bezet. Kijken of ik morgen even kan knippen.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat lief guppie! Welkom hier!
    En die patroontjes met meer sterren vallen echt wel mee hoor. Ze beschrijven het alleen altijd zo raar. Maar als je het eenmaal een keer gezien hebt is het echt niet moeilijk. Eigelijk is niks echt moeilijk met naaien wel priegelwerk.

mamavanesmee: tricot is inderdaad ook een goed idee. Mantelstof ken ik niet...

18. MamavEsmee

Debby.. mantelstof is waar bijv de manteljassen van gemaakt zijn.. Dat dikke wol.. Kun je mooi vestjes of een jasje van maken.

Guppie.. had het jurkje al eens in het topic kledingkast gezien.. Ben toen geinspireerd om ook eens wat te maken! Vind het een erg leuk jurkje.. :)

Hier vanavond eens wat anders geprobeerd.. Heb een broekje gemaakt van oude stof.. Ziet er niet uit ( qua combinatie) maar het broekje zelf zit goed in elkaar.. ( wel met elastiek..;))

Ga morgen naar de stoffenmarkt heen.. Moet fournituren hebben en even kijken voor "nog meer" stof..:)

Ik ga eens kijken voor een patroon voor een tuniek voor mezelf..Voor de kerstdagen.. Durf het wel aan.. Esmee heeft genoeg in de kast hangen nu..:)

19. MamavEsmee

Oja, vanmiddag een rokje gemaakt van de zelfde stof als het jurkje..

Sab.. Het is i.d. erg eenvoudig om te maken en ziet er toch erg leuk uit.. Moet alleen nog een mooi biesje op..;)
    JIj nog leuke creaties gemaakt??

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waar is er morgen een stoffenmarkt mamavanesmee?

Deel Deze Pagina