@ Remmar en Sab85, nou, zeker weten verlekkeren en ook beetje jaloers ; ) Zou t graag willen leren! heb al gezocht naar een naaicursus in Den Haag, en ook of iemand tip heeft hier? groetjes!
Mooie kleertjes maken jullie, zou dat ook graag doen maar nog nooit met een naaimachine gewerkt, hebben jullie je dat zelf geleerd of via lessen? Lijkt me leuk om voor mijn meiden ook kleertjes te maken
@ sab: heb jij dan ook niet eerst bij de mei mama's meegeschreven? heel in het begin?? neem me dat te herinneren, vandaar.. Nikki is nl. van 5 mei (en ik was eigenlijk in april uitgerekend ) @ sas: geen idee! hier niet echt in de buurt! haha.. misschien ff zoeken op internet!? @ sanne: gedeelte geleerd en gedeelte door het gewoon te doen. volgens mij leer het t beste door t gewoon te doen! Simpel beginnen, dan komt t helemaal goed!
sas/sanne , helemaal met remmar eens, gewoon beginnen en proberen! het is niet zo moeilijk als het lijkt Remmar klopt inderdaad dat ik heel even heb meegeschreven daar maar ik schreef al bij zoveel clubjes (net bevallen en weer zwanger, april mama's 2008, doekenmama's ) dat het niet meer was bij te houden jij bent dus ook overtijd gegaan ik ook, ik was eigenlijk 14 mei uitgerekend. was allang blij dat ze toen 'al' kwam, daimy kwam 15 dagen te laat april en mei kindjes zijn allebei geweldig hoor
Mag ik even inbreken met een vraagje? Ik wil zelf romperverlengers maken en nou heb ik hier nog drukknoopjes liggen met van die puntjes eraan. Kan ik die gewoon met een hamertje door de stof slaan of heb ik daar speciaal gereedschap of een malletje nodig? Iemand tips? Tnx!
Volgens mij zijn er dingen voor om te gebruiken, maar gaat t veel beter met gewoon een hamer haha.. ennuh, wat zijn rompverlengers....?! kan me er een voorstelling bij maken, maar of dat de juiste is?! Wat is het hier stil verder!! @ sab: ja, heb wel tijdje meegeschreven, maar vond niet alle mama's daar zo gezellig hahaha... Ik heb een week overtijd gelopen! En toen heb ik Nikki maar ff heeel streng toegesproken Hier staan de naaikunsten een beetje stil.. Heb een groot vloer/speelkleed gemaakt en daar was ik zo klaar mee! Dat dit keer hier bijna de naaimachine door de tuindeuren naar buiten ging!
ja ik weet alleen niet of er genoeg functies en dergelijke opzitten..... weet niet wat je allemaal nodig hebt
ik ben naar een naaimachine winkel geweest afgelopen zondag om even snel te orienteren. de verkoopster zei dat naaimachins van de LIDL enz moet je niet kopen want die gaan vaak snel stuk (zal wel een magazijn foutje hebben of zo )en is het moelijk te laten maken omdat het van de LIDL komt.
ik vond ze allemaal niet zo gezellig ik ging ook precies een week overtijd! hihi heb je net zoveel geduld als ik? als het in 1 keer lukt is het leuk maar anders... spam van het speelkleed? @ romperverlengers..je kunt ook een oude romper verknippen, hier de 2 gedeeltes met de drukknopen van losknippen(plus een cm of 4, net hoeveel je nodig hebt) en die dan met de achterkant aan elkaar stikken, supersimpel! (hoop dat ik het goed uitleg) geen ervaring met singer...ik heb een toyota en deze werkt echt perfect, ondanks dat het geen hele dure machine is! ik kan zo 4 lagen vulling naaien zonder dat ie vastloopt en heb er nooit problemen mee pixie : al een keuze kunnen maken? mamavanesmee nog nieuwe creaties? ik heb een slabje gemaakt (van tafelzeil) en een setje van tricot stof voor Daimy, zal wel ff spammen
Ik vind dat een beetje raar van die verkoopster. Die nu bij de lidl in de aanbieding is, is gewoon een singer. Dat is een goed merk, en volgens mij is het altijd zo, waar je het ook koopt: de garantie verloopt via het merk, dus via singer. Dus of je de machine nu in een naaimachine winkel koopt of bij de lidl, de garantie is hetzelfde. Maar misschien heb ik het verkeerd hoor.....
sab85, wat voor toyota heb jij? ik heb namelijk nog een aanbieding gezien: TOYOTA naaimachine t.w.v. € 189,-! | abonnementen Knippie | Zester deze is bij de neckermann trouwens los 89 euro. Leuke dingen heb je weer gemaakt. Is het trouwens 'nodig' en lock functie op je machine te hebben?
Remmar.. de machine deed niet wat jij wou?? Sab.. die slab is stoer! *** Hier even geen naaikunsten, heb even geen inspiratie..
upperdeup jolan ik zal zo een link zoeken van mijn naaimachine hier vanmiddag een tutu geknutseld , ieder meisje verdient tenslotte een tutu he
@ Sab, wat leuk weer!! Leuke slab ook!!! @ Jolan, lock functie? Geen idee of je het nodig hebt sterker nog ik weet ook niet wat het is.. @Pixie, wat een onzin. Kan ook een trucje geweest zijn in de hoop jou een machine van hun aan te kunnen smeren. Ik heb een machine van de Aldi, prima ding hoor.. Loopt hartstikke lekker, heel licht. En heeft volgens mij best veel functies.. Ik ben een poosje terug ook naar een naaiwinkel geweest hier in Assen, en daar zei ik ook dat ik er gewoon een van de Aldi had, en daar zeiden ze dat die van de Aldi juist heel goed zijn. Zeker als je beginner bent. Nou ja.. Vandaag eindelijk een beetje opschoten met het broekje wat ik voor mijn zoontje aan het maken ben. Hij is nu bijna af. Mijn moeder heeft me uitgelegd hoe ik het bovenstukje er mooi opkrijg. Dat is ook gelukt. Alleen de schouderbandjes moeten nog. Daar moet even van de patroonbeschrijving afgeweken worden, dat moet aangepast worden. Verder is het nu een kwestie van afwerken, knopen erop, en de applicatie erop zetten. Heb wel een foto van het resultaat tot nu toe: Bekijk bijlage 33573 Het moet dus een tuinbroekje worden he!!