zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    butterfly ik ben ook niet handig. Maar het valt best mee hoor! En het is leuk en ontspannend om te doen!

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wat mooi joyce

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Debby.. ik moet ook nodig eens met het patroon wat ik van jou heb gehad. Heb nog 2 geweldige stofjes liggen!

Momenteel weinig zin en inspiratie.. komt wel weer..;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb dat ook een tijdje gehad mamavesmee. Ik heb nu ook genoeg liggen maar ik wil wachten op mijn patroontje wat morgen binnen komt. Ik wil van dat patroon een stuk of 5 jurkjes naaien dus dan heb ik wat te doen :).

Ik ben op zoek naar een stof dat net zo dun is als katoen maar dan wat soepeler en wel makkelijk om mee te naaien En niet zo kreukelig.... Iemand tips?

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Debby.. Misschien eens bij de zomerstoffen van bizzkids kijken?

6. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Op mijn Janome kan ik niets vinden, maar op mijn oude Pfaff, van mijn moeder geweest, kan ik het op halve snelheid instellen door het knopje te verschuiven aan de zijkant van het pedaal. Misschien heb je dit?

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    nee helaas heb ik dat niet.
    Heb ook maar een machine van 100 euro (is niet te vergelijk met die machines van 600 euro....)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb het ook niet hoor jolan. Mis het ook niet. Ben het gewend met de voet te doen.

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik heb het ook niet hoor op mijn Janome, mis het ook niet ,moet ik zeggen. Maar dat is vast omdat ik al heel lang naai. Op hele moelijke stukken draai ik de knop nog wel eens met mijn hand. Deze was ook een goedkope overigens, 150 pond geloof ik. Doet het prima!

10. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wat een inspiratie kun je hier op doen zeg!:D
    Ben inmiddels al meer dan een uur aan het lezen en foto's bekijken. Mijn complimenten!
    Ik ben nu bezig met een jurkje (mt104) voor mijn dochter. Al wel eens kussenslopen gemaakt, maar dit is andere koek.
    Gelukkig een behulpzame moeder die me helpt. Ik vond het erg lastig om de halsbies vast te naaien, maar hij zit vast...nu de armen nog..zie er tegenop.
    Mijn 2e project wordt een ballonrokje. Klopt het dat je de stof gewoon dubbel kan vouwen en bovenaan weer vast kan naaien? Beetje elastiek erin en klaar? Of denk ik nu te makkelijk?
    tips zijn welkom :)

ps. Ergens een keer genoemd...in Rijssen zit echt een super stoffenzaak. Ook de markt in Apeldoorn is leuk!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    eh mijn ballonrokje en jurkje zat iets ingewikkelder in elkaar. De binnenrok is veel minder wijd dan de buitenrok en door te rimpelen krijg je die op juiste wijdte.
    Maar misschien dat jouw idee ook wel werkt hoor

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben dit weekend ook weer creatief geweest. Ik heb een rugzakje gemaakt voor mijn zoontje, met zakje en gevoerd. Het was de eerste keer dat ik een rits maakte. Ik begrijp nu waarom iedereen er zo'n hekel aan heeft... ;)

Dit is hem (stofjes van Ikea, hiphandwerk.nl, en uit de VS):

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    En ik ben bezig geweest met een kraamcadeautje voor een vriendin die na drie jongens (eindelijk) een meisje verwacht. Dat kan natuurlijk niet roze genoeg. :D

Ik had een patroontje voor deze slofjes gezien op een blog, en ik vond ze zo schattig. Ik wil er zeker meer maken. Ik heb er een zakje bijgemaakt waar nog een koordje doorheen moet, maar die moet ik nog even kopen. Het zakje is omkeerbaar en gevoerd met een stofje met gele schaapjes. (De rest is wel genoeg roze, dacht ik zo...)

Oja, de stofjes zijn voornamelijk Japans. Schattig he?

*Ik ben er best trots op*

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Oja, over dat langzamer naaien: als het echt supernetjes moet, dan doe ik het ook vaak met de hand. Of tenminste, met het wiel zeg maar.
    En verder merk ik dat ik steeds handiger wordt met het bedienen van het pedaal. Die kan bij mij ook behoorlijk langzaam, en dat lukt ook steeds beter.

Het volgende project is trouwens een hoes voor mijn naaimachine, en een mand voor mijn restjes stof. We hebben een kast besteld voor in de woonkamer die voor een groot deel voor mijn stofjes en spulletjes zal zijn, zodat alles netjes opgeruimd kan worden en bij elkaar kan. Hoe doen jullie dat eigenlijk? En hebben jullie nog handige tips om klosjes garen te bewaren? Het wordt zo'n bende in mijn naaidoosje...

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    wat schattig :D

16. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    erg leuk!!! op welke blog heb die het patroontje gezien??

groetjes joyce

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
  18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Weet iemand van jullie een handige en praktische manier om de bandjes allemaal leuk op te bergen?
    Zit er de hele dag mn hoofd al over te breken, maar weet het niet.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wat bedoel je met bandjes? Lintjes? Want daarvoor vond ik laatst deze oplossing: The Idea Room: Organize Your Ribbon

Dus gewoon een soort kruidenierspot met daarin ouderwetse knijpers waaromheen je de linten windt. Superidee vond ik zelf.

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb een simpele kist van ikea (9,95)
    helemaal gepimpt en daar bewaar ik al mijn bandjes in (heb nogal een verzameling:D)
    en dan per zakje (die krijg je vaak bij je bestelling) roesjesband, biasband, bolletjesband, elastisch band enz enz. werkt prima:)

Deel Deze Pagina