zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat gaaf zeg, die vlinder! Leuke kleding trouwens van iedereen!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Strokenrokje gisteravond gemaakt... Dochter wilde em meteen niet meer uit doen haha
    Beter compliment kun je niet krijgen, toch :D

Zijn er nog dames aan het naaien? tis een beetje stil in dit topic op het moment

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    super leuk rokje!!!

ik ben bezig met mn speelkleed.... meerjaren project :(

4. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wat een schattig rokje! Ik ben ook nog steeds bezig met een rokje :).

5. Elle14

Elle14 Actief lid

3 okt 2008
    111
    0
    0
    hoi meiden!
    Ik zie nu pas dit topic. Echt super leuk.
    Onlangs nog een shirt gepimpt en bijpassend rood wit ruitjes rokje gemaakt

En nog een zomerjurkje volgens de aanwijzingen van de volgende site: meisjesmama: Smockerdesmock!

Misschien voor anderen ook leuk. Het is zo super simpel.

Lexy74, Ik wil ook proberen zo'n rokje te maken. Kan je uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Ben ook benieuwd of er dames zijn die kunnen uitleggen hoe ik een simpel ballonrokje kan maken :)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het rokje is de 41E3 van Bizzkids en patronen van ballonrokjes vindt je ook in diverse bizzkids terug

7. Elle14

Elle14 Actief lid

3 okt 2008
    111
    0
    0
    Jammer, geen tips en trucs dus :)
    Ik ga proberen een strokenrokje en ballonrokje zonder patroon te maken.

Misschien ook een leuke tip voor anderen. Veel tips kan je halen via youtube (vooral ook in het engels zoeken).

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kom me ook weer even melden!

Er zijn weer een hoop meiden bijgekomen en inmiddels heel wat kindjes blij met nieuwe kleertjes!:D

Ik heb gisteren stof etc besteld voor een boxkleed. Mijn zusje is zwanger.. Ik ga een boxkleed maken in bruin geblokt met aan de achterkant een taupe doorgestikte voering en de bovenkant ga ik afwerken met witte biasband en taupe pon-pon-band..

Het is een kwestie van 2 lappen op elkaar naaien maar zouden jullie het evt in 4 delen verdelen ( de bovenkant) voor het " effect" ??

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @MamavEsmee: ik begrijp je vraag niet helemaal. Bedoel je dat je de bovenste lap in vieren wilt knippen (en hetzelfde met de achterkant)? Of dat je het hele boxkleed doorstikt zodat je vier vlakken krijgt? Dat laatste zou ik misschien wel doen, voor het effect inderdaad. Of bijvoorbeeld twee naden stikken, zodat je drie rijen krijgt ofzo.

Hier gebeurt trouwens even niks op naaigebied, maar ik ben wel druk bezig. We hebben namelijk net een paar nieuwe kasten gekocht voor in de woonkamer. In een is ook ruimte (naast ruimte voor andere dingen natuurlijk) voor mijn lapjes. En de andere kast is een kast vol met kleine laatjes. Daar kan ik mooi al mijn kleine naaispulletjes in bewaren. Heel fijn dus! Maar iets minder fijn is natuurlijk dat ik dan eerst alles moet uitzoeken enzo...

10. MamavEsmee

LInda.. Ja, mijn vraag was i.d. De lap ( bovenkant) in 4en knippen of doorstikken ( beide lagen).. Ik denk dat ik 2 smalle stroken en 1 breede maak.. Is denk ik het mooiste , of toch 4 vlakken.. Mmm moeilijk! ;)

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    momenteel ligt het naaien hier plat..
    geen reden.. gewoon niet aan het doen. (tafel staat ook gewoon vol en dan heb ik geen zin om het eerst op te ruimen)

maar schoonzus gaat in juni trouwen dus er staat wel 2 (belangrijke) projecten op de programma.

1 jurkje voor een anderhalf jarige en 1 voor een 4 jarige

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou hem niet in vieren knippen, maar wel doorstikken inderdaad. 2 smalle stroken en 1 brede vind ik mooier dan vier vierkanten. Of misschien negen vierkanten?

13. MamavEsmee

9 vierkanten is i.d. wel erg gaaf, zie je niet vaak. Zou je het met een siersteek of een " gewone" steek doen?

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben zelf verschrikkelijk onhandig met doorstikken, dus een gewone steek vind ik al lastig genoeg. Maar een siersteek zou misschien ook wel mooi zijn (als jij dat kan, en je naaimachine natuurlijk ;)), al vraag ik me af of je die wel ziet uiteindelijk...

15. MamavEsmee

Ik heb een voedingskussen gemaakt voor mijn zusje.. aan het boxkleed ga ik denk ik morgen beginnen..;)

Even een fotootje!

Kussen en een hoes!

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Leuk gedaan!

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Leuk zeg! En ze heeft er ook nog wat aan. Ideaal.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuke dingen weer! Ik ben ook weer langzaam begonnen aan een jurkje. ga hem morgen afmaken denk ik. We vieren zondag onze verjaardag en dan kan ze hem zondag aan.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo jurkje is af ff schowen

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008