oh, die heb ik ook gemaakt! ik weet eigenlijk niet of ik die hier had gespamd, volgens mij nog niet bij deze mijn k3
erg lief dat k3 jurkje, hahaha en dan ook nog voor de pop, geweldig ik heb dit even geleden voor mijn oudste gemaakt, en ben nu bezig met een jurkje en rokje in hollandse print voor koninginnedag. (let niet op de rotzooi en op madamtjes zelf want ze had helemaal geen tijd voor een foto zij ze en baalde flink dat ze de kleertjes even moest passen)
Hee dames, Bedankt voor jullie tips en mening (slim trouwens van die labeltjes voor ballonnen!), maar ik heb de slinger al af. Ik heb hem toch maar zonder naam gedaan en eigenlijk ben ik wel tevreden. Ik heb overigens relatief kleine vlaggen dus (ongeveer 20 cm hoog), dus ik denk dat het wel goed is zo. Ik had er anders wel erg kleine letters op kunnen doen. Nu nog een leuk kadozakje voor erbij. Als alles af is maak ik wel even een foto en plaats ik hem.
hey dames, even geleden dat ik hier gekeken heb jeetje wat zijn er weer super gave dingen bij gekomen. ik ben hard op zoek naar een leuke naaicursus, hoewel ik redelijk kan naaien mag het altijd wel een beetje netter en dingen zoals een rits in maken kan ik niet. dus een cursus is dan nooit weg. vind trouwens de slingers helemaal het einde. hoe groot zijn jullie vlaggetjes? Logan wordt in Juli 1 jaar en vind het wel een super iets om zo'n slinger voor hem te maken. we hebben het geboorte bord ook zo gemaakt dat het elk jaar weer opgehangen kan worden. en tja ook met zijn slagen en rijbewijs haha
geweldig die k3 jurkjes! Heb je dat van gewoon katoen gemaakt? Ik heb nog een patroontje liggen van een simpel A lijn jurkje, maar ben niet zo goed in sluitingen, dus denk dat ik voor jersey ga. Waar heb je de regenboog van gemaakt? Ik ben trouwens een tijdje verslaagd geweest aan vlaggetjesslingers maken, haha! Heb het zelfs mijn textiel leerlingen op school laten doen, het is ook zo'n leuk en vrolijk resultaat! Nu zitten we in de baby-wikkeldeken fase. Ook heerlijk om te maken!
Even een vraagje.. Hoe maak je dan zo'n vlaggenlijn? Met biasband en dan de vlaggetjes ( dubbelstof) er tussen zetten en dicht stikken? **** En Guppie.. vraagje aan jou! Wil dus voor mijn zusje een wikkeldeken maken ( zomer baby).. Hie doe jij dat? OOk 2 katoenenstoffen en dan afwerken met band? *** Boxkleed is af! Heb volgens mij een foto gespamt! Zo niet hier komt hij nogmaals..
supergaaf boxkleed zeg! Ja de vlaggetjeslijnen maak ik idd zo! Wikkeldeken heb ik voor mezelf van badstof gemaakt. Maar de meiden bij mij in de groep maken ze ook van badstof en katoen aan de buitenkant, heel gaaf resultaat! Wil ook nog iets proberen van tricot, en dan dubbellaags idd. Het gaat me ook niet zo om het resultaat hoor, ik vind het gewoon heerlijk om lekker te prutsen. Kan mn nesteldrang er ook wel in kwijt Ik heb overigens de wikkeldoek nagemaakt van een koekadoek (a 20 euro) met badhanddoeken van de action ( a 3,50) Gewoon in een winkeltje heeeel goed naar de koekadoek gekeken!
Guppie.. thanx voor de info.. Boxkleed is gemaakt met wit wafeldoek ( gebruikt koeka ook).. kun je evt ook kleuren.
Hier het cadeautje voor dochter van mijn vriendin: een tasje met een slinger erin (en een zelfgemaakt speldje, ik heb er na de foto nog twee gemaakt):
Wat worden er ontzettend leuke en mooie dingen gemaakt. Het begint al helemaal te kriebelen. Ideeën zijn er in overvloed, ik kan alleen nog geen goede stof vinden. Aangezien wij nog niet weten wat het wordt, moet de stof geschikt zijn voor beide en dat vind ik lastig te vinden. Groetjes, Wanda
Hallo creatieve mama's ! Wat een leuk topic... kwam er toevallig langs bij het zoeken nara een ander topic... Heb een tijdje geleden ook eens wat geprobeerd met de oude naaimachine van mijn oma (is uit 1938... maar doet het nog steeds goed)... Heb wat labeldoekjes gemaakt als cadeautje voor de geboorte van het zoontje van mijn beste vriend. Ging redelijk. Kreeg wel veel zin om meer te gaan maken... Heb alleen nooit naailes gehad ofzo. Heeft iedereen hier les gehad of kun je ook zomaar beginnen ? Kan me indenken dat je gewoon wat kleertjes erbij pakt en kijkt hoe dit in elkaar zitten en dan gewoon begint ofzo... ? Thanks voor de tips alvast... Ga binnenkort eens kijken voor stof testlapjes enzo...
@Wanda81: ik gebruik veel Japanse stoffen die ik dan weer in de VS koop. Die zijn vaak wel geschikt voor jongens en meisjes. Zoals bijvoorbeeld die gele stof met olifantjes. Of wat ook voor allebei kan: ruitjes en boerenbontstoffen. Niet allemaal, want soms is het wel erg 'bloemerig'. Of je wacht natuurlijk even totdat je weet wat het wordt! @WenT: ik heb nooit naailes gehad hoor. Ik doe maar wat. En met elk projectje gaat het beter. Ook lees ik heel veel (Amerikaanse) blogs waar veel voorbeelden en tips opstaan. Als je jurkjes of iets dergelijks wilt maken, kan je natuurlijk ook gewoon gebruik maken van patronen. Die kan je los kopen, of bijvoorbeeld in de knippie.
Hier nog twee leuke webwinkels, helaas wel een beetje aan de prijs, maar dan heb je wel wat: shopoverzicht stoffen
Okay, dank je wel voor de tips ! Ik ga dit weekend lekker wat hobbyen met stofjes ! Zag trouwens dat je ook een fan bent van uiltjes. Vind ze zelf ook superleuk... Tijd geleden had de Hema veel spullen met uiltjes... even flink ingeslagen By the way... De oude naaimachine van mijn oma is uit het jaar nul... en ik wil beginnen met een t-shirtje ofzo. Nu weet ik dat tricot erg lastig is en dat je daar een speciale tricotnaald voor nodig hebt... Maar moet je naaimachine daar dan ook geschikt voor zijn ? Of maakt dat dan niet zoveel uit ? Iemand enig idee ?
@lindangel: Dank je voor de tips. Ik denk dat ik met kleertjes maken maar even wacht tot ik weet wat het wordt. Tot die tijd ga ik bezig met accessoires, daarvan heb ik ook nog genoeg op mijn verlanglijstje staan. En vanaf volgende week heb ik iedere week een vaste vrije dag. Deze ga ik lekker benutten om achter de naaimachine te kruipen. Zodra er iets af is, zal ik het hier showen.
Ik las hier ook iemand die een lodger bunker wilde gaan maken. (Ik ben alleen kwijt wie het ook alweer was.) Is het inmiddels gelukt om een goed patroon te vinden? Dit is nl één van de vele dingen op mijn verlanglijstje. En wat gebruiken jullie als vulling voor de voetenzak? Gewoon fiberfill?