Jeetje 20 euro de meter!!! Dure stoffen zeg!! Ik vind het juist de sport om met zo weinig mogelijk geld de leukste stoffen te vinden en daar dan wat van te naaien. Zodat het uiteindelijk voordeliger is dan dat dat kledingstuk in de winkel zou kosten, zeg maar. Ik heb ook geen naailes gehad. Mijn moeder heeft me een en ander geleerd en die heeft het weer van haar moeder geleerd, die was coupeuse
Ik heb net een heel leuk Laura Ashley-stofje op de kop getikt op de vrijmarkt: 4 euro per meter. Ik heb meteen 4 meter gekocht en ik kreeg het voor 15 euro mee. Dit zou wel eens het eerste projectje voor mezelf kunnen worden. Een jurkje misschien... (Ik heb 4 meter gekocht zodat ik er misschien ook nog een voor mijn zus kan maken.) @Lexie74: ik koop ze ook niet daar hoor. Ik koop ze in de VS, vaak in de uitverkoop, en dan voor iets van 8 euro per meter ofzo (inclusief verzenden en omgerekend etc.). Ik vind 20 euro ook debiel veel. Maar het zijn wel erg leuke stofjes @Wanda81: Je hebt gelijk hoor, gewoon even wachten! En heel goed dat je straks een dagje kan naaien. Want het kost wel een hoop tijd soms...
zo goed en goedkoop mogelijke stof te vinden dat is het leukste van kleding maken doetinchem heeft een super grote stoffen markt ging ik vroeger altijd stof kopen gr anja
hoi hoi tijdje hier niet geweest. Ben erg druk met mn speelkleed. Van het weekend zat ik te schelden op mn naaimachine en aangezien ik woensdag jarig ben zei mn man: we gaan een andere halen. Heb nu een computergestuurde brother machine. Super ding zeg!!!! Ben er zo blij mee
Hoi meiden, Wat zijn jullie fantastisch bezig! Heb erg leuke kleding voorbij zien komen toen ik in dit topic rondsnuffelde! Ik ben zelf net begonnen met oefenen met naaien en hoop ook van die leuke kleding te kunnen gaan maken. Vraag me alleen wel af waar je leuke en niet al te dure stofjes en leuke patronen kunt vinden. Heb al wel een heleboel tips voorbij zien komen, misschien moeten we daar eens een leuk lijstje van gaan maken, zodat alle info goed terug te vinden is?! De stoffen hier in de winkel kosten ook al snel 15 euro/m, vind ik echt veel teveel! Helaas ben ik op vakantie als de stoffenmarkt hier is, dus nog even kijken of ik in een andere plaats mijn slag kan slaan. Ik wil jullie nog even 1 vraag stellen: Heeft iemand enig idee of je het tijdschrift Ottobre in de winkel kunt kopen? En zitten daar de patronen al bij, of moet je die dan nog los nabestellen?? (Dat zijn dus eigenlijk 2 vragen! Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Lentekriebel
Hoihoi, @lentekriebeltje: zoals ik al zei, ik koop stoffen meestal in de VS, maar ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk geen kleding maak, dus ik heb aan kleine lapjes genoeg. Ik weet dus ook niets over patronen, sorry! Ik heb van de week een slaapzakje gemaakt. Ben redelijk tevreden:
Leuk geworden Lindangel! Voordeligere stofjes zijn er zat te vinden voor rond de 3, 4 of 5 euro de meter. Kijk vooral bij stoffenkraam.nl, stoffenstunter, en nog veel meer. Patronen via patronen.nl of naaipatronen.nl of via marktplaats
Hier nog een broekje ER staan op mijn blog aan de rechterzijde ook nog een boel linkjes met redelijk betaalbare stoffen hier
Lexy.. leuk.. farbenmix ofniet? Linda.. HOe kom je aan het patroon van de slaapzak of zelf bedacht? En heb je hem gevoerd? *** Heb wat dingen in de planning, maar even de tijd niet.. Ben volgende week voor 2 weken vrij, dus dan vast wel even tijd om achter de naaimachine te duiken.
Wat een ontzettend leuke dingen zie ik hier voorbij komen zeg. Ik heb nu 2 weken geleden een naaimachine gekregen en ben al flink aan het oefenen... Nu ben ik gister in Barneveld geweest bij Karteris. Nou, dat is echt ontzettend voordelig!!! Geen stoffen van meer dan 10,- heel veel leuke kinderstoffen, stippen, strepen, spijker, nouja, echt vanalles! Vergeleken met de online winkels stoffenkraam en stoffenstunter is hij nog goedkoper! Een tip voor de dames die een beetje in de buurt wonen.
wilt nou echt niemand mij helpen om voor mijn dochtertje een zomerjurkje maken omdat haar oma 50 word. wil ik dat ze er leuk uitziet.
nee niemand in mijn omgeving kunnen het niet. en op marktplaats geprobeert maar je krijgt geen mailtjes terug