Heb het boxkleed afgemaakt, 2 kussentjes en spuugdoekjes in de zelfde stof gemaakt.. Erg leuk geworden. Mijn zusje was er dan ook erg blij mee! Net nog een patroon uitgetekend en uit de stof geknipt. Er als extra kapmouwtjes opgezet.. Overslag tuniekje.. leuk op een legging/ jeans.. Rode polkadot en een beetje pip/oilily achtig.. Wil er morgenavond mee gaan beginnen.. *** Wil er eigenlijk wel graag een knoopgat inzetten.. Eigenlijk 2.. met de machine durf ik het niet aan.. Is het lastig om met de hand een mooi knoopsgat te maken?
ik doe het alleen met de machine, zou met de hand niet durven haha, maar je kunt het proberen, steken heel dicht op elkaar doen en op elkaar ook denk ik.
Nog een keer een farbenmix Hannel, deze keer met kapuchon en van wat dunnere fleece zodat ze em nu al kan dragen
Bekijk bijlage 70785 een bolero! de stof was wel moelijk mee te werken maar heb het gewoon op een aangepaste manier dan wat op de patroon stond gedaan. moet alleen een knoopje en lusje nog
is een beetje gebreid of gehaakte stof? ja dat is wat lastiger idd. Desalniettemin leuk resultaat hoor!
Wat een leuk vestje zeg.. Kan me voorstellen dat de stof lastig werken is.. *** Het jurkje is af. Vanmorgen gepast en moet het 1 en ander veranderen zodat hij net wat mooier zit.. Esmee wou hem alleen niet aan.. Hopenlijk straks als hij af is wel!
Wat maken jullie allemaal mooie dingen zeg ! Ben zelf nu begonnen aan het namaken van een badjasje van de Hema, van ander stof... Gewoon maar begonnen dus. Opgemeten en nagetekend op dun papier (incl. extra rand natuurlijk)... en vanavond overbrengen op de nieuwe stof (groot bontgekleurd badlaken ). Heb gewoon zo goed mogelijk gekeken hoe het badjasje van de Hema in elkaar zit... en nu met gezond verstand proberen na te maken Hebben de meeste dames hier een cursus of een opleiding gevolgd voor naaien ? Of zijn jullie ook gewoon zomaar gaan experimenteren ? @Bibi, zou je best willen helpen, maar ik ben maar een beginner helaas... Is het geen idee om zelf te experimenteren ? Wat voor een jurkje moet het gaan worden ?
Hoi, Leuk een forum te ontdekken met mensen die kinderkleding maken. In het bevallingsverlof van mijn dochter ben ik ook begonnen. De laatste jaren is het wat versloft, maar deze week is mijn verlof begonnen en heb ik al wat plannen voor de baby. Ik kan momenteel echter nog wel op een stoel zitten, maar naar een markt of winkel gaan, zie ik niet zitten ivm mijn bekken. Via jullie forum heb ik al wel online shops gezien met leuke stoffen en fournituren, maar een vraagje: Stof bestellen durf ik wel aan, maar hoe krijg je nou de goede kleur garen als je dat er ook bij besteld (en kleur rits etc.) want mijn voorraad is nog niet zo groot. Of halen jullie dat dan toch in een gewone winkel? Echt netjes recht stikken is niet mijn ding als ik band opstik, dus het garen moet echt de goede kleur hebben.
Hoi hoi, ben ik ook weer even. @Stella, bij destoffenkraam.nl vraag ik vaak in de omschrijving of ze de goede kleur garen erbij willen doen. Dat komt eigenlijk altijd wel overeen
ja idd, óf ik haal het op de markt met een klein lapje op zak van de stof. óf ik bestel het met de stof mee. Maar meestal heb ik wel een passende kleur op voorraad.
Bedankt, voor het idee er gewoon bij de bestelling om te vragen. Denk dat ik dat maar ns ga proberen.
Hoi, Ik heb heel fanatiek heel jullie topic doorgelezen en wat heb ik mooie dingetjes voorbij zien komen!(sabje, mamavanesmee jullie hebben echt super leuke ontwerpjes!! en ook nog een andere mama maar ben even je naam kwijt maar die had een leuk jurkje met stippen en linten als bandjes) Ik ben helemaal enthousiast geworden en heb gelijk wat besteld bij de stoffenkraam! Ik heb zelf geen naaimachine maar mijn schoonmoeder wel dus ik ga haar eens heel lief aankijken of ik die van haar even mag lenen tot ik er zelf 1 heb (als ik het leuk vind) Moet alleen helaas nog even wachten tot het geleverd word vanwege de stoneringsperiode(wat logisch is) Mocht ik wat af hebben kom ik het hier wel even laten zien en tot die tijd blijf ik hier spieken!!
Laaaaang geleden dat ik hier gepost heb maar heb gister dan eindelijk een jurkje voor dochterlief gemaakt . Ging zo makkelijk! Viel me echt reuze mee. Nu druk volgende projectje aan het bedenken .
En nog 1 met meisjelief erin. De bandjes zakken wat af dus die ga ik vanavond of morgen nog ff verplaatsen want ze zitten iets te ver naar buiten, maar ja moest hem maken zonder dochterlief in de buurt .