Zelf kitten ontvlooid terwijl 25,5 week zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bubblybaby, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoi!

Ik heb gisteren mijn kitten moeten ontvlooien, want hij zat onder de vlooienpoepjes :( zo zielig..
    Maar goed! Dit heb ik dus gedaan met een spray, aangezien hij net 9 weken is en nog geen pipetje mocht. Daarna is het huis hier ook helemaal ingesprayed met omgevingsspray. Dit heeft mijn vriend merendeel gedaan, maar ik ook een gedeelte toen hij nog niet thuis was.
    We hebben wel goed geventileerd en ik heb heel goed mijn handen gewassen (heel vaak...). De vrouw in de dierenwinkel zei dat het geen kwaad kon (heb haar helemaal ondervraagt) tijdens zwangerschap, maar begin nu toch wel te twijfelen :/ ..

Mijn vraag: Moet ik mezelf nu heel erg stom vinden dat ik dit toch heb gedaan :) ? Wat voor schade kan het aanrichten/kan het überhaupt veel kwaad?

De herhaling gaat mijn vriend gewoon doen en dan zorgen we wel dat we daarna echt het huis uit gaan e.d en niet alleen heel erg goed ventileren (vrouw in dierenwinkel had niets over huis verlaten gezegd en stond ook niet in de bijsluiter maar lees nu wel overal dat dat beter is ;) ), maargoed gisteren overdag was alleen ik thuis en ik kon moeilijk dat katje met vlooien rond laten blijven lopen dus heb het katje wel zelf ontvlooid met spray dusss..

p.s: verder weet ik heel goed dat ik de kattenbak niet mag verschonen e.d :) vooral niet bij jonge katten. Dat doe ik ook echt niet, ook niet als hij per ongeluk op een andere plek gepoept heeft; heb gisteren mooi de buurvrouw laten komen om het op te ruimen toen ik alleen thuis was (hoe erg haha..)

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Maak je geen zorgen. Van een keer met chemische middelen werken doe je echt geen schade. Voortaan gewoon handschoenen aan en ook goed luchten is belangrijk. Ook de kattenbak kan je gewoon doen met handschoenen aan...al hoewel je dat aan niemand hoeft te vertellen ;)

Groeten evelien

Deel Deze Pagina