Mijn zoon heeft donderdag een antibiotica kuurtje gekregen omdat hij al 3 dagen ziek was (overgeven koorts en lamlendig) Een dag later kreeg hij rode vlekken. Dit bleek een allergische reactie op de antibiotica. Dus na 1 dag mee gestopt en een goedje gekregen om dat tegen te gaan/te verminderen. Nu zijn het ondertussen aardig wat grote vlekken, eerst waren ze helemaal donker, daarna zoals op de foto, gisteren na het bad weer helemaal donker en de foto is hoe het net was. Man had gisteren de hap gebeld, omdat op de bijsluiter van het anti-allergie spul staat dat de verschijnselen binnen een uur weg moesten zijn of minder, zo niet, meteen bellen. Toen kreeg mijn man aan de telefoon te horen: hij zal wel een of andere kinderziekte hebben. Maar goed, ik denk zelf dat het netelroos is, zeker omdat dit kan ontstaan door allergische reactie. Misschien herkent iemand dit? Hij voelt zich nu verder wel goed trouwens en de koorts is weg.
Ja vind ik ook, het is dat ze mijn man aan de telefoon had, ik was werken, maar ik had toch gevraagd.of ze soms een camera in ons huis had en de vlekken kon zien. Ik had eerder al eens gebeld om te vragen wat ik het beste qua eten kon geven. Haar antwoord: maakt niks uit, al wil hij een frikadel, dan geef je hem die maar. Arm kind kon niet eens een beetje vla binnen houden. Het zijn de slimste niet daar...
Als het galbulten zijn, dan duurt het even (bij mij vaak een uur of 12-24) voordat ze weg zijn. Ze vlekken uit en je ziet dan vanuit het midden weer normale huidskleur komen. Het jeukt wel verschrikkelijk de eerste paar uur, maar ze zitten er al even, toch? Ik zou vandaag nog afwachten en morgen als het nog niet weg is naar de ha.
Ze zitten er sinds vrijdag, hij heeft inderdaad ook jeuk gehad, gisteren ook nog, vooral om de ogen, maar vandaag heeft hij geen jeuk meer en de vlekken zijn inderdaad van het midden uit aan het vervagen dus ik ga er vanuit dat het netelroos is. Als het morgen nog niet weg is bel ik idd de huisarts even voor alle zekerheid. Bedankt voor jullie reacties