hoi, ik zou graag zelf baby kleding willen maken maar heb dit nog nooit gedaan. Waar zou ik moeten beginnen en zijn er misschien hulpmiddelen, voor beginners? bvd
Ik heb heel veel kleding gemaakt. Je hebt ten eerste een paar dingen nodig om zelf kleding te maken een goede naaimachine. een scherpe schaar die je alleen voor stof gebruikt verschillende soorten garen, spelden naaimachine naalden voor de soort stof die je ggebruikt als je net gaat beginnen is het verstandig om een simpel patroon te kopen. vaak zijn patronen aangeduid in moeilijkheid. Wat vrij eenvoudig is, is bijvoorbeeld een wikkelrok. De verkoopsters in de winkel kunnen je ook goed adviseren voor welk patroon simpel is. TIP: kies voor je eerste kledingstuk geen ding met ritssluiting dat is vrij lastig en dat kan het beste uitgelegd worden door iemand die ervaring heeft. als je het patroon hebt aangeschft, moet je elk patroondeel uitknippen op jouw maat, die is aangegeven met een bepaald lijntje stippeltjes of streepjes. als je alle delen hebt uitgeknipt leg je ze op de stof neer. Speld de patroondelen goed vast. ALs alle patroondelen gespeld zijn ga je ze uitknippen. Het hangt af van welk merk patroon je hebt of er al een zoom is meeberekend, zo niet dan knip je iets buiten het patroon, zo wel dan knip je exact om het patroon heen. LET OP! als je een stof hebt waar je heel goed de naden van de stof ziet, let dan op dat elk patroondeel goed ligt qua richting Opzich zit er bij elk patroon wel een goede beschrijving van volgorde. Als alle patroondelen zijn uitgeknipt, leg dan de goede kant van de stoffen tegen elkaar aan, op die manier zoals ze ook aan elkaar genaaid moeten worden. dubbelcheck het altijd 3x want als je een reeds genaaide zoom uit moet halen wordt je erg sjaggie is mij te vaak gebeurd hahaha Een broek maken is leuk, maar vrij lastig vanwege ritssluiting, en de pasvorm in het kruis. succes he
jee bedank zeg errug duidelijk, sla je verhaal meteen op weet je misschien welke patronen uit welk boek ik het best kan beginnen. Kan ik ook kleding die ik heb als patroon gebruiken? bvd
Ja dat deed ik ook altijd, maar pas nadat ik een aantal keer flink geoefend had met echte patronen. ik weet zo even niet welk patroon het eenvoudigst is. maar de meiden in de stoffenwinkels kunnen je dat precies vertellen. je hebt extreem moeilijke en hele eenvoudige die ook snel klaar zijn. Ik meen me te herinneren dat patronen van knipidee erg eenvoudig zijn.
ik maak zo goed als alle kleding zelf, en het is geweldig. In de knippie baby en knippioeidee staan de moeilijkheidsgraden er met sterren bij. Verder vind ik zelf de bizzkids veel duidelijker en farbenmixpatronen nog veel makkelijker en veeeeeel leuker. Eigenlijk moet je gewoon beginnen, en een les bij je in de buurt is erg handig als je anders niemand hebt om je te helpen. Verder zijn er ook handige boeken van knipmode en burda waar tips in staan , en uiteraard op internet. een geweldige site is www.sancho.nl, ga daar maar eens kijken. succes
waauw ik zie op die site's van die mooie bruidsjurken staan die je zelf kan maken en dan denk ik echt aaargh waarom ken ik niemand die dat kan maken
via de LOI kun je een korte cursus patroontekenen volgen.. en er zijn legio boeken te koop waarin met foto's wordt verduidelijkt hoe je bepaalde dingen moet doen. mijn oma was coupeuse van beroep en die kon echt van alles naaien....heeft alle bruidsjurken in de familie gemaakt. het is heel leuk om te leren...en als je een beetje ervaren bent, kun je zelf je kleding ontwerpen. heb het lang niet gedaan, dus je brengt me op een idee....hahahaha dit is ook een leerzame site: http://www.hobbydoos.nl/naaien/ritsen.asp succes. aoife
de patronen van sabrientje zijn speciaal voor beginners dus erge makkelijke patronen , teminste dat was altijd zo heb eigenlijk laatste tijd geen sabrientjes meer gekocht ik naai roos patronen die zijn te doen maar beetje ervaring is toch wel makkelijk bij de meeste patronen staan de stappen die je moet volgen dus als je rustig aan doet en goed leest dan kan iedereen kleding naaien heel veel succes
morgen komt mijn moeder met der hele hebbe en houwe om mij te leren naaien hoop dat het gaat lukken succes iedereen liefs
Ik heb een mbo opleiding gedaan voor coupeuse, dus dat voordeel heb ik weer. Maakte regelmatig kleidng voor mezelf en een keer heb ik een driedelig herenkostuum gemaakt voor m'n vader.
whowww choco das niet mis ik ben niet verder gekomen dan mijn eigen trouwjurk en tweeling , dat gaat je lukken heel veel plezier morgen en succes natuurlijk
Koop niet gelijk dure stof. Toen ik begon met naaien heb ik een jasje gemaakt van een oud gordijn. Kan je heerlijk mee oefenen en als het fout gaat. Jammer dan, geen man overboord. Woont er niemand in je buurt die jou kan helpen? Als je bij mij in de buurt woont, wil ik je best wel helpen hoor.