Mijn dochter heeft nu steeds meer interesse in het potje. Als ik zelf naar de wc ga, gaat ze altijd mee op het potje zitten. ( met kleren aan) Nu elke keer voor ze in bad gaat zet ik haar op het potje. Ze plast dan ook echt, hartstikke goed natuurlijk. Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe ik daar dan verder mee moet gaan om haar helemaal zindelijk te krijgen. Ze geeft zelf niet aan als ze moet plassen of poepen.
Ja mee door gaan en als jij gaat laat haar ook op het potje plassen. zet potje in de woonkamer. En als je een paar dagen heb dat het kan ongelukjes je veel thuis bent eens gewoon een dagje een luier uit laten en kijken wat er gebeurt ze snapt het principe ze is 2 jaar en een paar maanden? Dus zou kunnen. Lekker proberen.
Ja klopt ze is 2 jaar en 3 maanden. Dus als ik het goed begrijp gewoon heel veel plasmomenten doen en haar eens thuis en dagje zonder luier doen.
Ja idd dat bedoel ik en potje in de huiskamer zetten. Ze kent het principe bij het naar het bad gaan nu bij je nemen in de wc en laten plassen ook al plast ze niet. mama plassen zij plassen en zij mag in de huiskamer plassen. Ik zetten het potje met dochter gewoon in de kamer. Was hier toen zo gepiept ze zag het natuurlijk ook op het kdv toen en dat heeft denk ook mee gespeeld dochter was 2.5 met zindelijk. Je kunt ook nog even wachten en alleen mee nemen wc bad en wachten tot april ( dan is het wat warmer) om zonder broek en luier te lopen onderbroekje wel aan laten dan voelen ze het sneller als ze plassen ( nat) word. Meisjes pikken het vaak sneller op dan jongens. Dus zou er echt gebruik van gaan maken.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik inderdaad nog eventjes wacht met zonder broek lopen, toch wel wat fris. Ik doe nu elk uur een plasmomentje en ze plast dan ook elke keer. Super trots op mijn meisje Mijn dochter zit op de psz, 2 dagdelen en daar geven ze er ook altijd heel veel aandacht aan. Wanneer begin ik dan met onderbroekjes? Als ze zelf aangeeft als ze moet plassen? Of als ze al een paar maanden elke keer droog is?
Nu!! Samen onderbroekjes gaan kopen van je plast zo goed op het potje dan mag je een onderbroekje aan. Je kunt ook luierbroekje even proberen makkelijker aan uit. En dan met April of maart als het al warmer is zonder laten lopen ( luier) ik denk dat jou meisje zo zindelijk is zo klinkt het al namelijk.
Hier het zelfde (ook meisje van 2 jaar en 3 maanden). Als de luiers op zijn stappen we over op luierbroekjes en gaan we onderbroekjes halen. Ze plast hier bij elke verschoning op de wc. Of ik moet zeggen, dan zit ze op de wc. Meeste keren plast ze maar niet altijd. In april kijken we verder. Xxx
Leuk dan ga ik vanmiddag op onderbroeken jacht haha. Leuk Kweenie dat jouw dochtertje het ook al zo goed doet.
Ja, zou ook doorzetten. Hier een filmpje van YouTube gebruikt ter ondersteuning (prinses op het potje). Potje in de kamer en in de blote billen. Daarvoor waren we begonnen met op vaste tijdstippen op het potje zetten. Bij het in de blote billen in huis lopen ook onderbroekjes gekocht. Die konden hier al vrij snel aan. Uiteraard genoeg ongelukjes gehad hoor, maar met 25 maanden plaszindelijk en vrijwel direct ook nachtzindelijk. Poepen gaf iets langer nog ongelukjes, maar nooit teruggegrepen naar de luier en sinds 27/28 maanden volledig zindelijk. Veel succes!
Mijn dochter is qua plassen zo goed als zindelijk. nooit meer een luier om overdag. Maar poepen doet ze steeds in de broek... soms zit ze wel even op de wc, maar dan lukt het niet. En uiteindelijk gebeurd het dan toch in de broek. Ik biedt geen luier meer aan, want denk dat ze 't sneller leert als het vies voelt. Of is dat gemeen? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb haar (herl onpedagogisch) rustig op de pot gezet met de tablet, en gezegd dat ze gewoon rustig kon bljjven zitten. En dat lukte... Daarna zijn we als een stelletje idioten gaan dansen, een foto gemaakt voor papa nog idioter gedanst en het ritueel afgemaakt met de drol weggooien in de wc. Ze was in 3 dagen plaszindelijk en heeft daarna maar 2 poepongelukjes gehad. Ik heb haar trouwens nooit 'gepusht' of zindelijk willen maken... Ze heeft het echt zelf gedaan. De pot stond wel al heel lang in de woonkamer. Na twee weken deze ook weggehaald en nu heeft ze verkleinbrilletjes en opstapjes bij de wc.
Hier ook binnen een week. Ik heb van de een op de andere dag de luiers overdag weggelaten. De eerste dag 7 ongelukjes, de tweede dag 4, en op het eind van de week niks meer. Ik heb trouwens nooit een potje gebruikt, alleen voor onderweg. Op het kdv gebruiken ze ook geen potje, dus het leek mij te verwarrend.
Vandaag heel wat ongelukjes gehad, maar denk wel dat het de goede kant op gaat. Poepen doet ze ook nog niet op het potje. Het is nu vakantie hier, dus mooi de tijd om even goed te oefenen.
@giebel..... Heb inderdaad m.b.t. het poepen geen luier meer aangedaan. Hier gaan belonen met stickers als het goed ging. Verder een weekend intensief gelet op de signalen dat er iets aan zat te komen en dan als een gek hem op t potje of de wc zetten. Als het was gelukt daar dan een klein feestje van maken. Weet niet hoe oud je kindjes is, maar poep in de luier of in een onderbroekje voelt alle bij vies lijkt me. Het een net iets natter.
Hier gaat het zindelijk worden heel erg goed. Dag 1 zonder luier 5 ongelukjes dag 2 zonder luier 4 ongelukjes dag 3 zonder luier 0 ongelukjes Ik ben zo ontzettend trots op mijn dochter, nu hopen dat het zo blijft
Ja heel erg bedankt daarvoor. Nog even een vraagje, ik moet morgen even wat boodschappen doen. Zal ik haar dan gewoon met onderbroek of luier onder de kleren meenemen? of eerst een onderbroek en daarover nog een luier?
Zou nog even luier om doen. Of zoon onderbroekje. En gewoon onderbroekje er over heen. Het is nog. Koud om buiten een ongelukje te hebben. Anders nog even gewone luier. Niet alles te gelijk hihi. Gewoon boodschapjes doen.