Zelf knippen/scheren?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamaPeetje, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Even nieuwsgierig hoor maar ik ben benieuwd welke mama's het haar van hun kinderen zelf knippen of scheren. Heb zelf een tijdje terug een hele mooie semi-professionele tondeuse gekocht en mijn zoontje zijn hoofd is in iets minder dan 10 minuutjes klaar. Ben er best wel handig mee geworden met die verschillende opzetkammetjes. Zo laat ik het bovenop nu een stukje langer en van achteren scheer ik het op (stand 3 mm en 6 mm) Vind het ook echt superleuk om te doen :D

En niet te vergeten, het scheelt best wel euries zo op jaarbasis ;)

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heb een moeder als kapster, tenminste dat was ze vroeger, maar ze knipt mijn kids, super handig ;)

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,815
    9,320
    113
    Gelderland
    Ik knip ze soms zelf en laat het soms ook door mijn schoonzus doen die is kapster. Maak komt vaak in de avonden als de kids slapen vandaar dat ik het zelf doe. Heb een 2 jarige kappersopleiding gevolgd vroeguh;) dus het lukt nog aardig!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik knip zelf, scheren doe ik niet.

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik ga naar de kapper. Dochterlief heeft een mooie volle bos met krulhaar. Daar ga ik niet zelf in zitten knippen.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik knip ook zelf...
    Man en stiefzoon echt een model, met tondeuse en knippen, zoonlief alleen knippen, enorme krullenbol dus niet vaak nodig!

7. Storm

Storm Niet meer actief

Ik doe de jongens en mijn man ook zelf met de tondeuse. De jongens hebben een hanenkam (oudste van voor naar achter, de jongste alleen bovenop) en mijn man heeft een variant die daar op lijkt alleen wat breder :D.
    Scheelt in de kosten, ik vind het leuk om te doen en het zit altijd goed. Ze gaan regelmatig onder de tondeuse door.
    Krijg regelmatig complimentjes voor de hippe kapsels van de jongens dus ik zal wel iets goed doen. :p

8. adi

adi Niet meer actief

Ik ben echt een anti-talent wat dat betreft, ben na 4 jaar 2 dochters te hebben, eindelijk trots dat ik redelijke vlechtjes kan maken.
    Schaar in combinatie met haren ga ik nooit proberen :D

We zijn wel gezegend met een tante die kapster is en de kinderen gratis knipt. Scheelt inderdaad een heleboel euries, vooral bij een jongen :D

9. fafa

fafa Niet meer actief

juist omdat DL zo'n krulhaar heeft, durf ik het wel aan om zelf te knippen. Bij fijn, steil haar zie je het veel sneller als het scheef is ;)

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Scheren kan ik me nog wel voorstellen (hier nvt), maar knippen!! Echt no way.

Ik ga naar de kapper, zodat het weer netjes zit en mooi valt. Zitten toch altijd verschillende lagen in. En als je t verkeerd doet, moet er nog meer af. Ondanks dat ze makkelijk, lang haar heeft op 1 lengte, ga ik daar echt niet aan beginnen.
    Zelfs professionele kappers hebben mijn haar (zelfde model) wel eens scheef geknipt, laat staan dat ik dat dan zelf beter denk te kunnen.

Lijkt me overigens wel heel erg leuk om zelf te kunnen. Heb er wel eens over gedacht om een cursus te volgen. Ik ben wel heel creatief met vlechten en dergelijke (echt een hobby ;)).
    Mijn moeder deed t vroeger trouwens wel eens bij mij. Tja, het gaat met lang haar, maar het is niet zo mooi als bij de kapper.

Ik zie op fb wel eens kindjes waarvan duidelijk te zien is dat ze door mama geknipt zijn.. geen gezicht!

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik knip ook rustig. De kuif moet ook bijgeknipt worden als ie te lang wordt. Gaat me wel redelijk af. Of je het verschil ziet met de echte kapper? Bij de kapsels van mijn kereltjes niet hoor. Maar of ik het haar van mijn dochtertje ook zelf ga knippen, dat weet ik nog niet. Voorlopig is dat nog niet aan de orde. Hoewel ze meer/langer haar heeft dan haar broers hadden met een jaar, is het uiteindelijk wel de bedoeling dat het op een lengte komt dat er staartjes in kunnen. En dat wordt voor mij nog een hele uitdaging, want staartjes, vlechtjes en dat zo werk is nou niet bepaald mijn sterke kant.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knip haar ook zelf. Zolang de bos haar niet te dik is gaat dat prima, sinds kort moet ik het achteraan wel in lagen knippen om het mooi te krijgen. Maar ik kijk al jaren de kunst af bij de kapper en knip mijn eigen haar ook vaak zat vooraan bij dus ik ben niet zo bang :p

Heb er wel een speciale kam en schaar voor gekocht trouwens, dat helpt wel hoor!

13. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik knip mezelf en mijn dochter en ik scheer mijn man en zoon :D

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb vandaag voor het eerst mijn zoontje geschoren met tondeuse , lukte best goed vind ik , en lekker zo' n kort kapsel met deze hitte

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

waar kun je zo'n kapperschaar kopen dan?

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij het Kruidvat onder andere, kost iets van 7,95.

Het is ook een kwestie van gewoon doen. Oké de eerste keer heb ik het best wel verkl**t :) Maar daar leer je van. Nu gaat het echt super, met een tondeuse kan je gelukkig (met de juiste opzetkammetjes) ook geen fouten maken eigenlijk. Alleen moet je even kijken waar en op welke lijn je overschakelt op een ander kammetje.

17. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Manlief en zoon doe ik altijd met de tondeuse. Om de 6 weken of zo. Lekker makkelijk en zeker zo goedkoop. Doe overigens niet moeilijk, alles gaat op 1 lengte. :)

Dochter en ik gaan naar kapper.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mamapeetje dat ziet er goed uit

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Ik!!
    oudste knip ik met de hand.
    Jongste heeft zo,n bos met haar moet echt om de 3a4weken,maar hij wil echt niet stil zitten.
    Zit eraan te denken o. Hem ook met de to deuse te doen.
    Heb trouwens wel kappers spul heb altijd honden getrimd:)

20. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik durf niet eens naar de kapper!

Ik heb zelf ook giga krullen en laat het liever door de buuf/moeder/vriendin knippen dan een kapper!

Ik doe het bij mijn dochter niet zelf omdat ik het laat groeien, maar mocht het nodig zijn doe ik het lekker zelf!

Share This Page