Hallo, Ik ben nieuw hier, maar ben meteen op zoek naar een antwoord! Misschien weet iemand het hier namelijk wel. Het zit zo. Mijn zoon is bijna 1 en heeft zware reflux gehad. Uiteindelijk in het wkz Nexium gekregen. Maar nu willen ze dat we gaan stoppen. Hoe deden jullie dat? En werkte het? Dank jullie voor de antwoorden alvast
Wij hebben het maar kort gebruikt, maar ik gaf het af en toe een voeding later. Eerst merkte ik meteen dat ze weer last kreeg, toen een weekje gewacht en nog eens geprobeerd. Steeds een voeding opgeschoven (we gaven het eerst altijd 's ochtends) en toen we geen verschil meer merkten zijn we helemaal gestopt. Heb het nog wel in huis voor het geval dat, de huisarts zei dat we het dan weer gewoon eenmalig of vaker mogen geven.
Hoeveel geef je en heb je geen advies gekregen? Oudste kreeg 2x daags half zakje. We zijn toen naar 1x daags half zakje gegaan en na een ruime week dat gehalveerd. Na week een ruime week nogmaals gehalveerd en erna gestopt. Jongste kreeg 1x daags half zakje en hebben we maar 1x gehalveerd. Oudste kon met 1 jaar eraf, jongste heeft tot 16 maanden het gekregen. Met 12 maanden ook gestopt, maar dat gaf problemen.
Stapsgewijs afbouwen idd. Je kunt dan bij de eerste stap kijken of klachten terugkomen. Als dat het geval is, weer terug naar normale dosering en nog een tijdje door. Hier konden we rond het jaar afbouwen.
Ja. De tips waren om inderdaad eerst half zakje en dan stoppen. Dus dan ga ik dat maar doen. Bedankt dames. Hopelijk lukt het.