Ik hoop dat er hier wat kookwonders zitten Ik wil graag zelf kruidenolie maken met knoflook en chilipeper. Nu heb ik ooit iets gelezen over het lang houdbaar maken hiervan door verhitting. Maar ik kan daar niet echt iets concreets over terug vinden. Ik wil het graag op sier zetten, maar natuurlijk ook gebruiken. Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Graag zou ik de houdbaarheid langer dan een paar maanden willen hebben.
Hmm ik maak knoflookolie gewoon door teentjes knoflook in de olie te doen. En gedroogde tomaatjes staan hier ook op olie. Niet alleen lekkere tomaatjes maar ook kruidige olie als de tomaatjes op zijn. Doordat het onder olie zit is het al langer houdbaar. Wel zorgen dat er niks bovenuit steekt.
ik maak knoflook olie ook zelf. olijfolie in een flesje en teentjes knoflook erbij doen en klaar. kun je ook doen met takjes rozemarijn of stukjes chilipeper oid.
Gebruik meestal een flesje dat bijna op is.. Of kleine potjes die ik toevallig over heb. En bij zeeman verkopen ze plastic potjes... Werkt ook maar ze blijven dan wel beetje ruiken naar knoflook nadat ze leeg zijn
Voor de honden maak ik knoflook olie, gewoon in een fles sla olie een heleboel knoflook proppen Lijkt me met kruiden en zongedroogde tomaten hetzelfde.. Alleen het moet er niet boven uit steken idd..
Overgebleven kruiden Probleem van Elly: Ik gooi altijd mijn overgebleven kruiden weg, maar dat vind ik eigenlijk zonde. Wat doe ik met mijn overgebleven kruiden? "Ik gebruik vaak verse kruiden. Ik vind dat lekkerder dan gedroogde kruiden en volgens mij is het ook gezond. Maar wat ik dan zo jammer vind, is dat ik altijd kruiden over hou en die blijven niet zo heel lang goed. Zonde om weg te gooien, maar wat kan ik doen met de restjes kruiden?" Tips van Andy Bepaal de verhoudingen van kruiden, olie, boter en azijn zelf! Voeg dingen naar smaak toe en je hebt altijd je lievelingsboter, azijn of pesto! Bewaar pesto in een ijsblokjesbakje en je hebt altijd verse pesto in huis! Gebruik harde en zachte kruiden niet samen. Gebruik voor een kruidenboter fijne kruiden; Deze zijn fijngehakt wat lekkerder voor op brood. Gebruik harde kruiden juist voor een kruidenazijn. Heb je maar één kruid over? Ook van één kruid kan je een kruidenboter of -olie maken! Zorg dat bij de kruidenolie de kruiden goed onder de olie staan, zo blijven de kruiden goed. Kruiden kunnen tot 4 dagen goed blijven als je ze in nat keukenpapier wikkelt en in de koelkast bewaart
Oh, dus ik hoef helemaal niks te verhitten? Bedankt voor jullie reacties! Ik het het gewoon eens proberen. Ik ben heel erg benieuwd!