Zelf kunnen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Amom22, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik was eigenlijk benieuwd wat jullie op welke leeftijd "zelf kunnen eten" noemen. ik hoor vaak moeders die een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd hebben (anderhalf) dat die al zelf kunnen eten.
    Ik vind dat mijn zoontje dat dus niet kan...hij kan een banaan zelf eten, en rozijntjes en brood., dat soort dingen. Maar een bordje eten vliegt zeker weten op de grond, op de muur, in z'n haar enz.... en ook wel in z'n mond hoor. Misschien ben ik ook gewoon lui hoor, dat ik niet de hele woonkamer nadien wil schoonmaken :)
    Was gewoon ff nieuwsgierig wanneer jullie het nou "zelf kunnen eten" noemen en hoe oud je kindje is.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre probeert nu zelf te eten (brood, stukjes groente en fruit, ed lukt al een tijdje) met een lepel. Het is vooral roeren en poeren met de lepel en dan hopen dat er wat aan blijft hangen. Maar mijn ondersteuning is wel nodig, anders eet ze bijna niets :). Maar hier gaat het dus vooral om materie op het lepeltje krijgen (een vork zou denk ik beter gaan, maar dat vind ik eng).

Gooien en knoeien is bij Mirre een teken dat ze geen trek meer heeft.

Edit: ze is 14,5 maand

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje had rond de 13 maand een periode dat we hem niet mochten voeren.. Hij moest het zelf doen. Nou, dan wordt het een zooi, maar hij kreeg redelijk wat binnen met zijn vingers/lepel.

Vanaf die tijd heeft hij af en toe zo'n bui gehad. Als je dan probeert te voeren zit het eten ook op de vloer en muren. En nu voeren we hem eigenlijk niet meer. Hij kan prima zelf eten. En natuurlijk valt er wel wat naast, maar het grootste gedeelte gaat in zijn mond. Voeren geeft hier meer rotzooi dan zelf aan laten klooien..

En na het eten even een doekje over de tafel&vloer, en klaar..

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

jullie hebben dus blijkbaar gewoon meer geduld dan ik :oops: Als hij iets op z'n lepel krijgt gaat die lepel zeker weten op de kop voor het in z'n mond terecht komt....maar helpen mag ik hem dan absoluut niet. Moet ik dit dan maar gewoon steeds laten gebeuren en hem maar een weekje laten aanklooien?

Deel Deze Pagina