Hier, ik zie net een filmpje van iemand die het ook ongeveer zo doet. Dit ben ik trouwens niet Ze doet er wel lang over, ik had gewoon die staart zo, naar voren gepakt en in 1 x afgeknipt, klaar. YouTube - How to Layer Cut Your Own Hair
Deed je ook net als die vrouw,je achterkant apart in een elastiekje? of gewoon al je haar boven op? Als ik vanavond thuis ben ga ik het er ook op wagen
Ik heb het soort van zo gedaan, maar wel me haar in een elastiekje gedaan bovenop: YouTube - Adding Layers to your Hair Made Simple/Self Cut 2
Na het zien van de videos heb ik besloten dat ik morgen ook zelf mijn haartjes ga knippen. Scheelt weer een tripje naar de kapper Gebruiken jullie een speciale schaar of gewoon een HTK-schaartje?
Ik heb een gewone grote schaar gebruikt, maar misschien is een kappersschaar wel beter. Ik heb er geen in ieder geval. En de gewone schaar deed het prima!
Haha ik ga het denk ik ook maar een keer proberen. Ziet er wel goed uit bij je. Mensen gaan toch niet van dichtbij zitten kijken of het wel helemaal recht is. Als het maar natuurlijk is. Ik denk dat kappers vaak teveel afknippen, omdat je haar dan nog nat is en daardoor zwaarder. Als het dan droog is, gaat je kapsel wat meer 'omhoog' zeg maar.
Wel mooi hoor. Ik zou het ook niet durven. Maar het te kort knippen herken ik niet. Ik zeg altijd: doe maar een cm of 10-12 (ja hier ook een grotere hekel aan de kapper dan aan tandarts, dus vaak 1 keer in de 9 maanden) nou, als ze er dan 5 cm af hebben gehaald, dan is het veel.
@ Misa Misa, Ik vind dat je het heel erg goed gedaan hebt zo zelf ik zou het niet kunnen en durven Heb OOIT 1 keer me schuine pony bijgeknipt.. nja je weet denk ik al hoe t er toen uitzag.. NIET DUS!! hahah voor mij gewoon de kapper dus kost ook maar 13 euro tegenwoordig en mijne is wel goed
knap dat jullie het zelf durfen te gaan knippen denk ook idd dat jullie niet de goede kapper of kapster hebben getroffen zelf ben ik kapster en vraag wel als het onduidelijk blijft wat de klant wil wel 4 keer na of ze het zo moet of zo of lengte laat het altijd zien hoeveel er dan afgaat door de spiegel er achter te houden en als het haar echt dood is onderaan en ze staan er op dat er maar een cm af moet dan doe ik dat klant is koning maar zeg er dan altijd wel bij dat het in principe geen zin heeft het knippen maar dat het hun keuze is. Heb tot nu toe ook nog geen klachten gehad dat het te kort geknipt is ect. maar wij zijn er wel 3 jaar voor naar school geweest houd dat wel in jullie achterhoofd als je het zelf gaat knippen kloppen de lijnen enz niet meer. Ga gewoon eens naar een andere kapper en leg je probleem uit aan de telefoon en wees heel erg duidelijk met wat je wensen zijn!!!
Heey meid, supermooi geworden! Dat herken ik wel hoor! Ik wilde eens het haar tot op mijn schouders, en dan een beetje wild met laagjes enzo. Liep ik naar buiten met een kapsel matchend aan dat van de koningin... Gelukkig was het wel weer leuk toen ik het een beetje anders föhnde. En mijn pony knip ik ook altijd zelf. Het enige wat je moet vermijden is om horizontaal te gaan knippen, je kunt er beter verticaal plukjes weg knippen. Verder kan er eigenlijk niet veel is gaan...