onze meid is nu 10,5 maand en ik geef haar eigenlijk alles zelf behalve tussendoortjes, en de boterham geef ik stukjas die ze zelf in haar mond stopt. Hoe laat ik haar zelf warm en fruit eten, zonder dat het een knoei en plak boel word want daar ben ik eigenlijk niet zo van?! iemand tips vanmiddag heb ik haar een stukjes appel gegeven maar na een halve had ze er genoeg van, terwijl er normaal een heel potje fruithap naar binnen gaat?
ik vrees dat het zelf leren eten toch niet zonder knoeien gaat lukken hoor meestal geef je ze een lepel in de hand terwijl je ze zelf eten geeft en zij gaat je dan gaan achterna doen met de nodige morsingen
Zonder knoeien? Ik denk dat dat haast onmogelijk is... Ze zal het vast niet ineens vlekkeloos kunnen. En buiten dat is het ook leuk om te spelen met je eten volgens mij . Een schepje op lepel of vork doen die ze dan zelf naar haar mond kan brengen? Met fruit kan je inderdaad stukken in de hand geven, kan met groente evt ook. Ik denk dat eten uit je hand toch inspannender is dan eten van een lepeltje. Maar als ze de slag te pakken heeft denk ik dat ze ook lekker uit de hand gaat eten hoor. Succes!
laat ze maar lekker knoeien haha. ik heb zojuist alicia een bord gegeven met 2 boterhamen waarvan er 1,5 op de grond ligt (geef er niet voor niks meteen 2) als ik het zelf geef eet ze wel beter maar dit vind ze veel leuker en eet dan ook wel redelijk. Over een maandje of 2 ga ik hara ook gewoon een bord fruit geven en zorg dan gewoon dat er een vuilniszak of handdoek onder der eetstoel ligt en ze zelf goed ingepakt zit in een slabber met lange mouwen en knoeie maar. Ik geef er niet veel om. naderhand even ruimen oke en de kleine in bad maar heb het er graag voor over. als ze der bord nu te pakken krijgt gaat ook hup die hand er in en smeerd ze alles onder van mond tot haren maar stoel etc is ook de sjaak. dus veel erger gaat het vast niet worden haah.
Je kunt ook beginnen met een stukje per keer op haar bordje te leggen. Als we hier brood/fruit/groente uit de hand geven, dan wordt dat flink gekneed en vervolgens naast de kinderstoel gedumpt, om netjes te wachten totdat mama een hapje erin stopt