Zelf laten komen of "optijd" geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaDeborah, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 2,5 maand. Ik bied hem om de 4 uur een fles aan van 180 + 5. Ook in de nacht.
    Zijn schema is nu:
    07:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00
    03:00
    Bijna geen enkele fles drinkt hij helemaal leeg.
    Vooral die van 23:00 en van 7:00 uur niet. Dan drinkt hij meestal
    tussen 100cc - 130cc.

Om 23:00 moet ik hem meestal wakker maken. Nu net om 15:00 uur ook. Hij lag nog lekker te slapen. Maar heb hem toch maar om 15:15 wakker gemaakt.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, en wat het beste is voor hem.
    Hoe doen/ of hebben jullie dit gedaan. Gewoon zelf laten komen of toch wakker maken?

Volgende week moet ik weer gaan werken en dan gaat Levi 2 halve dagen naar de opvang. Ik denk dat hun dan wel precies moeten weten op welke tijd hij een fles moet hebben?!

Pff lang verhaal. Maar die voedingen maken me toch behoorlijk onzeker.

Hopelijk hebben jullie wat tips.

Groetjes Deborah.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben vanaf het begin af aan voeding op verzoek gegeven.
    Soms zat er 3 uurtjes tussen en soms 5uur (geloof ik ook de max voor overdag)
    Dat werkt hier het beste, want als ik op gezette tijden ga geven drinkt hij ook zijn flessen niet leeg, want hij heeft dan gewoon nog geen honger.
    Je zou het natuurlijk ook kunnen uitproberen hoe Levi hier het op doet

Ons mannetje zit ook op het dagverblijf, en dat gaat dan wel redelijk op vaste tijden, maar omdat hij daar meer wakker is, kan hij het wel hebben en drinkt hij wel de flessen leeg

Hopelijk heb je er wat aan.

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik zou hem zelf laten komen, dan drinken ze toch het beste. en helemaal snachts zou ik hem niet gaan wakker maken. de late fles zou ik nog wel doen

4. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Na de fles van 15:15 heb ik hem om 19:45 een fles gegeven. Na zijn badje, en kwam dus zelf. Hij heeft deze helemaal opgedronken. Nu laat ik hem weer zelf komen. Ben benieuwd hoelaat dat zal zijn.

Maar als je een fles geeft op verzoek dan krijgt je kind toch nooit een echt "tijdsschemá"?

Ik hou namelijk behoorlijk van structuur (kan er niks aan doen).

Dus krijgt een kind vanzelf een"tijdsschema" ?

Groetjes

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Mijn moeder werkt op een kdv en daar hebben ze idd kindjes die op verzoek eten krijgen dus misschien valt er best wat af te spreken op het kdv met de leiding. En je hebt toch een aardig schema?

Je schreef 180+5. Bedoel je 180+6 of 150+5? Anders krijgt hij toch 30cc alleen maar water? ;)

Onze zoon begint nu pas op wat vastere tijden te eten maar een echt schema hebben we niet. Ik heb altijd voeding gegeven op verzoek. Ik laat het ook erg van hem afhangen. Hij krijgt overdag ongeveer om de 4 uur.

Maar moet je je zoon ook om 3 uur 's nachts wakker maken? In zo'n geval zou ik hem dan gewoon lekker laten slapen en kijken wanneer hij weer een keertje komt.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb ook altijd op verzoek gegeven. Ze bepaalde altijd al zelf het schema en als ik net dacht dat ik die door had gooide ze 'm weer om.
    Dat zal nog wel even zo blijven, al zit ik nu al een tijdje op hetzelfde schema.
    Echt dat komt vanzelf wel.

7. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik bedoel indd 180 + 6 hihi.

Ik heb nu een heel goed schema inderdaad maar ja die fles van 23:00 vind ik altijd zo erg, dat ik hem dan wakker moet maken. En soms om 3:00 uur moet ik hem ook wakker maken.

Ik heb het net ook maar weer eens met mijn vriend besproken (vele gespreken gaan over de voeding hihi) dus we gaan nu gewoon op verzoek voeden. Levi zal toch eens een keer de fles van 3:00 uur laten vallen en dan weer om 7 uur komen lijkt mij. (vind het trouwens niet erg hoor om mijn bed uit tegaan snachts, straks als ik weer ga werken misschien wat minder leuk)

8. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    mirthe: blij te horen dat Levi een keer een goed schema krijgt.

Ik kijk het nu maar gewoon even aan

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb Nova trouwens nooit wakker gemaakt om 23 uur toen ze nog een nachtvoeding kreeg.
    Het was heel gek, maar als ik haar liet liggen vanaf 19 uur kwam ze ongeveer 8 uur later pas, maar als ik haar om 23 uur wakker maakte, kwam ze na 3 of 4 uur alweer!
    Pas toen ze echt kon doorslapen ben ik haar wakker gaan maken om 23 uur en sliep ze daarna door tot 7 uur.
    Voor die tijd zag ik wel hoe laat ze kwam. Zo kwam ik uiteindelijk toch maar op 5 flessen uit, alleen schoof ik daar wat mee.

10. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Precies, ik heb dat van de week een keer gehad.
    Ik had Levi een fles gegeven om 19:00 uur. Toen zou ik om 23:00 een fles moeten geven maar was ik zelf in slaap gevallen. En toen kwam hij zelf om 2:30. Dus zat indd ook 7,5 uur tussen.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    OP een gegeven moment komt er vanzelf wel een schema, kan natuurlijk altijd wat later of vroeger worden.

12. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik heb hem vannacht zelf laten komen. Hij kwam na de fles van 19:45 pas weer om 3:00. Dus hij heeft de fles van 23:00 overgeslagen. Na 3:00 uur kwam hij om 7:30. Dus gister heeft hij 5 flessen op ipv 6.

En inderdaad de tijd zal altijd een beetje schuiven.

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Dit is precies zoals het bij mij ging. Op een gegeven moment ging ze steeds langer uitslapen. Kwam ze pas om 9 uur 's ochtends voor de eerste fles zodat ik 's avonds ook weer steeds later uitkwam. Daardoor verschoof de fles van 's nachts steeds verder naar de ochtend totdat ze doorsliep. Ze was toen bijna 3,5 maand oud.
    Mijn mening is dat ze echt het beste zelf kunnen aangeven wanneer ze willen eten en wanneer slapen. Nu wordt er ook af en toe nog tegen me gezegd dat haar middagslaapje het langste slaapje moet zijn want die hou je er het langst in en dan heb je een 'normaal' ritme met eten zoals wij ook hebben. Nou mijn kind wil 's ochtends ook nog lang slapen en soms wordt ze dan pas om half 1 wakker zodat ze pas om half 3 aan haar middagslaapje begint. Nou en, als zij hier vrolijk bij is, prima toch?

14. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Jij hebt dus ook een lekkere uitslaper.
    Levi slaapt altijd tot 10 uur. Daarvoor heeft hij dan wel een flesje oo maar slaapt na zn fles meteen weer. Heerlijk. Dan sta ik altijd rond 9:15 op om rustig te douchen en mijn huishouden.

Maar indd wat je zegt. Het is logisch dat Levi dan steeds van tijd wisselt en dan uiteindelijk echt doorslaapt.

En zo lang ze vrolijk zijn is het goed toch?!
    Levi slaapt smiddags meestal maar een half uurtje tot een uurtje. Ik leg hem steeds wel op bed maar veel langer slaapt hij gewoon niet.

Aan het eind van de middag slaapt hij weer een uurtje. Hij is gewoon heel erg wakker.

15. Wij voeden Wayne ook gewoon op verzoek...

Overdag komt hij om de 3,5/4 uur, en dan krijgt hij om 22u de laatste fles, en dan komt hij 's morgens om 6 uur weer.. Hij krijgt nu per 24 uur, 5 flessen van 150+5.

En het gekke is, hij komt vrijwel elke dag om ongeveer dezelfde tijden..

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik geef alyssa de fles op vaste tijden en dat gaat meestal erg goed. soms gebeurt het dat ze een half uur eerder of later de fles krijgt maar ze accepteerd mijn schema gelukkig redelijk. ze maakt nu sinds deze week steeds langere nachten, dus dan schuiven we vanzelf met de flessen. ik geef alyssa ieder 4 a 4,5 uur de fles en puzzel dan een beetje zodat ik savond tussen 22.00 en 22.30 uitkom.
    succes ermee.

liefs doris

17. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    ik geef sem op zijn verzoek de fles, maar zorg dat er wel minimaal4 uur tussen zit, anders krijgt ie weer teveel.

's avonds gaat ie wel altijd clusteren, doen meer kindjes dat?

ik maak dan meestal iets extra klaar voor hem, gister had ie zo'm 60 cc extra na zijn badje en slaapt dan de nacht door.

18. Wat bedoel je met Clusteren?

Wayne wil wel vanaf ongeveer 20u 's avonds tot zijn laatste fles, bij ons zijn..Dus bij ons liggen, zijn speen erin, en lekker knuffelen..

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik hou ook van een beetje regelmaat in de voedingen voor me zelf.

Voor Fabian hebben we het volgende schema
    6.30
    10.30
    14.30
    19.30
    22.30

Hij drinkt dan tussen de 165 en 200 ml per keer.

20. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Sinds ik nu een paar dagen bezig ben met voeden op verzoek. Merk ik dat Levi nog beter in zijn vel zit. Hij is altijd al een vrolijk mannetje maar nu helemaal.
    Gister had hij zijn laatste fles om 19:00 uur en kwam vanmorgen om 5:15 en 9:45. Ik heb dus weer heerlijk kunnen slapen.
    Het us voor mijzelf misschien niet zo makkelijk die onregelmatigheid, maar voor levi een stuk beter.

off-topic
    Hihi hij zit nu bij me op schoot nu ik dit tik,en hij zit zo naar mijn vingers te kijken, hoe ik tik . Zo schattig.

Deel Deze Pagina