2 keer fles verwarmen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by tinkerbel, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Als ik nu 1 grote fles maak en ik wil hem delen over een tijd, kan ik hem dan 2 keer verwarmen?
    Hij zou dan de eerste keer om 17.00 verwarmd worden en daarna nog een keer om 19.00.
    Of kan ik dan beter 1 fles aanmaken en dan het verdelen over 2 flessen 50/50?

Tinkerbel ;)

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Je kan beter beide voedingen apart aanmaken en verwarmen.
    Als de voeding namelijk een tijdje in de koeling staat hebben bacteriën meer kans.
    En 2x verwarmen dan zou dat de voedingsstoffen geen goed doen.

3. randi

randi Niet meer actief

hier maak ik flessen voor 12 uur klaar en zet die ook dadelijk in de koelkast, maar wel niet 1 grote fles om die daarna te verwarmen want dit kan grote kans geven op vergiftiging en de melk wordt ook snel zuur. je kan een fles 2x opwarmen maar dit moet wel binnen het uur gebeuren en gegeven worden en anders de rest weg gieten

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Je moet er wel rekening me houden dat de adviezen in Nederland en Belgie nogal verschillend zijn.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij ons werd aangeraden om de voeding alleen klaar te maken die je binnen een uur geeft.. Dus ook niet de halve fles in de koelkast bewaren.

Wat mij is verteld:
    In die melkpoeder zitten bacterien/schimmels/etc, die met water en warmte zich gaan vermenigvuldigen. Als je binnen het uur geeft, zijn die nog niet zoveel gegroeid in aantal. Maar als je het bewaard krijgen die beestjes alle kans. In de koelkast minder dan op het aanrecht, maar er gebeurd wel iets.
    Ook als je schoon werkt zitten die beestjes er al in, dus dat maakt niks uit..

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Okay, bedankt.

Tinkerbel

Share This Page