Zelf laten komen of "optijd" geven?

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamaDeborah, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Dat ie steeds de hele avond kleine beetjes wil drinken. Hij is alleen maar te troosten met een fles, waar ie dan per keer zo'n 40 cc uit drinkt, en dan een half uurtje later weer wat, meestal verdeeld over 2 uur, dan in bad, en dan slapen.

2. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    hey,

ben nog steeds bezig met voeden op verzoek...het gaat goed alleen de avond vind ik zo lastig. Hij krijgt zijn ''laatste'' fles voor dat hij naar bed gaat rond 7 uur. (wilt hij zelf) maar dan wordt hij niet meer wakker tot de volgende ochtend 5 uur en soms komt hij om 3 uur. maar zou ik dan toch die fles van 23:00 nog gaan geven...
    pfff ik weet het echt niet meer.

al vast bedankt, de vorige antwoorden hebben mij iig wel een beetje opweg geholpen.

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik zou dan gewoon de fles om 3 uur of om 5 uur geven. Waarschijnlijk begin je 's ochtends dan ook weer later. Om 9 uur ofzo. Dan zal de fles van 19 uur misschien ook wel opschuiven. Nu kan je zelf lekker vroeg naar bed, heerlijk toch?

4. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    ja is wel lekker dat ik vroeg naar bed kan, maar nu na mijn zwangerschap kan ik zo moeilijk in slaap komen dat ik pas rond 00:00 in slaap val. Daarvoor ga ik al proberen te slapen, maar het lukt gewoon niet.
    Dus vandaar dat ik denk de fles van 23:00 toch maar te geven...

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Demi komt nog steeds ook snachts en is vervolgens rond 6 uur wakker en slaapt dan eerst niet meer. Dus ik ben er elke ochtend zeer vroeg uit.
    Dus savonds vroeg slapen lukt hier prima, meestal ga ik rond deze tijd op bed. Dan komt Demi nog rond 10 uur/11uur en dan vervolgens rond een uur of 3 weer. En om6 uur wakker maar geen honger dan nog, maar gewoon wakker.

6. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    pfff das vroeg...levi slaapt na zijn fles van ongeveer 7 uur nog door tot 10 uur....

morgen moet ik weer beginnen met werken..wie weet ben ik morgen avond dan zo moe dat ik wel voor 00:00 uur in slaap val...ik hoop het maar

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Bij mij zeiden ze in de kraamtijd, overdag tussen de 2 en 4 uur en 's nachts tussen de 3 en 6 uur..

Maar goed, ik vind je eigen gevoel volgen beter !
    Slaapt je kindje al lang dan kan je hem best wakker maken voor de fles, laat hem niet langer dan 5 uurtjes idd...
    Maar 's nachts lekker zelf laten komen :)

-x-x-x-

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier deden we het ook op verzoek.. Totdat C ook om 19.00, 3.00 en 7.00 kwam. Toen zijn we hem rond 23.00 wakker gaan maken, en dan sliep hij ook door tot 7.00. Dat scheelde ons in de nacht dus weer.
    Rond de 3 maanden konden we aardig de klok gelijk zetten op zijn flesjes.

Het advies hier was overdag max 4 uur (om dagritme te krijgen). 's nachts maximaal het aantal ponden dat je baby weegt in uren (dus 5 kilo baby mag 10 uur slapen).

9. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    wel grappig om te lezen dat veel baby's zo rond
    7, 11, 3 uur enz komen. Ik zeg wel eens het lijkt wel of hij een klokje heeft ingeslikt...precies optijd.

Nu ik een paar dagen bezig ben met voeden op verzoek, lijkt hij er sinds gister een ritme in te krijgen.
    Het is wel fijn dat hij nu doorslaapt tot 6 a 7 uur, nu ik weer aan het werk ben

Share This Page