help.. veel groene en dunne poepluiers!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beeps, Mar 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hai meiden,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds vorige week ben ik gestopt met koemelkproducten omdat er vermoed wordt dat ons mannetje een koemelkallergie heeft (ik geef volledige borstvoeding)

nou heeft hij sinds een paar dagen onwijs buikpijn en poept zich een ongeluk, elke luier om de 2 uur is helemaal vol! soms is het zo dun dat je ziet dat het poep was, maar is dan helemaal geabsorbeerd. Voorheen (zonder stoppen koemelk-dingen) had hij maar 1 x in de week een poepluier, met normale poep.

Weet iemand wat dit is? is dit een soort ontgiften ofzo? kan dit kwaad? hij is over het algemeen erg vrolijk alleen vlak voordat hij zn luier vol poept huilt hij heel hard, kijkt moeilijk en dan hoor je een lawaai en dan is zn luier vol!!

Ook komt hij nu iets eerder dan de normale 3 uur om te drinken, nu wil hij elke 2,5 uur. Hij heeft geen koorts..

Alvast bedankt voor de reacties / adviezen !

2. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    maar 1 keer in de week poepen is erg weinig.

Iedere dag een poepluier is normaal maar waarom het zo dus is weet ik niet.
    Misschien even met het CB overleggen of de HA

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    hier koemlekallergie en vorige week voor het eerst groene ontlasting ook erg dun..
    duurde 5 dgn en nu weer over

geen idee hoe dit kan en of het met elkaar te maken heeft

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    1 in de week is prima als je borstvoeding geeft, 5 op een dag ook ;) Hier ook groene en dunne ontlasting maar ook verkoudheid in het gezin.
    Ik denk niet dat je een reactie kunt krijgen op het niet meer eten van koemelk. Zou het goed in de gaten houden. Als de ontlasting zo dun is is het misschien ook maar goed dat hij vaker wil drinken. Misschien heeft hij een virusje te pakken en kan hij het vocht en de extra vitamientjes goed gebruiken!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij flesvoeding voor kindjes met een KMA zie je ook bijna altijd groene poep, en hier ook zo dun dat 't de luier uit loopt. Mn dochter reageert heel goed op de voeding, en de poep is zoals jij beschrijft.

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    waarschijnlijk verandert de samenstelling van je BV doordat je KM-producten weg laat.. Als een kindje (te) veel voormelk krijgt zie je vaak ook groene ontlasting..
    Verander je je eetpatroon onder begeleiding van een dietiste?

7. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt meiden, als ik dit zo lees hoef ik me niet al te veel zorgen te maken.

Door de bloed en slijm die hij vorige week in zijn poep had, moet ik morgen naar de kinderarts. Daar zal ik een mooie beschrijving geven van zijn ontlasting, ben benieuwd!

Ik heb nog geen hulp van dietiste, ik laat veel koemelk dingen weg, niet alles omdat niemand me echt heeft verteld dat dit het is. Maar ik dronk wel bijna 2 liter melk op een dag, en dat doe ik niet meer, alleen nog boter op mn brood en koffiemelk meer niet.

Gelukkig mag ik morgen naar de kinderarts, want het is toch wel eng als de ontlasting ineens zo veranderd!

Share This Page