Hoeveel flessen krijgen jullie kleintjes nog? Volgens het CB moet ze er nog 3 krijgen,maar ik vind het zo'n geprop. Kunnen jullie ze wel kwijt? En hoeveel boterhammetjes krijgen die van jullie tussen de middag. Ik heb het idee dat Zoƫ er wel 2 op kan,is dat niet teveel?
Jesse krijgt 4 maaltijden, waarvan volledige 2 flessen opvolgmelk tussendoor 1 fruithap, halve boterham en halve fles warme maaltijd Weet niet of het te weinig aan melk is. Ik vraag het volgende week wel es bij het CB.
Wij hadden van 7,5 tot 11 maanden 2,5 fles melk. Eentje met pap 's ochtends, een halve naast de boterham, en 's avonds nog 1 voor het slapen gaan. Het advies was 500cc opvolgmelk tot 11a12 maanden, dat haalden we zo precies. Je kunt haar een (halve) boterham extra geven? Op mijn lijstje staat 1a2 boterhammen voor 9 maanden.
wij hebben 2 flessen, 1 van 180 met pap in de ochtend en in de avond een flesje van 90+3 (meer drinkt hij niet). na het eten een toetje met opvolgmelk van 100 dus hij haalt niet niet de 500, maar ik ga er toch echt niet meer inproppen wel eet hij met gemak tussen de middag 2 boterhammen op, krijgt hij thee of water/sap bij.
Esmee krijgt alleen smorgens een flesje melk. verder krijgt ze zo ie zo al heel lang geen opvolg melk meer. 3 flessen dat vind ik nog al wat, zou ik er nooit in krijgen bij Esmee. toen Esmee 7 1/2 maand was zeiden ze dat ze 3 maaltijden perdag kan eten , brood of pap als ontbijt en dan smiddags brood en savonds warm en dan de tussendoortjes nog (koekje,fruit) Esmee eet tussen de middag tot op heden 1 snee brood.
Ik persoonlijk vind 3 flessen nog vrij veel voor die leeftijd.Helaas geeft elk CB zijn eigen advies. Misschien is het een idee om nog eens advies te gaan vragen. De fles was bij ons altijd een gevecht en met die achtergrond hebben wij nu nog 1 fles. Ons schema is: 08.00 200 cc opvolgmelk 11.30 a 12.00 1 boterham(met jonge kaas,smeerkaas,appelstroop,smeerworst) met een bekertje van 100 cc halfvolle melk 15.00 fruit met bekertje water 18.00 avondeten en rond 19.00 naar bed.
Hier krijgt Esmee 2 flesjes van 150cc. En ik zou haar gewoon 2 boterhammen geven. Als het op kan dus waarom niet?