Ervaringen traanbuisoperatie (13mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello Ladies,

heeft iemand van jullie ervaring met jullie kindje met een traanbuisoperatie?

Mijn zoontjes traanbuizen zitten nog dicht, veel prut in de ogen omdat het niet wordt afgevoerd.

aankomende dinsdag krijgt hij de operatie, waarbij zijn traanbuizen worden doorgeprikt onder volledige narcose, en er worden in eerste instantie geen siliconen buisjes geplaatst. Als het goed gaat mag hij eind van de ochtend ook weer mee naar huis.

Nu vraag ik me af wat ik kan verwachten qua herstel etc.
    ik heb de dag(en) erna ook vrij genomen voor de zekerheid, maar zou hij bijv wel naar het kinderdagverblijf kunnen?
    Ik kan mijn uren enigszins flexibel indelen en wat niet kan kan niet, maar ik vroeg me af wat de gemiddelde verwachting is?

iemand ervaring hiermee? of met een andere kleine ingreep?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik volg even
    Bij ons zoontje word het ook binnenkort gedaan, alleen komt er bij hem (waarschijnlijk ) wel een silicone buisje in.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    iemand? of een andere kleine ingreep?

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Bij fem is het de 1e keer mislukt. Met traanvocht en snot het zh in, en er ook zo weer uit. Was normaal volgens die arts.. niet echt een goed teken dus. (Ze heeft er allen de dag van de operatie last van gehad, 2e dag een beetje mieperig, maar niet echt bijzonder opstandig of moe ofzo)
    De 2e keer hebben ze een kno arts erbij gehaald, en bleek dat haar neusschotje het buisje dicht drukte. Dus neusschotje verbogen. Dat resulteerde in een heleboel drama, een blauw gezichtje en bloedneuzen die aan bleven houden. Was helemaal normaal, en na een week helemaal over.

Wat ik heel erg vond, is dat ze bij de narcose niet in mijn armen in mocht slapen en oom haar speentje af moest staan. Dat hoefde de eerste keer (babyprotocol) niet. Gek genoeg zaten er maar 3 maanden tussen, maar was ze dus wel net een jaar geweest.
    En ook het wakker worden op de uitslaapkamer was een drama. Ze roepen je pas als het kind 'net' wakker word, maar vergeten dan dat de arts je nog wil spreken.. hoorde m'n kind krijsen, maar die arts bleef maar praten. Dat vond ik echt niet leuk. Ze had de 2e keer zo veel pijn, en dan is je moeder er ook nog niet als je wakker mo3t worden😢

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje Annabel. Hadden ze de eerste keer geen kno arts erbij? Hier is het iig de oogarts die de operatie uitvoert. Ik zal wel vragen of ze nog zoiets checken als wat jij omschreef. En wat stom dat ze geen speentje mocht bij inslapen? Hier geen speentje maar wel behoefte aan knuffeltje...

Hij heeft op dit moment 40graden koorts en net een oorontsteking... Geen behandeling volgens huisarts net. Ik hoop dat het nog overgaat want dit is wel hetgeen waar ik al 13mnd op wacht.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Nee, de eerste keer was ik nog niet aan m'n kopje koffie begonnen en ze waren al klaar met doorspoelen.
    Het is niet standaard, en dat plastic buisje krijgen ze pas na 2 mislukte pogingen is mij verteld.
    1e keer doorprikken, 2e keer met kno en de 3e keer buisje plaatsen.

Ik vond het echt heel erg. De eerste keer ging het echt perfect. Meisje in m'n armen, speentje in, kapje op, speentje met mama mee, en die kreeg ze op het moment dat ze wakker werd op de uitslaapkamer.
    De 2e keer moest ze op bed, speen weg, mama alleen een handje vast houden en een verhaaltje vertellen. Heel kil. Ik zag in haar oogjes dat ze met paniek ging 'slapen', terwijl het de eerste keer echt heel rustig en fijn ging.
    Er viel ook niet over te praten met de anesthesist.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon is ook 2 keer geholpen. De eerste keer doorgeprikt aan beide kanten en de tweede keer een siliconen buisje aan 1 kant. Wat er later ook meer uit moest onder narcose.
    Hier weinig last gehad van alle keren. Merkte eigenlijk niet veel aan hem.

Deel Deze Pagina