Ons zoontje heeft wat nieuws bedacht: naast zn beker op de grond gooien, gooit hij nu ook zn bord op de grond. Ik weet t: het wordt hoog tijd om plastic bordjes te kopen! Tot nu toe hebben we er 1 maar die zit ook weleens in de vaatwasser. In 24 uur tijd zijn er nu al 2 borden gesneuveld hier! :x Buiten dat, is het ook heel erg irritant, want de hele vloer ligt onder de broodstukjes met beleg... We hebben 1 bordje met zuignap, alleen hij trekt die zuignap dus met een minuut los van zn etensblad. Een oplossing zou zijn om hem weer zelf eten te geven, maar dit vind ik eigenlijk een stap achterwaarts. Iemand nog een andere tip?
Ik geef luca altijd twee of drie stukjes per keer en soms niet eens op een bordje maar rechtstreeks op het blad van zijn kinderstoel, valt er niets te gooien, behalve zijn vorkje.
Hier beland ook alles op de grond Helemaal als mevrouw geen zin meer heeft in eten. Negeren helpt niet, boos worden helpt niet. Ik heb ook geen idee hoe ik haar een beetje goede 'tafelmanieren' kan aanleren.... .....ach het zal ook wel weer over gaan, maar als we ergens anders eten is dat wel eens vervelend. Dan wordt er gezegd, je moet haar wel opvoeden hoor!!
Ik geef idd ook maar een paar stukjes op zn etensblad, maar leuk is anders! Ik word er wel boos om, maar dan begint meneer doodleuk te lachen! Maar negeren kan ik dit geval echt niet. Al is het alleen al omdat ik het toch weer moet oprapen om door te gaan... Zn beker weggooien deed ie eigenlijk alleen als hij genoeg had, maar met zn bord begint ie vrijwel direct als ie m voor zn neus krijgt. Eerst omdraaien (met al het eten erin)en later dus overboord... Ik hoop dat het lolletje er snel vanaf is!
Hier geef ik gewoon 1 stukje brood per keer in haar handje. Dat blijf ik zolang doen tot de ik-gooi-alles-op-de-grond-fase voorbij is. Misschien niet helemaal volgens de regels zoals het hoort maar ik blijf er net iets gezelliger door en het servies compleet Warm eten prik ik aan haar vorkje, met handjes eten doen we hier niet, dan eet ze nauwelijks maar smeert wel het eten door haar haar en over de vloer en tafel en kinderstoel.