Mijn zoon is de laatste tijd een moeilijke slaper. We hadden onze weg erin gevonden maar willen hem nu rustig leren zelf in slaap te vallen. In zijn ledikant deed hij dat ook altijd maar sinds het grote bed komt hij er steeds uit. Dus heel goed bedoeld zijn we bij hem gaan zitten zo'n 3 weken lang en dan sliep hij met 20 minuutjes. Nu de baby bijna komt en ik na mijn verlof er savonds niet ben ivm werk moeten we dit nu gaan afbouwen. Ik zit nu al een uur op de overloop (de gedachte is de afstand steeds iets vergroten) maar hij slaapt nog steeds niet. Ik zie het zo echt een beetje somber in...... elke avond uren zitte is ook niet helemaal de bedoeling. Hij is altijd zelf in slaap gevallen dus wij weten dat hij het kan. Hij vindt alleen dat grote bed spannend. Maar dat heeft hij nu ook al 4 weken dus het zal toch een keer moeten wennen onderhand?
Huilt hij of speelt hij? Met spelen zou ik niet te streng zijn. Spelen in bedje mag maar wel in bedje blijven. Als hij altijd goed heeft geslapen zal het wel een fase zijn. Hier een gemakkelijke slaper en 2 van die fases gehad. Met 14 maanden enkele weken en vanaf 18 maanden een 3tal maanden. Ging vanzelf weer over. Hij is van 2016? Dus 2 jaar? Kan zijn dat de overstap naar een groot bed te vroeg is gebeurd. Als dit komt doordat hij uit bed klom begrijp ik het wel. Eventueel het groot bed knusser maken. Geeft vaak een veilig gevoel. Hier veel grote knuffels Bij de IKEA kan je ook van die tentjes kopen voor over het grote bed te doen. Vinden naar het schijnt ook veel kinderen leuk en geeft een ingesloten gevoel maar dan op een leuke manier. Lekker knus. Maar hier heb ik geen ervaring in.
Ja hij probeerde er inderdaad uit te klimmen en brak de spijlen door midden. Hij is nogal lomp. We hadden zelf ook nog even willen wachten maar het werd te gevaarlijk. Hij slaapt nu (na ruim 1.5 uur) zolang ik op de overloop zit speelt hij. Als hij merkt dat ik naar beneden loop komt hij er uit. Uiteindelijk ben ik naar beneden gegaan en dat ook gezegd (hij bleef spelen) en is wel zelf in slaap gevallen. Dus toch een mijlpaal vanavond. Morgen eens kijken wat er gebeurt als ik eerder naar beneden ga. Dat deed ik eerst vanavond ook maar toen kwam hij dus steeds de kamer af
Zolang hij niet huilt of drama's maakt zou ik hem geloof ik elke keer stug terug leggen. Volgens mij is het gewoon aftasten van grenzen nu hij zelf z'n bed uit kan. Hier hielp een slaapwekker, zolang het schaapje z'n ogen dicht heeft moet hij in bed blijven, maar weet niet of hij dat al begrijpt. Slapen hoeft niet, dan blijf je maar wakker, maar je komt niet je bed uit, tenzij er echt wat is. Ik zou in elk geval niet zolang boven blijven zitten als het geen verlatingsangst o.i.d. is.
Nee dat was ik inderdaad ook niet van plan. Ik denk dat hij zo'n lampje nog net niet snapt. Hij is net 2...
Nee dat is dan misschien wel wat jong. Wel lastig, hij heeft natuurlijk wel z'n rust nodig. Hopelijk is de lol van uit bed komen er snel af voor m en hebben jullie je avond weer een beetje terug.
Ik hoop het ook. Ik weet dat het even tijd kost om patronen te doorbreken maar als je er midden in zit dan lijkt het soms zo lang te duren. Morgen maar gelijk naar beneden gaan misschien en consequent terug leggen.